Gå til innhold

brekyr

Bruker
  • Innholdsteller

    50
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil.... BIL!!!!
  • Modell (eks S4)
    Capri
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    1977
  • Yrke eller sivil status
    Pakkeri operatør
  • Motor (eks 1.6)
    2,8L
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    MK2 med MK3 Look

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Lørenskog

brekyr's Achievements

  1. Lurte først av nysgjerrighet, så begynnte jeg å tenke på å skifte ruter i min egen bil. Er ganske ny på det å modifisere og få ting godkjent, synes det er litt gøy å forske på vanskelige temaer og se mulige smutthull. Virker ikke som om det er mange andre som delte den interessen, så legger det dødt nå..
  2. Har nå lest igjennom et utall av paragrafer og foreskrifter uten å bli noe klokere. Virker som om Den amerikanske standarden sier det samme som de norske foreskriftene. Er det noen som vet om rutene man bruker er E merket, trenger man ikke dokumentasjon fra fabrikk eller kompetent uavhengig laboratorium for å få de godkjente?
  3. Det var et godt argument. Siden jeg ikke kjenner standarden er det vanskelig å få noe fornuftig ut av dette. Googlet om standarden, men har ikke blitt noe særlig klokere. Det nærmeste jeg har kommet var en patentbeskrivelse der det var snakk om å tilsette noe på ruta og brenne det inn om jeg forstod rett. Får ikke vite hva som er rett før man vet hva standarden er.
  4. Takk, det ga igrunn ikke noe svar på det jeg spurte om. Selvfølgelig er det alltid et fargeskjær i rutene, men hvis du ville funnet en lovlig måte å få toning av ruter bak b stolpe til matche litt bedre med de foran B stolpe ville du sett etter grønnskjær i ruta di da? Tror ikke det.
  5. Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom. Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves. Er det noen som vet innholdet i standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966? Videre står det i § 31-2. Vindu på bil (direktiv 2001/92/EF) 4. Godkjenning: Ved godkjenning skal det fremlegges bevitnelse fra fabrikant eller kompetent uavhengig laboratorium som viser at motorvognen tilfredsstiller ovennevnte krav. Dette gjelder ikke når motorvognen (komponenten) er ledsaget av gyldig samsvarssertifikat og/eller er merket med typegodkjenningsnummer i henhold til direktiv 70/156/EØF. Alternativt kan motorvogn, deler eller tekniske enheter være godkjent og E-/e-merket i henhold til ovennevnte krav. Vil dette si at om man finner ruter som oppfyller ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966 og er E merkede trenger man ikke dokumentasjon fra bilfabrikant? Poenget med spørsmålene er å få klarhet om man faktisk kan få godkjent mørkere ruter foran B stolpe om man klarer å oppfylle disse kravene. Burde kanskje ha sendt dette til biltilsynet, men ønsker flere synspunkt. Håper på saklige svar med begrunnelser.
  6. Noen nye bilder her nå! Midlertidige seter: IC og gearkasse RS500 IC Motoren som skal i mellom 350hk+ Tør ikke si noe mer før den er kjørt på rulle
  7. Jeg skal legge ut en del bilder av prosjektet mitt om noen har et godt forslag på bildehosting.
  8. Et mulig svar kan være at pæren begynner å bli dårlig. Hadde samme problemet på min A3 04 modell. Først at lyset forsvant til tider, men hjalp å skru av og på lyset. Etter ca 2-3mnd med det ga lyset helt opp og bare flimret litt da jeg gjorde det samme. Byttet xenonpæren og alt var ok igjen! For å sjekke om det er pæren kan du bare bytte plass på pærene og se om det virker. Om det er pæren anbefaler jeg å bytte begge to da det fargen på lysene blir forskjellig. (Ny pære lyser mere hvitt, og gammel mere i en lilla tone) Koster mellom 300 til 1200kr for 1 xenonpære.
  9. Hva med den teipen/båndet de bruker på tennisracketer og innebandykøller? Kanskje ikke optimalt om du ikke vil ha limrester på rattet når du tar det av igjen.
  10. Driver å bygger en Capri Cosworth nå, langtidsprosjekt, men håper på å ha den kjørbar i det minste utpå sommeren 2008. Går for clean look, med race stoler og bur. Satser på 350-400hk i motor. Legger opp noen bilder så snart jeg får tid
  11. Har Audi Concert anlegg i nye bilen, og jeg lurer på er det noen som klarer å finne specs + antall høyttalere osv. Har googlet en del, men finner ikke den informasjonen jeg ønsker. Er det også mulig å koble til en subwoofer på anlegget på en enkel måte?
  12. Atlas bakakslingen tåler en del juling, så om akselen du har er i god stand, er det kanskje greiere å invistere i en god diff istedet for en helt ny aksel
  13. Er den noen som vet om det finnes "bolt on" motorfester fra andre ford som passer? Har hørt at det skal passe fra gamle escort rs2000, skulle gjerne visst før jeg går til innkjøp. Bilen er forøvrig en 77modell. Er snakk om 2 liter cosworth,ikke 2,9 Takker på forhånd :thanks
  14. Prøvd den ruta med en 82, ford transit. målte ikke tida, men klarte å holde ca 110 hele veien :D det var forøvrig maxfart i 4 gir
  15. Det som er farlig med aluvinger er at, bagasjelokket kan kollapse. Leste i avisa om en rice civic som dro ut på autobahn, og plutselig kom det et jææææveli smell... hele vingen var trykt ned i bagasjen igjennom lokket
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår