Gå til innhold

ClusterOne

Bruker
  • Innholdsteller

    798
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ClusterOne

  • Bursdag 06/08/1977

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    V70
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    2003
  • Motor (eks 1.6)
    2.4 D5
  • Fylke
    Oslo

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

ClusterOne's Achievements

  1. Skaff deg ei mannevond bikkje med 100 meter løpestreng.
  2. 30 cm tykk asfalt? Høres hverken logisk eller økonomisk ut.
  3. Hvor mye ligger 8 ventilerne fra '92 i liste på nå?
  4. Instrumentet er byttedel. Lever inn ditt defekte instrument, så tror jeg du ender på litt over 2000 for et nytt instrument, altså hus med alle instrumentene. Er du smart tar du med serviceheftet med inn samtidig og får et stempel og en påføring om at instrument er skiftet på X antall KM. Det nye er nullet ut siden det er nytt, så du slipper å dra fram kalkulatoren når du skal finne neste service.
  5. Det der var bare jævlig vakkert! Inntil nå har jeg nektet å tro at noen skulle få til å tegne noe så bra i det drittprogrammet.
  6. Halla Ole, long time no see. Står til? Høyttalere
  7. Slik dette forumet har endret seg i løpet av den siste tiden er nok grunnen til at flere og flere søker seg til andre forum. Personlig mener jeg at off topic delen må få være off topic -andre forum har ingen problemer med dette, bl.a VACN og Hardware forumene.
  8. Dette er noe jeg selv gjorde på min egen bil for omentrent ett år siden. Tenkte at flere på Golf III forumet kanskje kunne dra nytte av hvordan man monterer hvite skiver i instrumentet. Om ikke annet ser dere hvordan man kommer til lyspærene i det. Understreker at denne work-loggen følges på eget ansvar, og undertegnede er ikke ansvarlig for om nettopp ditt instrument ødelegges eller får misvisning i ettertid Først av alt bør du få tak i ferdig utstansede skiver, eller skiver med god markering for utskjæringen. Selv fikk jeg lagd skivene på fotopapir hvor det ikke var merket opp for klokken og tripteller. Det er også det eneste problemet jeg fikk med å skjære ut, og disse to åpningene er det eneste som drar ned sluttresultatet -resten av resultatet ble faktisk bra med tanke på at det er vanlig fotopapir. For å demontere instrumentet fjerner du dekslene og rammen rundt innstrumentet. For å komme til den venstre skruen må også lysbryteren demonteres. Til dette trenger man en stjerne-trekker (phillips) og kanskje en tynn flat-trekker (for dekslene). Bruk tiltfunksjonen på rattet til å sette det i nedre stilling, det letter tilgangen. Når man har kommet så langt som dette bildet viser er det en skru på hver side som holder instrumentet fast. Etter å ha skrudd dem ut hviler det fremdeles i krybben på hver side. Vipp innstrumentet forsiktig mot deg i overkant til du får stor nok åpning til å få hånda i mellom. Du skal nå få tatt løs kontakten bak det. Når kontakten er ute kan du løfte det opp av krybbene og ta det rett ut. Videre utstyr du behøver er noe tynt og skarpt som du føler deg komfortabel med å bruke til å skjære ut skivene (om du ikke har ferdig utstansede skiver). Butikker som selger modellfly har flust av stanlykniver og skalpeller med skaft til en rimelig penge. Anbefaler også vanlig papirlim eventuelt dobbelsidig tape for feste av skivene. Til slutt det viktigste; gaffel, nebbtang og torx-skrutrekker. (husker ikke str men mener det er nr 5) Legg innstrumentet med glasset ned og skru ut samtlige torx-skruer på baksiden. De er gullfarget. Når instrumentet er åpnet og delt, er det en fin anledning til å skifte lyspærer eller pønske ut hvordan du skal montere dioder for å endre bakgrunnsfarge. Jeg brukte gaffelen til å løfte opp nålene med. Nålene er fjærbelastet så det er uhyre viktig at nålene løftes rett opp slik at du ikke drar løs fjæra. Etter at samtlige nåler var ute brukte jeg nebbtangen til å lirke ut stoppepinnene som nålene hviler på når tenningen er av, eller speedometeret ikke får signal. Dette er viktig: Før du tar av nålene til i hvert fall speedometeret (du kan sikkert gjøre dette på turtelleren også for å være sikker) så bruker du tanga til å ta opp pinnen som nåla hviler mot. Nåla vil nå gli forbi null og forhåpentligvis stoppe der hvor -15 eller -20 km/t ville vært. Merk punktet den stopper på som ett referansepunkt. Det er den samme stillingen nålen skal være i når du monterer den til slutt. Etter å ha presset den forsiktig på plass fører du den over 0/20 og presser på plass pinnene slik at når nålen fjærer tilbake hviler den mot pinnen. Monter skivene med enten ett tynt lag papirlim, eller dobbelsidig tape. Det er enklere å tilpasse plasseringen ved bruk av limet siden du da får vridd skivene og flyttet dem dersom du ser at du har satt de feil. Samme modellbutikken (i Strømmen/Akershus) hvor jeg kjøpte skalpellene, kjøpte jeg modellfly maling for å endre farge på nålene. 2-3 strøk bør det være og husk å la lakken tørke godt før du tenker på å kjenne etter om den er tørket.. selv måtte jeg lakke en nål på nytt pga utålmodighet. Som sagt innledningsvis var det ikke merket opp for åpningene til klokke og turteller hos meg, så jeg måtte trikse til en slags ramme rundt hvert display. Det er også det eneste som trekker ned, for gjevnt over ble det faktisk bra. Jeg hadde en del misvisning i ettertid, men med mye nordnorsk banning og en halv søndag som gikk med på kjøring opp og ned Rælingstunnelen fikk jeg det bra til slutt. Derfor bør du merke deg det referansepunktet til nålen så du slipper det samme.. Feilprosenten på mitt innstrument i ettertid kan jeg ikke klage på -GPS'en viser 98 km/t og det er vel der nålen ligger også. Nok en gang: Dette gjøres på eget ansvar Lykke til!
  9. Da jeg kjøpte orginale skjørt i fjor kunne jeg velge mellom ubehandlede (som visstnok gir dårlig resultat ved lakkering pga sprekker og flassing) eller ferdige skjørt som var primet og klargjort for lakkering. Kjøpte ubehandlede siden jeg synes det kler bilen bedre tatt i betraktning at nederste delen på front og bak fangerene er sorte. De bygger ikke noe ned, og svært lite ut, men helhetsinntrykket blir mye bedre.
  10. [kødd]Merka du noe forskjell på aksen etter du byttet til BilXtra pumpe, Ole?[/kødd] Bra det ordna seg for deg. Tror ikke det er store forskjellen på de orginale pumpene og bilXtra sine. Uansett er du like fullt dekket av garantien hvis den skulle ta kveld iløpet av første måneden. OT: Ble fornøyd med telefonen.. mye av det samme som den jeg hadde, men gud bedre så mye lettere å ha i bukselomma :D
  11. Noen som vet om Kollevold har åpent på lørdager? Eventuelt noen i Oslo som selger olje.. Skulle hatt innsatsolje til k&n filteret mitt.. bør vel gå greit å vaske det i vann for så å la det lufttørke før det oljes inn?
  12. Sjekk bakdemperene dine. Dårlige dempere gir utslag i elendig kjøreegenskaper og veigrep. Symptonene du beskriver her minner fælt om da bakdemperene mine var sykkelpumper..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår