Gå til innhold

PoloSport

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Polo Sport
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Motor (eks 1.6)
    1.4 16V

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Oslo, Norway

PoloSport's Achievements

  1. Har en 2002 A4 Avant og som dere sier, dette er ingen stor bil, men kjøper man inn utstyr etter bilen går det fint med barn og alt som hører med. Vi kjøpte TFK Joggster 3, genial vogn til A4, understell og bag går akkurat inn på langs ved siden av hverandre. Har et MaxiCosi sete (0-9 kg) og det skaper ikke problemer for passasjersete, det er vel først når et av de større bakovervendte setene skal inn senere at det kan bli trangt. Er forøvrig spent på om nye A4 som er på vei får noe større bagasjerom, ser ikke så lovende ut når en ser på dimensjonene for sedanen.
  2. - Kan hjelpe å demontere låsen og smøre den opp skikkelig. - Dersom du må kjøpe ny lås, kommer denne med låsesylinder som du bytter ut med den du har (nøkkelen din må jo passe). - Har du original sentrallås har du også dette på bakluken, ta av dørtrekket (husk skruen som sitter i håndtaket) og ta en titt.
  3. Da jeg monterte sentrallås i min 6N måtte jeg skifte baklukelåsen (forskjell på låsen om det er sentrallås eller ikke), kostet ikke mange hundrelappene. Den trykkåpneren du refererer til er vel ment brukt på biler med koffertlokk som spretter opp når den låses opp, usikker på om du kan bruke denne på din Polo.
  4. Har en 2002 A4 Avant jeg gjerne skulle ha lakkert helt ned. Var innom en billakkerer på Alnabru i Oslo, men han virket ikke spesielt keen på jobben (nei uff, detta blir dyrt, alle fangerne må av, mye jobb etc. etc.) Noen som har gjort dette?, pris?, sted i/nær Oslo?
  5. Hei Kjøpte meg en slik bil (2002 mod. A4 Avant Quattro TDI 130 HK) for 6 mnd. siden og er foreløpig godt fornøyd. Tror forøvrig A4 8E Avant kom til Norge først i 2002. Har ikke sett bilen med annet en 100hk og 130hk versjonene av 1.9 TDI, tror ikke 115 hk versjonen ble levert med 8E modellen. TDi 130 passer bilen bra, 4 cyl. diesel er jo litt rakkleverk, men betydelig billigere i drift og vedlikehold enn 2.5 TDI. Motoren er meget sterk på bunn, men jeg synes den er litt kortpustet. Det er i grunn slutt ved 3500 og for meg som var vant til en 16V 100 hk Polo, var det ved 3500 morroa begynte. Jeg har sportsseter i min bil og det bør du absolutt prøve å få tak i, full S-line pakke er nok ganske morro, men som det står i endel tester av A4 går det selvfølgelig ut over komforten. S-line bilene er jo meget stillige også da! Møller og andre forhandlere sier at det har vært lite problemer med A4 8E, så finner du en godt vedlikeholdt bil er det bare å kline til. Import kan selvfølgelig lønne seg, men risikoen er også høyere! Lykke til med bilkjøp!
  6. Temp. måleren er kjøpt på Clas Ohlson (usikker på om de har den mer). Ble tilpasset og lakkert svart. Ledning m/føler trukket gjennom torpedovegg og festet bak frontfanger.
  7. Her er min, egentlig ganske originale, Polo 16v Sport '99 Har gjort noen "mods" innvendig da, satt inn utetemp. måler og laget en superkul flaskeholder (VW kunne vel ikke gjort det bedre selv! :thumb) Felles inn når ikke i bruk. Vips! og plass til to flasker. Har også laget en ny hattehylle m/cd-skifter og to 6"x9" høyttalere. Forhøyet 6-7 cm for ikke å stjele for mye bagasjeplass. Jeg har nå hatt bilen i snart 5 år og har ikke hatt noe trøbbel bortsett fra en gåen termostat og en defekt microbryter i baklukelåsen. Solide biler denne årgangen av 6N! Har kjøpt meg ny bil og må vel dessverre kvitte meg med Polo'n, har lagt ut annonse på Finn om noen er interessert: Annonse - Polo Sport
  8. Har en Polo 16V 6N (1999), trenger nye sommerdekk og felger. Kjører i dag på original utrustning, 185/55 R14. Kunne tenkt meg 15" samtidig som 185/55 R14 er en ukurant dekkdimensjon (dårlig utvalg). - 195/45 R15 blir vel det mest riktige, men går 45 profilen mye ut over komforten (støy etc.) - Hva med 195/50 R15, litt større, + 3,0 % i forhold til 185/55 R14, men mer gummi? - Sporer 195 dekk noe særlig mer enn 185? Bilen er 100% original, ikke noe senking etc. - selv om det kanskje hadde vært en god idè. Ellers kan jeg ikke ha noe ekstreme greier, bilen brukes på alt slags føre hele året.
  9. Trenger noen tips til felger/dekk til polo'n. Kjører nå på R14, 185/55 sommer og 185/60 vinter. Vinterfelgene er gåene (kast i den ene, flassing av lakk etc.) Tenkte jeg skulle bytte over vinterdekkene til sommerfelgene og kjøpe nye sommerdekk og felger, men er litt usikker på hva jeg bør velge? NB 1: bilen er ikke senket, men vurderer en moderat senking. (bilen ser jo litt jeep ut nå med 185/60 R14 hjula på!) NB 2: dette er ikke en "showcar", men brukes hver dag sommer og vinter, så noe værsting-greier er ikke så lurt! Hilsen PoloSport
  10. Enforcer er i hvert fall bra kvalitet. Monterte Enforcer alarm m/sentrallåsstyring og Spal sentrallåsdrivere i Polo'n for 2,5 år siden og det har fungert knirkefritt siden . Siden Audi og VW vel bruker vakumdrevet sentrallås, må du sikkert koble inn enheten i forbindelse med vakumpumpa. Hvor den sitter vet jeg ikke, men du bør få tak i koblingsskjema for bilen din. På Enforcer alarmsentralen stiller man inn om enheten skal gi et kort eller langt signal til sentrallåsen. Jeg bruker kort da sentrallåsen er el. motor drevet, et vakumsystem krever nok et litt lenger signal da det er noe tregere enn el. motorer. Du bør vel sjekke om det er tilsvarende funksjonalitet på enheten fra Bilradiospes.
  11. Har en 1.4 16V som trenger nye bremseklosser foran. Er dette noe problem å gjøre selv? Stemmer det at skivene (er vel ventilerte skiver på denne modellen) holder to sett med klosser, eller må de byttes også? Hilsen PoloSport
  12. Noen som har erfaring med støydemping av Polo 6N? Irriterer meg litt over for mye motorstøy i kupè, hva er det som skal til for å dempe litt lyd her? Ekstra mate under panseret? Mater på inn-/utsiden av torpedovegg? Er dette noe å satse på for hjulstøy? http://www.sagaantirust.no
  13. - Haynes reparasjonshåndbøker får du på; Bilextra, Torshov bilrekvisita, bilmateriell.no etc. - Jeg installerte SPAL sentrallås og ENFORCER alarm, kjøpte dette av http://www.bilteknikk.net (vet ikke om det eksisterer lenger, søk på nettet etter andre leverandører). Alt har i hvert fall fungert helt glimrende i ca. to år nå. Styr unna sentrallåser/alarm fra biltema etc., har du planer om å installere dette trenger du TID, TÅLMODIGHET og et sted med tak over hodet. Selve prosessen kan vel sies å være halvkomplisert, bla. må du bytte låsen i bakdøren, og kjøpe noen gummimansjetter som ledningen føres gjennom ved dørene. Ellers er det mye lodding og trekking av ledninger, ikke veldig vanskelig, men det er ganske trangt i Polo'n noen steder. Dessuten MÅ du kjøpe Haynes boken som viser koblingsskjemaer over Polo'n.
  14. Du må nok av med hele dørtrekket. Jeg gjorde dette i fjor da jeg installerte sentrallås, mener å huske at du må gjøre følgende: 1- ta av dekselet som er innenfor sidespeilene. 2- skru av dørpinnen 3- ta av dekselet på det innvendig dørhåndtaket, under her sitter det to skruer du må løsne. 4- innenfor døråpnerhendelen tror jeg det sitter en skrue, denne må løsnes. 5- trekk av dørtrekket på undersiden, 4-6 klips. 6- trekk opp og ut hele dørtrekket. For å være helt sikker bør du kjøpe deg en reparasjonsmanuall til Polo, f.eks fra Haynes.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår