Gå til innhold

Turbo SlayeR

Bruker
  • Innholdsteller

    164
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Turbo SlayeR

  • Bursdag 09/25/1983

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

Turbo SlayeR's Achievements

  1. Stempler til B230FK/FT med ringer og råder selges. Kjøpte disse inn for noen år siden for å bygge en motor, men bilen ble solgt og delene har siden blitt liggende lagret tørt og godt. Mener å huske at de er -97. Nå er det på tide å bli kvitt dette, så send meg en pm eller sms på 976 40 428
  2. Hei, Ford er hovedsponsor av Solberg Extreme Motorshow som vil avholdes på Telenor Arena 26. november. I den forbindelse ønsker vi å fremvise noen av våre klassikere i kombinasjon med dagens modeller. Vi har desverre ingen av disse bilene selv her i norge og ønsker derfor kontakt med privatpersoner som kan ha disse bilene. Ønsker å komme i kontakt med personer som eier følgende modeller: - Ford RS200 - Ford Sierra RS500 - Ford Mustang GT 500 (ny) - 67`Ford Shelby GT 500 - Ford GT40 Hvis du er eier eller kjenner til en av disse modellene i norge, så vennligst send meg en PM, mail eller ring meg. Jeg nås på tlf 976 40 428 eller mail: anorden1@ford.com Har du en modell som ikke står på denne listen og du mener er interessant nok, så ta kontakt. Mvh/ Asgeir Nordeng
  3. Og hva ville denne gutteprisen blitt hvis jeg skulle hellakkert min E36 i orginalfargen? Bilen vil være ferdig pussa og preppa for lakk og jeg stiller med lakken :) Send gjerne PM. Sorry for å blande meg inn i tråden din Aisun84...
  4. Jeg kan garantere deg at dette ikke er plug and play. De 2 motorene bruker garantert 2 forskjellige versjoner av software for motorstyring and interaksjon med resten av bilen. Dette er ikke noe som bør gjøres av noen som ikke har meget god greie på Toyota sine systemer og har tilgang på spesialverktøyet fra Toyota som dette garantert vil kreves for å utføre jobben. Mitt tips er å reise innom et Toyota verksted å forhøre deg hva de skal ha for jobben...
  5. Husker jeg rett, så følger kilometertelleren panelet, mao din bil vil vise kmstanden fra den 92`318 is. Tror ikke det skal være stor forskjell på de 2 panelene, men kan sjekke Haynes boka seinere. Eventuelt så kan du sjekke delefilmer hos GS bildeler...
  6. Kjenner verken bilen eller motoren godt, men kanskje det er en gåen turtallsregulator eller kaldstartbryter på denne?
  7. Hadde samme problem på min E36 når nylig. Det fikse faktisk seg selv innen 2 dager :) Tror det er et generelt problem på E36 og mange har byttet ut hele instrumentpanelet for å fikse det. Hvis problemet vedvarer, så ville jeg sjekket kontaktene bak på instrumentpanelet, så sjekket at alt av sikringer sitter godt festet...
  8. Det visste seg at en kombinasjon av disse 2 var det mest effektive. Vasket først sidelistene med tynner, så brukte jeg høyttrykken til å spyle av mesteparten av lakken. Avsluttet så med å gnikke og gnu på de med tynner til all lakk var helt borte. Tidkrevende prosess, men resultatet ble hvertfall bra! Når det gjelder lister på bilen foran og bak, så satt lakken der et hakk bedre fast. Beste løsning der var å dyppe en klut eller annet tøystykke i tynner og legge det oppå lista og la den ligge der i en 6-12 timer. Da var lakken løs nok til at den kunne pusses av med en klut med tynner =D
  9. Takker for 2 gode tips. Skal teste ut begge i helga og håper det funker =D
  10. Hei! Forrige eier av min nye bil har idiotisk nok lakkert absolutt hele bilen (med spayboks) uten å ha noe kunnskap... resultatet ble selvfølgelig deretter og jeg må nå lakkere opp bilen igjen. Uansett, det jeg lurte på var om noen har noen gode tips for hvordan jeg enkelst mulig kan fjerne lakk fra listene på bilen. Noe har flasset av, og jeg har skrapt av mye med en myk skrape, men resten sitter alt for godt... Veldig takknemlig hvis noen har noen gode tips...
  11. Har skjønt at dette er et vanlig problem på denne motoren, og håper derfor noen kan gi meg korrekt diagnose... Kjøpte bilen for litt siden og etter å ha sjekka slangene som går til tomgangsregulatoren og finner ut at disse er sprukket, så kjøper jeg disse nye. Det hjelper litt, men løser langt fra problemet. Prøver da å dra ut kontakten til tomgangsregulatoren og da blir tomgangen jevn når motoren er varm og delvis varm. 2 ting slår meg da. 1 at tomgangsregulatoren er gåen, eller 2 at lambdasonden er gåen og gir tomgangsregulatoren får da feil signaler... Har også litt på følelsen at den bruker mye drivstoff. Hva tror dere? Skadelig å kjøre uten å ha koblet til tomgangsregulator?
  12. Ønsker å kjøpe rust- og bulkefrie forskjermer til min nyinnkjøpte 91-modell BMW E36. Send pm eller ring/sms på 976 40 428. Helst i oslo område. Hvis du har trenger jeg også ny lås til bagasjen (sedan).
  13. Siste fase av Scenic (lansert i Norge i oktober 2006) har en forbedret versjon av den elektroniske servostyringen som satt i Scenic 2 (fase 1). Den elektroniske servostyringen som satt i Scenic 2 fase 1 fikk mye kritikk i presse og av kunder. Renault tok dette inn over seg og utviklet en herlig elektronisk servostyring som ble lansert i den faceliftede Scenic 2 fase 2 Så svaret på spørsmålet ditt er: Hvis du vil ha den beste styringen på din Scenic så kjøp en Scenic som var ny i Norge ETTER oktober 2006. (Legg merke til at endel versjoner har stått på lager i Norge så selv om den er registret etter oktober 06 så bør den ikke være den faceliftede versjonen) ....
  14. Er vel ikke fargenpå skilta, men bilen det kommer ann på. Jeg hadde driti i om jeg hadde hatt grønne skilter på en porsche. Så lenge jeg får kjøre Porsche...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår