Gå til innhold

munin

Bruker
  • Innholdsteller

    92
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Tromsø

munin's Achievements

  1. dette var jo hjelpsomt.. Ja turbotrykksmåler er kansje greit uansett. men nå skal vel ikke lavtrykksturboen ladde allverdens? har hørt 0.2 bar eller noe.. ryker ikke spesielt. og ang oljeforbruket har jeg ikke rukket å få noe intrykk av dette enda.
  2. Hallo. Jeg har kjøpt meg en Saab 9000 2.3 turbo i et forsøk på å være voksen. Det er ltt-utgaven, med 170 hk, og 0.2(?) bar ladetrykk. Men den går kjempedårlig. nå er jo dette en relativt tung bil, men jeg blir frakjørt av faderns peugot med 80 hester. skal ikke denne gå relativt greit om den er frisk? prøvde å koble ifra slangen som går inn på innsuget, for å se om det var liv i turboen i det heletatt, og den blåste endel luft, men hvor mye vites ikke. er det noe enkel måte å finne ut om turboen er gåen? kan det være noe annet som er galt?
  3. skjønte ikke helt utregninga. 10:1 til 11:1 er da ca 10% mere komp? men 40% effektøkning hørtes aldeles ikke rett ut.
  4. uff det hørtes ut som mye arbeid.
  5. også strålende fornøyd med f1 dekk. kjørt med de på en rs-turbo og en 911. merka utrolig mye forskjell da jeg bytta til noe annet skrot på sistnevnte.
  6. du kan som regel chippe en diselbil å få rundt 10-20% mere effekt.
  7. om du har byttet bremseklosser og ikke monter de fjærene som skal stå på bremseklossen, kan det komme lyder som oppfører seg slik. om det er det som er feilen, er det ikke noe å bekymre seg for. er ikke merkbar slitasje selvom klossen ligger litt mot skiva. er dog en fryktelig irriterende lyd.
  8. jeg ville heller sett etter en 2.2 eller 2.3 liters. audi sine 5'ere er solide (hvertfall 2.2), relativt sterke og har en fin lyd. men dette er mine meninger. blir kansje en litt annen pris enn 2.0 og. fine biler hvertfall.
  9. eller kjøp en scirocco til motoren
  10. 924 -83. jeg får ladet batteriet med vanlig 12V lader, men batteriet tapper seg mens jeg kjører. varer et par timer, så er det dødt. ladelyset lyser ikke. har sjekket alt av kontakter, laget ny jording til dynamoen, og byttet børster, men om noe av dette var galt, ville vel ladelyset kommet på? det lyser når jeg bare har tenninga på, så vet at ikke pæra ellernoe er gåent. Hjelp.
  11. munin

    Turbo

    40.000 for 80 holdbare godkjendte hester er aldeles ikke dyrt. er det ikke nødvendig å gjøre noe mer med motoren? porte toppen, bytte stempler, kam?
  12. munin

    Miniturbo

    nei jeg gir meg. du hadde helt rett, ikke jeg. klokka nærmer seg midnatt :P
  13. munin

    Miniturbo

    Eks 1: 4000 rpm / 4 takter = 1000 liter i minuttet x 2 liter = 2000 liter. eventuelt halvere de? eks 1: 8000 rpm / 4 takter = 1000 liter i minuttet x 2 liter = 2000liter eller: 4000 rpm / 4 takter =500 liter i minuttet x 2liter = 1000 liter eller er jeg bare trøtt å tar helt feil?
  14. Jeg ser at det finnes både audi 80 & audi 90 coupe. er det noe forskjell på disse? er 2.3 10V en solid motor, generelt sett? hvor mye hk kan man relativt lett hente ut av den?
  15. -75 er egentlig ikke for nytt.. ser for meg at en 12'er er vesentlig dyrere både å kjøre med, og vedlikeholde enn en rekke6. så siden det skal være en hverdagsbil, tror jeg at jeg styrer unna v12'ern. bare å bytte plugger kommer sikkert på et par tusen :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår