Gå til innhold

rakriste

Bruker
  • Innholdsteller

    1,625
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om rakriste

  • Bursdag 08/25/1983

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Prosjekt RA, ånder for den..
  • Modell (eks S4)
    Golf gti og Cab gti
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1983
  • Motor (eks 1.6)
    2E og 2i
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    cabrio: klarglass lykter rundt om, alu.tanklokk, alu panserløfter, jamex open air, stabstag øvre fremre, sport-eksos.
  • Fylke
    skedsmo

Contact Methods

  • Bosted
    Norge/Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

rakriste's Achievements

Brigader

Brigader (10/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. får tease opp litt spenning igjen vel http://forum.vacn.no/attachment.php?attachmentid=215267&d=1410383969 http://forum.vacn.no/attachment.php?attachmentid=222120&stc=1&thumb=1&d%20%20=1425289274
  2. originale mk1 gti bremser 239mm foran og tromler bak godkjennes ved ombygging, just so you know.
  3. tøft, hvor langt skal du strekke showfinnishen?
  4. jeg har godkjent en bil med 2l 16v i 2007. Har også en golf 1 godkjent med turbo kit. det er her disse papirene på okras siden kommer fra. vekten på 16v motoren går innenfor totaltvekten på framakselen, så det bør ikke være noe problem for noen som har biler etter 1979 iallefall. enkelte modeller før 1979 har lavere totaltvekt foran pga de minste motorene orginalt. lykke til :)
  5. jeg brukte k-jet ja, orginal 16v deler men ledningsnettet fra golf 1 gti. har historikken ja, ligger lagret på chassisnr. hadde de "gamle" kjente golf 1 16v ombyggningspapirene, god dialog med statens vegvesen og golf 1 turbo Tüv papirer som back-up. men det gikk greit, slet litt med overvekt siden gamle cabrio var tyngre biler generelt.
  6. kan være meg/min bil du tenker på ? dog er det nå noen år siden. ble godkjent med 2L 16v 100kw/136hk på orginale bremser, 239mm foran og tromler bak.
  7. Golf mk2 Rallye replica selges. Bilen er orginalt en 1991modell Fwd. Det er kun brukt orginale VW deler fra Møller til ombyggingen. 2stk komplette sidepaneler med kanaler 2stk framskjermer. 1stk bakplate. Det meste er ferdig sveiset på plass med punktsveiser. Jobben er fagmessig utført, men det gjenstår noe på nedre del av bakplaten. Prosjektet var ifølge tidligere eier tiltenkt radikalt ombygd med quattro drivverk og sterk motor. 5bolt bakstilling og forstilling. golf 4 bak bremser m/ alu bremsecalipere. følger med noe ekstra deler. rustfrie dører, bakluke og panser. Bilen er særdeles rustfri :) karrosseridelene alene har en himla innkjøpsverdi (ca 40k ifølge forrige eier) så håper vel egentlig at noen kunne tenkt seg å bygd denne bilen sammen. Jeg handlet denne for motoren sin del og håper noen andre vil ta over prosjektet. selges for kr 17000,- OBS, hjul og frambremser følger IKKE med!. har en komplett kjørbar VW Golf mk2 16v delebil som kan følge med for kr 5000,- den selges kun isammens med rallye'n
  8. Jeg trenger en bensinpumpe som takler å bli strupet ned via en bensintrykksregulator. motoren går på 4x mikuni forgassere, bensintrykket skal derfor være lavt på tomgang, men øke 1:1 med turbotrykket. bruker malpassi sin forgasserturbo BTR. hvilke av bensinpumpe kan brukes fra en volvo, evnt fra biltema sitt sortiment. takk for innspill :) mvh RA
  9. jeg har mc-gassere på en 1.8l 16v kr motor. funker som bare det. holder på i disse dager å montere kompressor på motoren i tillegg ;) gasserne mine er fra yamaha r1. regn med litt jobb og egentenking, ingen konkret fasit på dette.
  10. hvorfor skulle han lage bråk for noe han selv er skyld i? nå går jeg utifra at du kjøpte denne bilene nylig og da ETTER normalt forfall for avgiften, ergo er det å forvente at denne er betalt dersom han ikke leverte skiltene før jul som du ble opplyst om. han har dermed skutt seg selv i foten uansett med løgn. han må betale, easy as that.
  11. gå for billig justerbart i stedet. polardego kan anbefales på det tryggeste. du får justerbart senk fra 2500 og oppover
  12. bare gjør deg ferdig med bilen og vrak den som planlagt. du trenger ikke betale inn, men som ny eier så får du opplyst og bedt om å betale manglende avgift selv om gamle eier er ansvarlig. (dette gjøres muligens for at du skal få en sjanse å rette opp i forholdene før du evnt blir lidende for avskilting) ergo du må ta ett valg. men siden du har den som delebil og ikke bruksbil så er det bare å se bort ifra oppfordringen om betaling og la gamle eier få lønnstrekk. han er den som tilslutt blir krevd for avgiften om du ikke betaler den. jeg har vært i begge situasjonene selv pga forglemmelse, betalte riktig nok før lønnstrekk, men den andre lot jeg ligge og gamle eier fikk trekk.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår