Gå til innhold

BMW324TDa

Bruker
  • Innholdsteller

    859
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om BMW324TDa

  • Bursdag 07/29/1982

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    324TDa og firmabil
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    ja
  • Yrke eller sivil status
    servicetekniker
  • Motor (eks 1.6)
    to
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    ja
  • Fylke
    hordaland county

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.festtrafikk.no
  • Bosted
    Sotra, Bergen

BMW324TDa's Achievements

  1. Siden det ikke er nevnt i kontrakten og hvis du ikke kjenner/har noe forhold til selger, så støtter eg meg på denne. Den havner hos forrige eier som eide bilen 01.01.
  2. Vet at det kom en regel som rammet Starcraft G30 slik at disse ikke kunne regges ned til samme som G20 for noen år siden, men vi driver nå og regger ned Sprinterene på jobben til grønne skilt ved å bytte dempere på de. Eg hadde kontaktet BT via tlf eg.
  3. Ta en skikkelig service på den først (gjør det selv og ikke på verksted). Dette er noe som man skal gjøre med jevne mellomrom alikevel, så da er det ikke "bortkastede" problemer hvis situasjonen ikke blir bedre. Finn frem litt arbeidslyst og kjøp/bytt følgende: - Olje og oljefilter. - Bensinfilter. - Luftfilter. - Tennplugger. Er ganske mye av dette som kan påvirke futten i motoren din.
  4. Det er faktisk sant. Kjører på xenonlook selv på firma-Touranen. Kanonmatch på grøfte- og parklys opp mot xenonen bilen er levert med (4300K), men det er ikke det samme lyset i de som vanlige pærer. Ser stor forskjell på de org grøftepærene og xenonmatch ved kjøring i skumring. Men dette er jo pærer beregnet for kjøring i dagslys. På pærer til hovedlys har eg prøvd mange "billig" varianter, men aldri noe som er kjempebra. Tror kanskje eg hadde Osram Nightbreaker på Merca før.. Ikke sikker, men hvis det var de, var eg knallfornøyd.
  5. Annonse og bilder taler for seg vil eg si. http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=1069492;Modified=1267980961 Prutere, pratiser og 13-åringer frabees å ringe. :pray
  6. Jobbet som "servicemedarbeider" på den lokale Kroa. Sjefen forskutterte meg 10K en uke etter eg begynte og hadde litt penger fra før av, så da ble det en 84 318i til 15K. Bilen etterpå ble det tatt lån på da eg hadde fått meg en fulltidsjobb utenom (85kr/t begge plassene i 2000)
  7. Golg er jo en kjempe førstebil. Billige, uendelige muligheter med tanke på utseende / "look", tonnevis med deler, billige deler, masse biler, lett å få tak i og ikkje minst; det florerer med info på nettet. "Alle" har jo hatt en Golf eller kjenner en som har hatt det. Samme gjelder for Volvo, eldre Ford og Opel. BMW ville eg ikke satset på. Undermotorisert, lite utstyr, km og sårlig stand er det du får for under 10K. I tilegg til at det er litt dyrere å holde på meg pga det er populært med eldre 3-serier som lekebiler.
  8. Er det da rett og slett noen som har bygget den om til eldre look da? eller evnt den er en overligger fra 72? Den er ikke regget før juni 73 i flg vognkort, så det høres jo litt rart ut det og da.. Men men... Synes det er den tøffeste av frontene uansett. Bare den får litt stell fremover, så blir det vel bra.
  9. Ikkje ofte eg liker uorginal plast, men den røde der var sjefs. Til og med baklyktene var konge på den. Og M-wannabe fangeren fremme på den var absolutt konge!!!
  10. To bilder fra tidligere, før vi ryddet og stelte til i verkstedet for vinteren..
  11. Heisann.. Er litt ny på Volvofronten, så trenger litt info om merket og satser på det er folk her som har hue og rævva fult av (u)nyttig info om temaet. En kamerat og eg har hatt verksted i en evighet sammen der vi har drevet med de vanlige mekkeprosjektene i forma av vedlikehold og lettere mods på våre og div andre biler. Han har vært Golf II mann og eg har holdt meg til E30. D vi da endelig skulle kjøpe en felles "rasarbil" for å kjøre på litt mindre banetreff kom vi etter mye dik fram til at vi måtte kjøpe noe annet enn BMW eller VW for å bli enige og ikke være partiske. Plutselig da en dag vi var litt lei, snublet vi over en 142 som en felles bekjent skulle kvitte seg med. Så ble bilen kjøpt på impuls bare for å få en bil inn i lokalet og bli ferdig med det. Hvor lurt det var er jo noe vi får ta underveis. Bilen ble handlet i mai og har stått på vent gjennom sommeren til festivaler, hageanlegging og husmaling er unnagjort. Blir vel en liten bildeupdate utover tenker eg, har ikke tatt verdens beste bilder til nå. Men det eg lurer på er: - Stemmer fronten overens med årsmodell på bil? - Hvilken bil kommer baklyktene fra? 164? - Hva er de konkrete forskjellene på front/hekk på de siste årsmodellene på disse bilene..? Har sett litt på bilder på finn, her på BF og litt rundt om, men sånn helt i hundre på sikkerhet blir eg ikke. Litt info: Vår bil er reg juni 1973 iflg vognkort Rød og spinner. Sveisediff bak org pentafelger B20 med dobble 45mm forg Ett hengerlass med deler som venter på å bli sortert har vi liggende og. Noen bilder: (er en del fundamentale feil her som f.eks eksos, men dette skal vekk. Bilder er tatt slik vi hentet den) Videre updates kommer vel nå som eg endelig har rotet til en tråd her. So long...
  12. Trekker campingvogn med min Touran eg.. Funker som bare det, selv med 105hk'en.. Men 7 trinn på DSG må ta mye av æren for det. Høres forresten ut som en flott bil dette. Den nye R-line optikken er "helt rett" på disse bilene.
  13. 3-serie og A4 har knøttsmå bagasjerom hvis det er av praktiske årsaker du skal ha stv.. Naboene mine her har A4 og Golf4 og Golfen er suverent mye større baki. Bare sånn for å være obs på det. Hjul og alt må av for å få barnevogn inn i Audien, og 3-serien er ikke noe bedre der. Synes Mazdaen er litt tøff eg da, selv om eg er tyskerfan og ville hatt 3-serie hvis eg skulle hatt selv.
  14. BMW324TDa

    8x18 ET 35

    Eg tror mine er ET35 (felger kjøpt til Mercedes CLK i sin tid). 8X18 med 235/40-18. Ligger da helt ute. Kler bilen VELDIG bra, men kunne sikkert vært ett par mm lengre inne, men det ser fint ut og kaster ikke så mye skit som eg hadde trodd.
  15. Dekkstrekk = Tyske biler fra mellomklasse og nedover. Små, breie felger passer på eldre små tyske/japanske biler. Store utfyllende felger er mellomklasse og oppover, men må da komb med senk. Amerikanske biler kler mer bruk av markerings/parkeringslys enn øvrige. Chromefelger er bedre på de fleste amcar enn på øvrige. Tusenmetere i front kan være fint (passe med stilen) på enkelte mindre japser, men ikke på tyskere. Vinger kler ingen biler, med mindre de er der fra fabrikk som Cosworth og EVO biler. Lakkert helt ned er en höydare på biler som ikke er nevnt ser eg. Det gjør underverker. Hvis man i tilegg tar evnt pyntelister og dørhåndtak i samme rennet så er man der. Ett triks er å redusere antall fargeinnslag på en bil til ett minimun. Ideelt skal det være bare tre farger og her blir jo selvfølgelig den ene sort, da dekk er sorte. Så har man kanskje noe sorte andre detajler, bilens farge og evnt rød/hvit som går igjen på lyktene.. Sånn kan man fortsette i evigheter. Det er som trådstarter sier, enkelte ting som passer bedre på en type bil en andre, men orker ikke utbrodere det nå...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår