Gå til innhold

0ddis

Bruker
  • Innholdsteller

    955
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 0ddis

  • Bursdag 04/08/1986

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, MC, Fotball, PC, ++
  • Yrke eller sivil status
    Vk1 Elektronikk

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.youtube.com/oddisPProductions
  • Bosted
    Våler -> Next to Vålerbanen :)

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hedmark
  • Interests
    BMW Turbo

0ddis's Achievements

  1. Dyno unnagjort. Dem hadde et lite uhell... *HOST*. Kinadekk og 300km/h+ på rulla = NOOOO GO. Dekkbanen løsnet og fløy 15m ut på gårdsplassen! :o Dette skjedde helt på slutten og bilen var mappet opp til 1.2 bar / 800hk+. En prøvetur i regnvær ble også gjennomført. Men den filmen er ekstremt ikke-youtubevennlig.. Gatebil kommer ihvertfall til å få en ny showman. Galning med kjøreskills bak rattet..! Som alle turboladede S54 farkoster så låter og går det som et ***** ******!!! Første testtur på bane unnagjort like etterpå. Litt luft i clutchsystemet på pedalboksen, og litt varmeskjold og diverse som måtte "herde" seg inn / ryke av seg. Lader litt sent foreløpig, men grepet er helt perverst bra. Et lite flammende ferskt bilde jeg fant.. Foreløpig kan jeg bare gi dere en forsmak på hva S54 turbo føles som... ta en kikk på denne fra i fjor med Jørgens E21 S54 turbo ;)
  2. Da har jeg snekret isammen en liten film av _anders i JAAS Performance sin E34 med Supra motor og 800 bakhjulshk fra Gatebil Våler nå i mai :D
  3. Da legger jeg opp en prosjekttråd for en bekjent etter ønske fra eier - østlien fra bmwforumet. Dette er et ganske unikt prosjekt i Norge, går ikke ti på dusinet av disse (enda!). :) Bilen er en 2012 modell E82 1 serie coupe med sprell nytt karosseri fra Tyskland ! :o Bilen er en extrem banebil som skal kjøres på Gatebil blant annet. Jeg var borte hos han og tok noen bilder og fikset en liten film av hvordan status er pr idag. Beklager at bildene kommer litt rotete, skal sette de kronologisk så fort jeg får tid :) Specs: Chassi: -Fabrikksnytt 2012 chassi rett fra samlebåndet, helt ribbet. -Glassfiber/carbon skjermer, dører, fangere, innerskjermer, panser, tak, dashbord, bagasjeluke ++ -Rallyprodukter heavy duty FIA bur Understell: -Komplett fra E92 M3 for og bakstilling inkl diff og elektrisk servosnekke. -Custom K-sport drift coilovere fra GS på mål fra E92 M3. -K-sport 356mm foran og 330mm bremser bak -Custom eksos med 'dubbla pipor' -GS felger Interiør: -Bøttestoler og sekspunkt -E30 carbondashbord -Dashllogger -Pedalboks -Hyd brekk mm.. Motor: -S54B32 m/smidd bunndel, CP stempler, ARP mm. -Orginal topp m/blokkert VANOS -PPF S38 turbo grenrør i svartstål m/S54 flens -Hjemmelaget alu innsug -Turboservice T4 SX1000 turbo -MS sprut -Tilton clutch -6 trinns E46 M3 kasse Custom avtagbar front er også lagd med radiator, oljekjøler og ic i en svær enhet som kan tas bort veldig enkelt. Her er karosseriet da det hentes i Tyskland Så en tur til Rallyprodukter i Varmland for bur. Hamstring av 'slitedeler' før sesongen :P Her er forøvrig hans gamlebil, for de av dere som kjenner han fra Gatebil. Kjørte denne Omegaen med M20 2.7L turbomotor - motoren er videresolgt til PM Hagadokken her på forumet og Omegan har fått seg ny eier.
  4. Som noen av dere vet lagde jeg en film i fjor (2010) av JAAS Performance-Jørgens sin E30 M3 S38 Turbo 900hk som sladda litt på Gatebil Våler (Se link: ) I år har vi lagd en ny og ganske forbedret versjon. Riktignok har Jørgen solgt bilen til en annen nordmøring, venbus her inne fra Prærien-racing teamet. Men under Gatebil Våler nå i mai så ratta Jørgen gamlebilen, og da ble resultatet slik: (Husk å trykk på 1080p HD-knappen!)
  5. Når man har drevet med litt BMW er det ikke vanskelig å se forskjell på hva som er hvilke motorer. Ta deg et wikipedia søk på BMW M40 og BMW M43 så ser du forskjellen. Anbefaler deg til å registere deg (gratis) på bimmers.no omgående og sette av flere kvelder til lesing (bare å søke opp i forum for relevante tråder). Også anbefaler jeg deg til å sende PM og snakke med han her om M43 innstallsjon, han kan endel om dem: http://bimmers.no/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=8150 Bilen din er ombygd tydligvis så det Meca viser er kun hvordan bilen din var orginal, med M40 motor.
  6. Det er M43 motor i bilen din, det ser man enkelt av siste bildet. Register deg på bimmers.no, det er norges beste ( og eneste) store bmw forum. Der får du svar på alt du lurer på.
  7. Rått prosjekt, i kjent PK stil :D Ser for meg denne komme rundt langsvingen på Rudskogen med full kompressorkvin og lokale tåkebyger. Alle disse prosjektene, år etter år, motorbygg etter motorbygg, du må ha et sinnsykt pågangmot. Og det er jo ikke akkurat på basic nivå du legger det heller.. :D :D Standarden er verst hele tida. Når skal du gyve løs på den nye V12rn - N73? 48v'n.
  8. All stopp av innvandring er jeg helt enig i. Enkelte land og stater har det som regel at du ikke får entre landet over lengre tid med mindre du har skaffet deg jobb på forhånd. Det sier litt. Turistvisum er dog noe helt annet. Først og fremst er det regjeringen som har skylden i de største utlending og integreringsproblemene i dette landet. De nekter å ta en reflektert og åpen debatt om HVA som faktisk forårsaker dette, og kveler enhver røst som ikke er politisk korrekt. Sistnevnte blir også utsatt for grov sjikane og diskriminering av våre kjente venstrevridde mobb som møter opp på ethvert arrangement med "the end justifies the means" holdningen sin, som ikke er et demokrati verdig (som de riktignok mener de respekter...). SOS Rasisme er vel et kroneksempel på misforstått politikk og handling. Norge kan ikke redde verden, og ihvertfal ikke da de vi tar inn og integrerer (mer spesifik ikke-vestlige innvandrere) får ekstremt store barnekull med 4-5-6-7 barn pr familie. Da sier det seg selv at 'innvandingen' slår ut feil, og blir mer ekstrem enn på papiret. Her har også etniske nordmenn et dilemma ovenfor i hvor stor grad man kan akseptere at sin egen etnisitet forsvinner. Etnisitet er heller ikke noe man skal kødde med, som vi har sett så mange eksempler på opp i gjennom (Balkan krigen er et soleeksempel). Gettoene i Oslo må også bort, her er jeg helt enig. Regjeringen burde neste nedsette flyttestopp av ikke-vestlige innvandrere til Oslo, der er det sklidd helt ut og integreringen jobber imot deres beste. Innvandrere er nødt til å spres over hele landet og kunne leve blant etiniske nordmenn og lære seg de vestlige nordmene på en balansert måte, og bidra i lokalsamfunnet. Jeg er fra bygda, og kjenner noen få innvandrere, alle 'straigte' og snakket flytende norsk. Til og min tannlege er fra Midt-Østen, og hun har til og med sagt det var som å bli "edru" å flytte fra Oslo og ut til en Hedmarksbygd.. her kunne hun leve som nordmenn flest uten å få dritt tredd ned over hodet hver dag at hun ikke overholdt nordmene og verdiene fra hjemlandet. Det er åpenbart for meg at det er regilion som er kreftbyllen i innvadrerspørmålet, og som også gjør at nordmenn ser med så stor frykt på våre ikke-vestlige innvadrere. Jeg må selv si jeg er både skremt og ikke minst fornærmet/forbannet over at noen som kommer hit, har fått en 'lifeline' av det norske folk, fra tyranneri og giliotin i hjemlandet nå plutselig skal FORLANGE egne måter å drive skole på, egne moskeer med et visst utvendig preg, egne klesplagg, hijab i politiet er vel et spissproblem. Mangelen på respekten for det grunnleggende Norge vi nordmenn (entiske nordmenn) kaller Norge. Når hørte noen om en russer, kineser eller italiener kreve særrettigheter når de kom til Norge? Eller, når så du mennesker fra ikke-muslimske land kreve noe som helst av Norge? Religion er en privatsak, ikke en samfunnssak! Og det er her mange ikke klarer å føye seg.
  9. Er visst 3.0L den hvite E30 M3n. Motor ble bygd om i fjor av Christer Halvorsen (som eide bilen før). Var over 600hk på hjulene på latterlige lave 1,15 bar ladd da den var 2.8L, og er garantert mer nå. På E85.
  10. Her er litt bilder og film fra banetreffet på Dokka som Dokka Gatebilklubb arrangerte nå i helga :) Tre hvite E30r stjal mye av showet. Car of the show var definitivt den hvite E30 M3n med (svært velbygd) M50 2.8L turbomotor (Gamle til Chrille Halvorsen?). Ble noen røkare av ypperste klasse, og bestemte seg for å gå bananas med gigantburnout på slutten :win FILM jeg hivde isammen fra helga: Om dere ikke gidder å se hele filmen vil jeg STERKT anbefale (Med BMW øyne) :driving 01:30 - 02.45 , 05.30 -05.55 og 09.20 - 09.55 To pokaler på denna karen - Breisladdvinner og beste prestasjon (vill satsing).
  11. Kameraene jeg bruker er GoPro HD Hero actioncams... Se Gopro.com (under HD Hero motorsport) eller eyeofmine.com Koster 299 dollar pr. kamera med festekit osv. (+ frakt og moms da selvsagt). Veldig sterke kameraer, har mistet de ved et par uhell og aldri skade, filmet fremdeles (blir ganske spenstig å spille slow motion da kamera faller av)..
  12. En veldig bra film syns jeg :) Fete kameravinkler og spesielt slutten av filmen tok seg opp endel også med den syke driftinga anført av Fredric A. Skjønner det lønner seg med gul vest og HD kamera :) Fortsett, dette er meget bra.
  13. Der var skrivefeilen ja!! Pokker at jeg ikke så den. Blir for opphengt i at alt skal stemme, så man leser det man trodde man skrev.. hau.
  14. Youtube har litt pusteproblemer innimellom virker det som ja, men det er enda det største stedet, der mest folk vanker. Takk for tilbakemeldinger. Skulle ha filma mer utenfor ja, men hadde ikke anledning til dette, så da ble det å gjøre det beste ut av materiale man hadde :) Kommentaren kan nok virke litt teit for de fleste, men den har en ironisk og intern hentydning til en spesifik gruppe personer ;) Av skrivefeil tenker du vel på at jeg burde skrevet "di" istenden for "de". Handa / hånda er way of speak for min del. Ideelt sett skulle man vel tekstet snakket, slik at det hadde vært mer forståelig for resten av verden også.
  15. Jeg snekret sammen en liten film fra litt morokjøring med Jørgen A's (JAAS Performance) E30 'M3' med S38B36 turbomotor på Vålerbanen under Gatebiltreffet i helgen :) 900hk sies det.. Prosjekttråd om bilen Tar imot kommentar på hva som er bra/dårlig med filmen. Er helt i nybegynnerstadiet, og dette er den 2. film jeg redigerer.. prøvde å unngå dødperioder etter beste evne.. (Ikke at det er noe stort problem med 802whp! :lol: )
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår