Gå til innhold

EiSvIn

Bruker
  • Innholdsteller

    44
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om EiSvIn

  • Bursdag 12/31/1972

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Kites
  • Modell (eks S4)
    405
  • Biltype (eks Audi)
    Peugeot
  • Årsmodell (eks 1995)
    1988
  • Motor (eks 1.6)
    1,6
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Nada

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Oslo

EiSvIn's Achievements

  1. Takk, men det er dessverre ikke den jeg er på jakt etter. På 96' 10 ventiler er det en OBD-II kontakt inne i bilen, men den gir ikke OBD-II signaler.. Så man må lese av inne i bilen ved å lage en jumper med en LED-diode. Men her er det 16 kontaktpunkter, som ikke er merket med noe annet enn tall. Som nevn leste jeg av motorfeil ved å ha en LED mellom punkt 16 (som er + for alle) og 3 som åpenbart gir motorkoder. Men hvor er bremsene?
  2. Hei godtfolk. Jeg har lest ut koder for motor med hjelp av "led og ledning" metoden som nevnes her: Information: - How To Build A Phase 2, 4.3 Motronic Flash Code Reader - Volvo Owners Club Forum Fikk både lest og resatt feilmelding som oppskriften. Men dette var bare for motoren, med + på port 16, signal fra port 3 og "bryter" i port nr 5 i "obd-ii" porten (som ikker er noen obd-port.. :-( ) Jeg har lest at ved å flytte på signalledningen fra port 3 til 13 får man cruisecontrol'en, men det må da være mulig å lese feilkoder fra bremsene (abs) på denne måten også. Er det noen som vet hvilken "port" man skal bruke da? ABS-lampa lyser, og det hadde vært greit å vite hvorfor..
  3. Jo, men det virker som sagt som om de fleste 406'er litt annerledes enn den jeg har. Jeg har ikke klart å finne noe som ligner noe sted.
  4. Hei godtfolk. Etter at min kjære syntes at vår 98 Peugeot 406 1,8l var litt for lang, og valgte å plassere den i rompa på en Audi i vinter har jeg ikke hatt kjøling på motoren. Hele viftehuset er most inn i radiatoren, men denne er heldigvis hel. AC radiatoren har tatt støyten, og selv om den har en halvmåneform så er den fungerende den også. Men kjøleviftene med huset er altså søppel. Men, problemet er at det er jo **** å få tak i en tilsvarende! 98 modellen er åpenbart ganske sær, den har to vifter ved siden av hverandre, mens alle brukdelene jeg har sett på nett er en vifte med en eller annen form for lameller ved siden av. Så etter å ha forsøkt å finne tilsvarende deler, begynner jeg å gi opp. Og nå lurer jeg rett og slett bare på å koble på en eller to universelvifter som de har på Biltema Kjolevifte-universal/. Dette er en bil som uansett ikke kommer til å vare så veldig mange årene til. Er det noen som har noen erfaring med disse, hvordan det lønner seg å montere dem etc. Trenger jeg en eller to? Det er heldigvis ganske god plass bak radiatoren på bilen. Alternativt røske ut radiator og vifter med alt fra et annet kjøretøy som kan være sånn nogenlunde kompatibelt? Noen tanker?
  5. Er det noen som kan forklare meg hvor pollenfilteret på en 406st sitter montert? Nå her jeg sett både her og der, og ikke funnet noe som ligner... Jeg regner med at det sitter under et eller annet kryptisk deksel?
  6. Begynner å bli en gammel post, men siden den er hentet opp igjen så kan jeg jo fortelle at feilen viste seg å være en trykksensor på den ene dysa. Fikk byttet denne, og siden har den gått som en klokke.
  7. Hei. 406'en har vist seg å komme med et feilslag i ny og ne. Det virker ikke som om det er noen logikk i når, belastning av motor spiller ingen rolle. Det skjer ikke så ofte, og ikke med jevne mellomrom. Men av og til virker det som om en sylinder feiltenner, muligens litt tidlig siden det nøkker litt i bilen. Er det noen som har noe erfaring med dette? Hvor skal man begynne å feilsøke?
  8. Haha, har ikke tenkt på foringer jeg... Det gir nok muligheter ja. Ut å shoppe. :-)
  9. Hei, noen som har tips om hvor man kan få tak i høytalere som passer i orginalhullene bak på stasjonsvogna? På Bertel OS skal de ha 550.- pr stk (altså 1100.-) for noen små høytalere jeg kan få plassert bak der. Syntes det er litt stivt ... E
  10. Hei, Er det noen som kjenner til at Ford skal ha bygd Perkins V8.510 og/eller V8.540 på lisens? De skal visstnok ha brukt den som lastebilmotor, muligens US-Ford. Er på jakt etter hva slags betegnelse denne motoren har fra Ford. Noe som forhåpentligvis gjør det litt enklere å finne deler til båten vår..
  11. Har fått tak i motor, alle problemer løst enn så lenge.
  12. Noen som vet noe om hva dette er; utrolig kul kjærre.. Jeg vil ha.. ;-)
  13. Hehe.. http://www.break.com/index/realsimpsons5.html
  14. Hallo godtfolk. Jeg har vært så heldig å få meg en delebil, og denne har en sentrallås som jeg egentlig godt kunne tenke meg på min egen. Men jeg ser for meg at å flytte dette fra en bil til en annen kan være mer jobb enn moro. Det er et Defa-anlegg så jeg tror ikke det er noe som har sittet i bilen fra fabrikk av. Er det noen som har noe erfaring med dette, er det vært innsatsen å fikle det ut? /E
  15. Ok.. Finnes det noen måte å teste denne på, eller er det bare å skifte og håpe at det blir bedre?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår