Gå til innhold

70' Chevelle

Bruker
  • Innholdsteller

    387
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 70' Chevelle

  • Bursdag 06/12/1984

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, musikk
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Bosted
    Lillestrøm

70' Chevelle's Achievements

  1. Biffen ble fikset med ny EGR-ventil! Perfekt V8- tomgang er en fryd for øret. Mange takk for hjelpen V8power :)
  2. Har byttet TBI-pakning. Men takk for EGR-tipset! Jeg sjekket og den var helt råtten. Flyttet seg omtrent ikke. Ny er bestilt! Det forklarer igrunn røyk jeg har observert komme ut av TBI en stund etter at motor er slått av. Håper dette nå fikser biffen :)
  3. Update.. IAC fungerer nå tilsynelatende som den skal. Men varm motor begynner å gå ujevnt allerede ved 1300 omdreininger og klarer seg rett og slett ikke på tomgang som IAC legger opp til. Må hele tiden holde gassen inne når jeg kjører sakte/stopper. Jeg har gått over fordelerlokket, det så bra ut. Og plugger/kabler/coil/tenningsmodul er nettopp byttet. Motor går som bare pokker når jeg gir på og bensintrykkproblemer kan vel utelukkes. Eller? Jeg har prøvd å lete etter vakuumlekk men finner ikke noe. Skal prøve å kvele motoren ved å holde over TBI'n, men det krever nok en hjelpende fot med dagens tilstand. Håper noen kan gi meg ideer, har ikke mange igjen selv nemlig...
  4. Har du byttet pickup-coil som sitter i fordeleren? Det har mye å si at den gir korrekt signal. Uten signal kommer det ikke gnist i det hele tatt.
  5. Ser ut som det er flere problemer på en gang her... TPS og temperatursensor er nå byttet. Tror faktisk at ny TPS hjalp litt med tanke på IAC. Den opererer tilsynelatende normalt, men det er noe muffins ennå. Har byttet alle tennplugger, de var blitt ganske svarte. Motor går fint på høye turtall men ujevnt under 1500 rpm. Har koblet fra 02-sensor og bankesensor, som også er ny, mistenker at lekk i eksosen laget falsk bankesignal. Turtallet drev og jagde opp og ned selv ved rolig kjøring, men det ga seg uten bankesensor og 02-sensor. Ellers har jeg koblet ut IAC slik at turtall ved varm motor ligger på rundt 1300 rpm, halvjevn gange, ved tomgang. Men det er noe rart som skjer. Når jeg legger inn giret, går rpm ned til rundt 1000 rpm-veldig ujevnt, og deretter gradvis ned til motor stopper etter ca. 10 sek. Dette er jo ikke spesielt normalt. Jeg skjønner liksom ikke helt hva det kan komme av? MAP sensor? Vakuumlekk? O2 sensor er koblet fra så den skulle ikke få lov til å gi noen falske signaler. Ei heller bankesensor. Det bør jo være bra med bensintrykk i og med at bilen går som en kule ved fullt pådrag. Ingen feilkoder blir lagret. Noen tanker om dette?? Jeg begynner å *litt* lei av å feilsøke. angry2 Har desverre ikke mulighet til å koble til scanner, mangler ALDL-terminal.
  6. IAC sitter i hvert fall ikke fast. Jeg skal se om jeg får målt signal til IAC. Men når jeg leser av koder, får jeg både 44 og 45 - dvs både lean og rich exhaust condition fra O2 sensor. Er 02 sensor helt bananas? Motor går ujevnt på tomgang nå(sikkert svarte plugger), og IAC har hengt seg opp på rundt 1000rpm. Hvis jeg kobler inn AC hender det at det justerer seg opp og opp hver gang jeg veksler, men aldri ned... hvilket styrker mistanken om at det er noe muffins med den forbindelsen.
  7. Nei! Dette må jeg sjekke. Evt bytte TPS da eller.
  8. Skal sjekke, men har som sagt nylig byttet denne. Jeg vet - men som nevnt funker dette bare unntaksvis.
  9. Jeg har en Buick med 90 modell 350 TBI. Den er litt humørsyk når det gjelder å justere tomgangsturtall. Etter å ha fungert feilfritt i flere mnd har jeg igjen problemer med at IAC ikke justerer turtallet. Verken når kald eller varm. Noen få ganger har jeg klart å få turtallet litt opp ved å skru på A/C, så det er litt liv i den. IAC ble byttet for 5 mnd siden når jeg først fikk disse problemene, og den gangen hjalp det ikke å bytte. Det ble bare bra av seg selv etter en stund. Jeg har feilsøkt kabling mellom ECM og IAC uten å finne brudd eller kortslutning til jord/positiv. Det jeg da lurer på er om det kan være feil på ECM? Er det noen som har opplevd dette?
  10. Har en 92 modell 960 uten komp på bakerste sylinder. Mest sannsynlig gåen stempelring. Det er en 3 liter. For å spare tid kommer jeg nok til å bytte hele motoren. Passer f.eks den nyere 2,5 litern inn på samme ECM osv? Eller må man da bytte elektronikk? Er det evt noe annet jeg bør tenke på, med tanke på valg av byttemotor?
  11. Svær skrue midt på snekka. Grei å finne for å si det sånn :)
  12. På GM er det en justeringsskrue, mulig det er samme på ford. Du justerer bare en halv runde ellerno, ikke for mye av gangen og se om det hjelper. Strammer du for hardt forsvinner returfunksjonen når du svinger, det er noe dritt. Evt kan du sikkert få tak i et overhalingskit som ofte er den eneste løsningen.
  13. Bilen er kun senket fremme. Du kan bytte til std fjærer med demperne som sitter der. Demperne skal vel også være nye. Bak har den orginale fjærer, du har fått med senkefjærer. Tips: Skal du bytte motor bytt også til en overhalt og evt preppet girkasse i samme slengen så sparer du deg jobb i fremtiden og.
  14. Det ordna seg :) Kun pakningen til IAC som var sprekt. Dro til uten pakning og da gikk motoren perfekt... er ofte ikke rare greiene som skal til når du først finner feilen :p
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår