Gå til innhold

Syklops_sveinung

Bruker
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Syklops_sveinung

  • Bursdag 07/20/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Moped, musikk, data, damer.

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Norge

Syklops_sveinung's Achievements

  1. En KTM til 60 laken er vel verdt mindre enn stort sett 80 % av bilene innpå her(ikke min egen inkl:p) Allikevel, jeg hang mye på mopedportalen og vet hvem du er, har eid masse RX'er osv og hadde samme drømmer som deg. Mitt lille tips er å satse på en bil med litt mindre krefter. Du har rett og slett ikke kjøreerfaring til det. Hva med en A4 1,8 T f.eks? Får jo lett 200 hk i den også med grei trim, og da går den jo mer enn bra nok for dine kjøreferdigheter? Fordi selv om du sikkert ikke vil innrømme det selv, så er 18 åringer verdensmestere, og smellen kommer så sinnsykt mye fortere enn du tror. Bare et godt tips fra en som har levd to år lengre enn deg, mens som sikkert er like glad i fart og helvete! Hehe. Har kjørt en del WRX STI, å gud bedre hvor morro det er!
  2. Dette høres ut som om kan være problemet. Den stopper bare oftere og oftere nå fortiden, spesielt når det er varmt. Skal ta turen inn til en Volvo forhandler og kjøpe nytt bensinpumpereele i morgen, så får vi se om det løser problemet. Takk for hjelp gutta!
  3. Hei folkens! takk for mange bra svar. Beklager at jeg ikke har svart, har dessverre ikke hatt tilgang på internett de siste dagene. Bilen har igjen vært på verksted, fant ut at batteriet var gåent. Starteren var helt fin. Nå som batteri er bytta, har lampa i dashbordet slutta å lyse, meeeen, den stopper fortsatt. På verkstedet skjønner de ikke hva det kan være(toyota verksted ffs!). Den stopper spontant, samma om bilen går på tomgang i park, eller om den kjøres rolig eller gris. I dag måtte jeg vente 10 min før bilen ville starte igjen. Den er absolutt ikke tungstarta i det hele tatt, kommer med en gang. Virker som om motoren er i topp stand! Bensinpumpereelet høres ganske sannsynlig ut, men er det noe sammenheng mellom batteriet og gåen dynamo? Har som sagt ingen problemer med oppstart, og det virker som om batteriet lades. Det gamle batteriet var ødelagt(sikkert gammelt), ikke utladet. Tror helt ærlig ikke det er dymanoen, for da ville vel ikke bilen starta i det hele tatt etter noen dager, eller ihvertfall vært jævlig tungstarta. Det virker ikke som om det er problemet. Virker mer som om noe i motoren blir varmt, kutter, og må kjøles ned igjen før den kan startes igjen. Tusen takk for svar alle mann! Både pappa og jeg er dypt takknemlige.
  4. Foreldra mine har en 96 mod 940 2,3 135 hk(eller no) automat som er gått ca 350 000 km. Den har i det siste bydd på noen merkelige problemer. Det begynte med at den stoppa på motorveien. Bare daua plutselig. Så måtte vi stoppe og vente ca 5 min, så starta den igjen. Temp måler helt normal. Men et lys i instrumentpanelet begynte å lyse, feil på tenning eller noe. På verkstedet fant de ikke ut av det. Motoren virka helt fint, og ingen lyder eller noe, dro som den skulle. Dette fortsatte å skje når man kjørte, noen dager ikke, andre dager mye. Så fikk vi den inn på verksted, fikk bytta bensinfilter, olje, nye plugger, + gått over noen svake ledninger. Nå gikk den normalt en stund, før den etter 4 uker begynte på samme shiten. Bilen kjøres bra pinglete, foreldra mine er forsiktige. Så røyk starteren nå i forrige uke, så nå står den. Tenkte kanskje på coilen, siden jeg kanskje hadde merket det på motoren hvis det var fordeleren. Hva tror dere? Takker for svar!
  5. Bildene er tatt i Slemmestad jo! hehe. Pen bil! Lykke til med salget.
  6. Følger det med overgang til 4x100 boltsirkel? Skulle hatt de på en Golf 3.
  7. My bad. Hehe, gikk litt i surr på orda der. Mente selvfølgelig diff ''brems''. aneglsmili
  8. Familiens 940 2,3 ca 170 hk(den største motoren) automat har nå gått 365000 km. Den går hardt, spesielt nå om vinterføre! Holder som bare F! Beste bilen jeg har vært borti noensinne. Har aldri kjørt 850 da jeg er 18 år og såvidt begynt på bilkarrieren. Men av de bilene jeg har kjørt er Volvoen en klar favoritt.
  9. Familiens 940 1996 mod 2,3 170 hester eller no(lavtrykksturbo) har ihvertfall diff sperre bak. Det er herlig om vinteren det! Ligger jo breit overalt. Foruten det er det en heeeeerlig bil å kjøre.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår