Gå til innhold

lars_b

Bruker
  • Innholdsteller

    1,866
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om lars_b

  • Bursdag 04/01/1985

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    242
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1978
  • Yrke eller sivil status
    student
  • Motor (eks 1.6)
    B19A
  • Fylke
    akershus

Contact Methods

  • Bosted
    Asker

lars_b's Achievements

Generalmajor

Generalmajor (11/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Selges for 2000,- Sachs Racing trykkplate. Passer til Volvo B230 motorer med dypt svinghjul. Brukt ca 10000km Mer info: http://www.pedersens-racing.no/bil/Volvo_clutch/clutch_spesial.htm Send PM eller kontakt meg på 90147749. Varen befinner seg i Asker. Sender kun mot forskuddsbetaling av hele summen, alternativt forskudd på fraktkostnadene ved postoppkrav
  2. Selges for 1500,. en Lanzar HTG264 forsterker og 2x Pioneer 10" TS-W256C. Meget bra anlegg. Se Finn kode 48228324 for mer info
  3. Selger følgende: -MIM Juventus felger: Har 6 stk felger. 4 er med nesten nye dekk. Passer 5x108 og 5x120. De to ekstrafelgene passer kun på 5x120. Helt nye og så å si strøkne. Passende spacere foran til 240 medfølger, men ikke lange bolter som må kjøpes separat, f.eks hos pedersen racing. Selges for 8000.- -GETRAG 265 MED KÅPE, LAMELL, AKSEL, SPAK ++ Getrag 265 selges. Spak, aksel osv er ikke tilpasset volvo. Cl kåpe passer skråstilt rødblokk. Kjøpt hos bakakseldelar i sverige. Har aldri brukt den selv. Selges for 8000,- MOTOR B23 MED 531 TOPP +++ Delvis montert B23ET. overhalt 531 topp. Pakningssett medfølger. Mye nytt. Selges for 6000,- Følger også med en hel del deler, bl.a: tankarmatur, orginal IC med slanger, innsug med større dyser, 3"LMM, Diverse motordeler osv... Vanlig resirkuleringsventil, Selges for 500,- VDO turbotrykkmeter, Selges for 400,- TURBO: NY Garrett T4/T3, A/R 50, modell:TB3402. Vannkjølt, 5000,- INTERCOOLER; Tilpasset for Volvo. Orginale IC fester medfølger: 1000,- BORCH 044 BENSINPUMPE , 1000,- Helt ny og ubrukt. Brakett til 240 medfølger Forsterket Sachs Clutchlammel, lite brukt, 2000,- STYREBOKSER MED CHIP, 2000,- Styre og tenningsboks til LH.2.4. Med spesialchip for 3"LMM og større dyser. 3"JT turbo eksosanlegg. 2500,- Delene befinner seg i Asker, like ved Oslo. Større ting sendes ikke. Tlf: 90147749.
  4. Du har sikkert rett der, har ikke studert 940. På 240 går det via tenningsnøkkelen. Men er bare å sette + ledningen direkte på batteriet for å teste om det da starter/gnister. Hvis det da funker kan du sette coilen på tenninga. Brenning av coiler skjer svært skjeldent, så er ikke noe å tenke på.
  5. + stømmen til coilen går utenom motorstyringa. + Strøm til coilen går kun via tenningsnøkkelen. -strømmen kommer fra motorstyringa. Et problem kan være at systemet ikke får strøm på hakk 3, men virker jo rart siden bytte fra F-FT kun handler om formotstandene. Sjekk om tynn-blå har strøm på hakk 2 og 3 For å se om boksen har startsperre er det jo bare å se om det står immobilizer bak nummeret i lista i A-F-guiden. Eller er det jo bare å sette inn gamle F-hjernen å prøve. Tar ikke skade av det, men bør ikke kjøres med
  6. XC90 V8 7-seter executive 315HK Pris Norge, 1.392.800NOK Pris Sverige, 634000SEK = 552700NOK Differanse, latterlige 840100NOK Det sier det meste om de latterlige prisene i Norge, Husk å stemme Høyre\FrP den 14.september.
  7. Tror ikke jeg ville satse på en slik spacer løsning, Er jo tross alt en høyst vital del. Å kappe B230 punpa er jo ikke så mye hokus-pokus med riktig kunnskap og utstyr. Skal se ca. slik ut:
  8. Ifølge godkjenningspapirene til volvo, som biltilsynet går etter står følgende: Kode YV1 D1 - Motoreffekt: Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 240/260 er 200 hk DIN (maks dreiemoment 22 kpm DIN) uten at det er nødvendig med endringer i chassiset. Monteres det ventilerte skivebremser foran, kan det benyttes effekter opp til 220 hk DIN (28 kpm). Det godkjennes montert alternative Volvo bensinmotorer såfremt ovennevnte data er oppfylt. Ang V8 i 240 så godkjennes jo dette kun siden det nevnes spesifikt i papirene: Kode YVl D3 - Alternativ motor: Det godkjennes montering av V8 motor eller Volvos dieselmotor D24 dersom spesifikasjonene i kode YVI Dl oppfylles, og om følgende tillegg utføres: - Forfjærer byttes til "dieseltype", det.nr. 1229338, eller det monteres forstilling fra varevogn med forfjærer det.nr. 1229 337 *). Fjærer diesel: Tråddiam. 13,5 mm - Ytterdiam. 165,5 mm - Effektive vindinger = 5,5 Fjærer varev: Tråddiam. 14,2 mm - Ytterdiam. 166,2 mm - Effektive vindinger = 5,5 - Det monteres følgende støttestag mellom torpedo og hjulhustårn: Delenr. 1246228/1246229 (h og v) Distansehylser for disse delenr. 1255671 (2stk) Bolter for samme: delenr. 945444 (2stk) - Bremsene bygges om slik: Bremsereg. ventiler: delenr. 1228688 (2stk) Bremsekraftforsterker (booster) 2 x 8 delenr. 1229336 (På eldre modeller må også hovedsylinderen byttes, da bremserør kommer i konflikt med hjulhustårn.) *) Originalfjærer på 242 og 244 har tråddiam. 13,3 mm og 165,3 mm ytterdiam. Trafikkstasjonen må kontrollere at nevnte endringer på kjøretøyet er utført. Med ovennevnte endringer utført tillates en foraksellast som angitt under kode YV1 D5. Maks. belastning av foraksel må ikke overskrides. Må nok sende søknad her, om det blir positivt svar er vel noe tvilsomt, siden papirenes tale er såpass klar. Eventuelt må du stille rumpa/tissen din til disposisjon for rette vedkommende.
  9. Dritt, men kan opplyse alle om at det er svært lett å få tak i info om eier, adresse osv. Å dekke til skiltnummer er lurt, men mest av alt la vær å skryte av dyrt, lett stjelbart tilbehør i bilen. For å sikre seg noe lønner det seg å sørge for at man ikke står i telefonkatalogen eller gulesider på nett osv. For å finne info om eier av et kjøretøy sendes følgende sms: "regnr aa00000" til 2282. Da får du til svar: " regnr - bilmerke, fullt navn på eier, bostedskommune, sist eugodkjent, neste eukontoll, skyldig årsravgift, omregavgift". Så ved å søke opp eier på gulesider finner man enkelt adressen, til å med et kart hvor huset ditt er avmerket. I dette tilfellet fant jeg lett ut at bilen etter all sannsynlighet er regga på moren din og at du bor på bjerkås. Alternativt kan man ringe biltilsynet, de deler ut all info helt uten hemninger, dessverre. (PS, jeg bor i trondheim for tiden, så jeg har alibi)
  10. Kollevold selger en sak som man trer rundt cl.huset som tar i mot delene. Skal vist hjelpe ganske så bra. http://www.mamut.net/controls/shop/shops/3/default.asp?wwwalias=kollevold&gid=78&subgid=87
  11. 100% sikker, Du ser det enkelt på at den er mye slakere enn M45/46/47. I tillegg ser du de 4 umbrakoskruene som fester cl.kåpa til kassa. Disse syns ikke uten fra på M45/46/47. bare å finne et bilde av M45 og sammenlign. Søk f.eks på google.
  12. Hvis girkassa er av samme type som på bilde er det ikke verd nåla i veggen engang. Bilde viser en M40 kasse og de cl.husene passer ikke på M45/46/47. Er ganske stor forskjell på de selv om det ikke synes så godt for et utrent øye. Slik ser det verdifulle ut, Verdifullt til høyre, søppel til venstre
  13. Hør med Scrat. Han skal ha en liggende etter at det ene stemple smelta
  14. Kjipt det med girkassa. Er det noen av dere som rekker å være med på volvotreffet den 19.juli da ????? http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?f=23&t=32811 http://www.bocom.no/treff.htm
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår