Gå til innhold

Mr.TransAm

Bruker
  • Innholdsteller

    3,086
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Mr.TransAm

  • Bursdag 08/14/1986

core_pfieldgroups_99

  • Fylke
    Oslo

Contact Methods

  • MSN
    Mr.Transam@hotmail.com
  • Bosted
    Nesodden/Akershus

Mr.TransAm's Achievements

  1. Det er stor spredning ja, men det er også en positiv ting syntes jeg :) Og selv om chevy og pontiac delen her er dødt, vil jo ikke det automatisk si at dette blir dødt og. Vi sparket i gang et lignende tiltak noen år tilbake med stor respons, men pga manglende vedlikehold og videreutvikling døde prosjektet. Derfor prøver man igjen :)
  2. Hei folkens! :) Etter å ha snakket med utallige eiere av Camaro og Firebird oppover årene, har det klødd i finger´n etter å få ordnet noe mer organisert rundt oss som har F-bodies her i landet, og samtlige jeg har luftet ideen for har vært veldig interessert i dette. Være seg organisering av treff, utveksling av deler, råd og tips etc... Derfor tok jeg initiativet forrige uke til å registerere http://www.fbcn.no, og dra i gang en klubb kun for oss som kjører Firebird og Camaro! Foreløpig er alt veldig i startgropa som dere, men man må vel starte et sted? :) Og jeg tror ikke man burde ta seg vann over hodet i første omgang. Foreløpig er jeg admin, mod, president, kasserer og vaskekjærring, så får håpe på litt medlemmer med initiativ og lyst til dette etterhvert! :P Ser virkelig frem til dette! Anders
  3. Det er hovedpumpa som har røket (OP er min far :) ) Billigste vi har funnet er en overhaling til 8500,-
  4. Batteriet er 4 dager gammelt. Ultima batteri. Ny dynamoreim ble satt inn i går. 10.5 reim som passet fint. Lå på 14.5 når vi målte med voltmeteret, så det så bra ut. Merker jo at det er ikke problemet med batteriet/dynamoen, men at startern bare ikke går rundt. At den må stå en stund før den kicker inn.
  5. slenger opp noen bilder jeg tok nå, så kanskje du ser hva som sitter der.
  6. har nå kjørt Trans Amen hele helgen, og fått dannet et skikkelig inntrykk av den. Bilen er veldig tight og fin i understellet, og sitter som et klistremerke. Men jeg har merket et par ting med bilen jeg er nødt til å få fikset i løpet av vinteren: 1. Jeg byttet batteri og dynamoreim, og det har hjulpet på startproblemene jeg har hatt med bilen. Men i går begynte det igjen. Startmotoren går ikke rundt. Kun et "klikk" og ikke noe mer.Lot den stå over natta og den startet uten problemer i dag. Hva kan dette være? 2. Bilen går på veldig høy tomgang når den står i park/neutral 3. Her kommer de to store: Bilen "hakker" noe vanvittig i lavt turtall når jeg skal gasse. Jeg har fått vite fra selger at forgasseren er ikke helt optimal og har fått med en ny edelbrock 600. Forstått det slik at jeg også må bytte innsug om denne skal passe. Kan det skyldes forgasseren? 4. Det virker som den ikke klarer helt å bestemme seg hvilket gir den vil være i. den går litt "opp og ned" ettersom det passer den, og når jeg gir mye gass og den skal kicke ned, kicker den ofte to gir, og det smeller noe jævlig i kassa. Om noen har anelse om hva disse problemene kan komme av, så hadde jeg vært taknemmelig for innspill :) Trenger å få denne god til våren og den blir satt inn neste helg. Turen går da fra Nesodden og til Dokka/Gjøvik, aå trenger å være sikker på at bilen holder hele veien.
  7. er det meninga at denne fungerer fortsatt? Oppdatert et par ganger i dag, men samme bildet (se øverst på denne siden) som dukker opp
  8. Takk for tilbakemelding :) Absolutt moro med 3 gen igjen Jeg har ikke fått sjekket vakuumslangen ennå, så skal få tatt en titt på det i løpet av neste uke. Greit å få en oversikt over hva som må bestilles av deler i vinter så den er 100% klar til våren setter inn igjen.
  9. Den har litt sprekker i panseret bare, men utenom det er fargen hel, men på ingen måte fin. Så den blir endret på ved første anledning. Den fargen skal bare bort! Var å hentet bilen i dag som gikk overraskende bra. Kjørte den helt fra Grimstad til Oslo og har i praksis vært bak rattet fra kl 08 00 - 23 30 i dag. så ble logget noen timer og fikk dannet meg et mer helhetlig inntrykk av bilen etter å ha blitt mye mer vant til den. Fikk startproblemer halvveis på turen, og fant ut etter å ha blitt hjulpet av en god samaritaner at dynamoreima var løs, og batteriet var gåent. Ikke lett å starte da :P Men gutta på tyrigrava var ufattelig hjelpsomme og skaffet et nytt batteri på stedet og strammet reima, så da var den oppe å gå igjen. Jeg syntes bilen var veldig tight og fin å kjøre, men var likevel et par ting jeg fant ut underveis at må fikses på: 1. Den girer rart. Dvs at den "slår" mye når den girer om (særlig fra tomgang og over på gir. fra N-D), og det virker som den ikke helt klarer å velge hvilket gir den vil ligge i. Så når jeg ligger i en fart som tilsier at jeg bør ligge med lavt turtall (typ bare cruiser bak biler på E18), så girer den likevel ned og øker turtallet. Så om noen har en anelse om hva det kan komme av er jeg taknemmelig for hjelp. Den giret også ned to gir en gang jeg ga full gass som gav et helt ekstremt høyt turtall. Normalt ville den vel bare giret ned 1 gir når kickdownwiren blir aktivert? :S Anyone? 2. veldig, og da mener jeg veldig harde bremser! Så holdt meg langt bak alle biler just in case. Om det er en tilvenningssak eller noe bilen har som standard vet jeg ikke, men kan ikke huske at den forrige Trans Amen jeg hadde var slik. 3. høyre bremselys fungerer ikke 4. venstre blinklysindikator i kupeen fungerer ikke 5. det er ikke alltid flipp-lysene går helt ned og må da ta de opp og så ned igjen 6. Må bytte pakning på headers, som i grunn ikke er noen big deal Så med mindre girproblemet og bremsene ikke er noe store greier, vil jeg si meg meget fornøyd her. Og om noen her tilfeldigvis var på tyrigrava i dag: Takk for hjelpen! :) Makan til velvilje og medmenneskelighet skal man leite lenge etter
  10. Personlig syntes jeg fargen er grusom, og treinteriøret ser helt forjævlig ut. Så det er to ting som skal fikses etter neste sesong. Skal på en USA tur til sommeren som kommer til å koste ganske mye, så jeg planlegger omlakkering til neste vinter. Med mindre jeg finner noen i bilnettverket som er flinke nok til å lakkere den, men ikke skal ha blod for å gjøre jobben. Men er på langt nær krise med fargen, og lakken er hel og pen. Grunnen til at jeg valgte den er primært 6 grunner: 1. Det er recaro interiør, og i 1984 ble det laget kun 1300 stk så vidt jeg husker 2. Den er rustfri (så langt jeg har sett og det gutta på Olsen bil har sett) 3. Interiøret er beige, som gjør at en fargekombinasjon med enten sort eller dyp rød blir ekstremt sexy. 4. Interiøret er ikke sprukket og trenger lite jobb for å bli fint (som var et helvete på den forrige recaro-T/Aen jeg hadde) 5. Den har en 350, som jeg merket var betydelig sprekere enn den 305en jeg hadde i den gamle. 6. Det er en Trans Am for faen! :) Treverk i interiøret på T/Aene er et designvalg jeg ikke fatter hvordan i det hele tatt havnet på bordet hos GM, så det skal bort allerede neste måned. Browser etter sorte deler som kan erstatte det, og det er ikke dyrt hverken med delene eller frakt. Så alt i alt kan dette bli en bil jeg kan plukke på og jobbe med primært utseendemessig, siden det tekniske er i bra stand slik jeg opplever den nå. Så den er et perfekt valg for meg. Henter bilen i morgen kl 13 00 så vi får se om den er så bra som jeg tror (og håper) den er når den skal kjøres fra Grimstad til Oslo + alle timene med cruising i mellom :)
  11. Har ikke henta den ennå Daniel ;) Skal hente den i morra. Send meg tlfnret ditt på PM så ringer jeg når jeg er der nede
  12. takk :) det er lite i verden som får meg så entusiastisk som dette, så jeg gleder meg helt villt til turen fra grimstad og opp til oslo. Mangler et par småting før bilen blir hentet, men alt ser bra ut foreløpig, og firmaet virker veldig seriøse i det de driver med, så jeg har en god følelse om at neste helg blir full av gode minner før vinteren :) Deilig å være tilbake <3
  13. Det stemmer det. De kjører et stykke før man må kjøle de ned noen minutter igjen. 301 uten turbo er veldig daffe motorer ja. Særlig siden de sitter i en 1700 kg bil
  14. får du opp lampe om at motoren går for varm? kan være vannpumpa som går og motoren kveles av det. Har akkurat hatt de samme symptomene på to andre biler (på en måned tro det eller ei), og i begge tilfeller var det vannpumpa
  15. 4 års ventetid er endelig over :) I dag, som alle andre dager, våkner jeg med å sjekke autodb og finn.no på hva som har blitt lagt ut av trans amer den morgenen (våkner seint), og fant frem til denne:http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24660925 Som jeg beit med fast i med en gang! Herr Olsen selv var vennlig nok til å vente helt til kl 20 30 på garasjen for at jeg kunne komme å prøvekjøre, og jeg ble betatt med en gang :) Så i morra eller lørdag er det ned å ordne alt av formaliteter, og nok en gang begynner et eventyr jeg gleder meg til :) Synd bare at det er oktober nå... JEG HAR NY TRANS AM!!!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår