Gå til innhold

90-300te

Bruker
  • Innholdsteller

    884
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 90-300te

  • Bursdag 06/30/1977

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    C 220 cdi
  • Biltype (eks Audi)
    MB
  • Årsmodell (eks 1995)
    2002
  • Motor (eks 1.6)
    OM611

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.mbentusiastklubb.com
  • Bosted
    Norge

90-300te's Achievements

  1. Hvor mye drivstoff på tanken? Om du har under halv tank, kan det være at utjevningspumpa mellom tankhalvdelene ikke fungerer. Vil da anbefale å prøve å fylle på 5-10 liter og se om den da starter
  2. Innlegget er da ikke ett år gammelt? 27/3 2009 står det på min maskin. Men om 210 er som 124, så er det 2 stk torx-skruer. og som nevnt så får man kjøpt verktøyet hos alle som selger verktøy og har litt mer utvalg enn skiftnøkkel og hammer.
  3. Sjekk kjøp/salg på forumene til MB Entusiastklubb og Mercefreaken. Finner ofte gode karosserideler med svært lite rust til gunstige priser. Ofte bedre å kjøpe rustfri brukt originaldel enn å kjøpe uoriginal ny.
  4. Det var nytt for meg.. Er temmelig sikker på at fjører og dempere foran er like på sedan og stasjonsvogn. Er motor og utstyrsnivå som avgjør hvilke man skal ha foran. Fjørene bak er forskjellige.
  5. I alle dager har man mishandlet denne bilen med? s Min 93 220E har ikke antydning til oljeforbruk etter 255K på uret. Snart kjørt 10000 km siden oljeskift og nivået på peilepinne er bittelittegranne lavere. Ingen etterfylling. Svetter littegrann, eneste forbruket jeg har. Motor og gir fungerer helt fint. Ikke antydning til ulyd i diff, ASD ser også ut til å fungere.... 200K på diff er jo ingenting. 2 av mine biler hadde nær 400K med original diff, den ene uten en eneste ulyd. Relativt lite rust har jeg hatt på alle utenom en 86 modell jeg kjøpte i tussmørket en vinternatt i oslo for 2 år siden. Av egne og andres erfaringer så kan jeg med sikkerhet si at M111 sin største svakhet er luftmengdemåler og tendenser til feil på spjeldhus. Tekniske feil på motor forekommer svært sjeldent, og de tåler høy km betraktelig bedre enn M102..
  6. 1. Måle om det kommer strøm til motor i første omgang. 2. Sjekke oljenivå på servo, eventuelt bytt olje pluss filter i bunn av beholder. 3. sendtrallås ja. Ikke godt å si hva som kan være feil, men den går på vakum og pumpe ligger under baksetet. Har ikke undersøkt og knotet så fælt med sentrallås på 124, har alltid fungert på mine biler. ;) 4. Tempomat (jepp, er det det heter på tysk) som ikke fungerer er i de fleste tilfeller dårlig kontakt i styringsboksen som ligger over sparkeplater på førerside. 5. Bremser som henger, er ikke annet å gjøre enn å plukke fra hverandre alle, fjerne alt (rust og andre ting) som kan forhindre bevegelse på klosser (spesielt "problem" bak.) Sjekke at stemplene går lett inn og ut. Ett par timers arbeid, men er verdt det. i de fleste tilfellene er problemet bak.
  7. Tipper du fikk xenon med 55w ballaster da? Da vil det ikke bli noe tema med feilkode.
  8. På min bil heter det Economy og Standard. Vil være en stor overdrivelse å kalle disse automatkassene for sportslige. :D. Forskjellen er at den holder den på girene lenger i standard, og at den girer ned tidligere.
  9. Som sagt, OVP releet (det med sikring på toppen). Pleier ofte å være feil INNI releet..
  10. sjekk om pluggledninger og plugghetter er som de skal. Kan gi periodiske feil.
  11. Mitt beste tips er luftmengdemåler. Min 220E har også kødda i vinter med jaging på turtall og gass som "henger" seg opp. Den har roet seg litt de gangene jeg har nappet av ledningen på LMM.
  12. Har du sett på bremselysbryteren? Og ledningene i forbindelse med den?
  13. 90-300te

    Deler

    Ikke sikkert, kommer an på hva bilene er utstyrt med. M103 og M104 har 2 forskjellige servopumper avhengig av om bilen har blitt levert med ASD og/eller nivåregulering eller ei. Bilene med hydraulisk ekstrautstyr (nivå er standard på stasjonsvogn) har en duo-pumpe. Dvs en pumpe som gir fart på både hydrauliske anlegget og servoen. Jeg antar at 94 250D har samme utvalget av servopumper. Ta en titt på http://www.detali.ru og klikk på mercedes benz i menyen til venstre. Da kommer du til elektronisk delekatalog.
  14. Mens vi er igang med gjettekonkuransen: OVP rele. Er ett blankt rele som sitter like ved batteriet. Er en eller to sikringer i toppen av det. Om dette releet tuller seg, så vil man få problemer med alt fra kaldstart via ujevn tomgang og ruskete gange. Kan også gi feil på ABS og ASD.
  15. 90-300te

    bærekuler

    Om man bruker propanbrenner og varmer opp stålet rundt bærekula før man slår på den, så vil den løsne temmelig lett. Om man i tillegg setter en bukk under brua for å holde imot, da blir det gull. :D
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår