Gå til innhold

challenger

Bruker
  • Innholdsteller

    157
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om challenger

  • Bursdag 07/19/1974

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    MoPar Muscle

Contact Methods

  • Website URL
    http://wpc.lmk.no
  • Bosted
    Akershus

challenger's Achievements

  1. Takk for tips, jeg har lest andre steder også at coilpakken er et kjent problem på disse. Vi hadde på en drivstofftilsetning (Sea Foam) for kondensfjerning/rens av dyser/innsprøytningssystem og bilen har oppført seg pent i ukene etterpå. Håper det varer :)
  2. Fant du ut av dette? Vi har en 1999 206 1,1 (107.000 km) i drift med tilsvarende oppførsel her... Har byttet plugger, luftfilter, drivstoffilter, olje og oljefilter nettopp. Luftfilteret så ikke bra ut og jeg håpte det alene skulle være løsningen. Så gikk den fint 6-7 mil og så kom luggingen tilbake, kun i oppoverbakker eller ved hardt gasspådrag. Pluggene var lysebrune, tørre og egentlig helt fine. Bilen har ingen OBD2-kontakt så vidt jeg har sett og lest meg til.
  3. Måtte bytte coil på min for tre år siden. Det var gnist på pluggene, men for svak til å starte bilen. Har du fått start? Mulighet å prøve med annen coil?
  4. Finnes det noen hjemmeside å følge med på aktiviteten i klubben?
  5. Riple Auto selger ut lager av deler til Stratus og Neon, se annonse på Finn.no http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22774269
  6. Det hørtes ikke ut på meg som om du vil komme særlig mye heldigere ut av det med å overbevise om at du har sluppet pedalen fra full gass på andre gear. Farta på Mustangen kan vel antas å ha vært 90 pluss, da også?
  7. Har bilen vært over ti år i Norge kan du fritt ta vekk grinda og benytte baksetene som personbil over 3.500 kg. D.v.s. du trenger fortsatt C1 sertifikat for å kjøre og følger reglene som lett lastebil. Bare å montere godkjente seler og bestille time hos trafikkstasjonen for omklassifisering, det. Koster kun kr. 775,-
  8. Kanongod bil å kjøre :) Den du viste til er solgt, men jeg har hatt identisk i to år nå, kjørt den 25.000 km og utenom ordinære servicepunkter har jeg kun byttet en coil. Ting å være obs på med disse som jeg er gjort kjent med via nett og kjente, er -forstillingsdeler slites fort om det slurves med smøring her -elektriske options som cruise controll og vindusheisere kan være litt til og fra -drivstofforbruket er noe høyere enn ola nordmenn flest er vant med (1,2 til 1,8 hos meg) Ellers har disse bladfjæring bak som ikke gir helt personbilkomfort i mine øyne, og den kan føles stiv når jeg kjører med tom bil. Men med folk i baksetet og/eller bagasje er den suveren. Og med 5,9 V8 drar den så det holder uansett vekt å trekke :)
  9. Det kan enkelt være luft i kjølesystemet som hindrer sirkulasjonen i varmeregisteret på bilen. Oppstår dersom systemet ikke er blitt luftet tilstrekkelig etter bytte av kjølevæske.
  10. challenger

    Hjullager

    husker ikke detaljert, men skifta begge foran for to år siden. Sleit med demonteringa først og husker at man måtte ha presse for å få det sammen igjen, altså måtte det leveres på lokale mek. verksted for min del...
  11. finnes ikke på min, også 93 1,8 D CLX. Utelukker ikke at det var mulig å få dette som ekstrautstyr.
  12. jepp - takknemlig bil å bytte bremser på :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår