Gå til innhold

Erik_B

Bruker
  • Innholdsteller

    360
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Erik_B

  • Bursdag 03/09/1970

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    240 Classic
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1992
  • Motor (eks 1.6)
    B230FX
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • MSN
    erik.borge@hotmail.com
  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Radøy/Bergen

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Erik_B's Achievements

  1. Alle firetrinns automatkassene til rødblokk har overdrive (3+OD) Gamle BW35 & BW55 var tretrinnskasser uten OD. Erik
  2. Du har nok rett. AW71 er så vidt jeg forstår en litt "sterkere" kasse enn AW70 .AW 72 har litt andre utvekslinger . Erik
  3. Bare på de som har "L" til slutt : AW71L ... Forskjell på AW71 & 72 ? Har ikke peil. Kan forsøke å finne det ut en gang... Funderer du på å bygge tilbake til automat på 264:n ? Erik
  4. Ble litt nysgjerrig selv på hva det kan være. Her er forklaringen :) http://www.home.no/erborg/Diverse/C__Info_vv116982_ie_en_34_vcc-077944.pdf
  5. Det er nok denne: "Oil pressure sensor, kick-down valve" Tipper det er el. styrt kickdown på denne kassa istedenfor wiren.. Erik
  6. Å montere A-kam blir vel nærmest et steg i feil retning. I og med at D-kammen er "kvassere" . Erik
  7. Får du F10 nytt lenger i det hele tatt ? Er jo et antikvarisk system... Burde vel kunne fåes brukt for et par tusen ,tror jeg. Erik
  8. Det er K-Jetronic sprut,ja :) CI = Continious Injection. Som du sier, betegnelse på virkemåten til systemt. Erik
  9. Kjempefin bil . En kompis hadde akkurat maken for 15 år siden. Dæven vi hadde mye moro i den bilen ;) Er vel M40 kasse i denne ? Tror ikke du fikk M45 uten reverssperre på spaken. Edit: Det er M40 . Så ikke bildet av kassen før nå .. mvh, Erik
  10. Mener å huske at dette er standardlykter fra Hella. Se om det ikke står et partnummer på selve glasset. Ville i så fall hørt med Hellanor, som er importør. mvh, Erik
  11. Det er det vettu :). Mener å huske at det til og med er samme slange som på 940 med M90. Erik
  12. Trenger ikke ta plata. Men ta pedalen med, så er det plug & play. Erik
  13. Eller herje litt mindre med den gamle slitern :P Erik
  14. AT motoren skal ikke bruke så ekstremt mye bensin, dersom alt er justert riktig og den er i bra stand. Min gode gamle 245 med B21AT ,brukte ihvertfall mindre enn B21ET, og ikke gikk den noe dårligere heller :) Erik
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår