Gå til innhold

TurboPolo

Bruker
  • Innholdsteller

    924
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om TurboPolo

  • Bursdag 02/24/1983

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Polo
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    møøøøøje pulver!

Contact Methods

  • Website URL
    http://home.net/polog40
  • Bosted
    Øygarden

TurboPolo's Achievements

  1. Nei, de første 2er 16v hadde likt som 8v gti, nemlig 239mm.
  2. Om du trenger noe hjelp, så er det bare å gi en lyd. Har stor interesse for disse bilene, og har byttet toppakning endel ganger. Senk, noen ok hjul og evt lit mer motor og det vil bli en artig bil!
  3. Denne type oljelekasje er ganske vanlig på Polo av eldre årgang. Det er som regel toppakningen som må byttes. Har du fler bilder av bilen? Begynner å bli begrenset antall av disse bilene, så du må ta godt vare på den :)
  4. Hva følger med for 20k, kontra 15. Har du noe km stand/historikk på motor el glader? Noen kjente feil og mangler ifm med en.evt eu kontroll? Er det kun motor som er g40 el er aksling bak, samt styring g40 spec?
  5. Og hva ønsker du å ha for bilen?
  6. Det jeg misliker er demperkarakteristikken fj�rstivheten og innstillingsmuligheter ihht. til TUV-papirene, dog skal jeg nok kj�re litt til med settet slik at jeg kan f� mer erfaring med egenskapene. Mitt problem ellers med et slikt sett, er at det verken er fugl eller fisk til en i mine �yne, forholdsvis h�y pris. Ellers har jeg kj�rt endel biler med KW og opplevd litt forskjellige ting mtp reklamajon/brukerst�tte. Men alt i alt sikkert et OK sett, til en som ikke har de store kravene. Jeg ville aldri vurdert KWv1 selv, men dette stod p� en bil jeg har kj�pt brukt. Kj�pt nytt i `06, og bilen har st�tt `07 - `12. Ellers har jeg kj�rt endel biler med KW og opplevd litt forskjellige ting mtp reklamajon/brukerst�tte. Hvilkene KW sett blir det brukt Kina-dempere i da? Hvordan er KW mtp litt mer spesialunderstell med kundens egne �nsker om modifiseringer? Er selv p� jakt etter god gammel Polo som bruksbil, den skal selvf�lgelig senkes! Hadde jeg ikke hatt et nesten nytt HR monotube coiloverkitt liggende, s� hadde jeg nok pr�d et TA sett slik at jeg kunne uttalt meg om hvordan det var � kj�re. Utifra det jeg har h�rt fra andre s� er TA settet mykt bak, samt at det kommer med 2 forskjellige typer fj�rer fremme(ny og gammel utg.) Den nye for mest senking. HR --> Brems.no KW --> Senk.no TA --> P&R/ Sandberg-gruppen GAZ --> http://www.poloperformanceparts.com acoupe: Få ut bilder av vogna, og hvilken motor har du?
  7. Spørs helt hva en ønsker å betale. Har selv en G40 med KW v1, ikke verdt pengene i mine øyne, selv om jeg bare har kjørt dem noen få mil. Har den tidlige typen med spanske ALKO dempere og ikke KinaKina demperne dem bruker nå. Skal du bruke penger på et sett så vil jeg anbefale HR sitt monotube sett, en helt annen klasse enn KW. Billig billig med TUV, og en trenger vel ikke å sende inn de originale fjærbeina så er det TA som gjelder. Dersom ikke TUV er et krav, så har GAZ et coiloversett med muligheter for valg av fjærstivheter og demperinnstillinger. Løp og kjøp, bilen blir stiligere til mer en senker! http://www.polo-land.fr/selecta
  8. Med 0 cash og 0 inntekt, så kunne jo en deltidsjobb vært noe. Felgene ville jeg sjekket at var i en god nok tilstand for en oppussing. Fått de i en dreiebenk og dreid av ytterste kanten slik at skadene forsvinner. Fronten ville jeg demontert helt, og inspisert omfanget, og kastet alle delene som var rusten og skadet.
  9. Hva er egentlig tanken bak dette prosjektet? Dersom bilen er såpass bra som den burde være ifm kmstand hadde det ikke vært greit å retta fronten skikkelig og ikke gjort flere jobber flere ganger og å ligge ute i snøen for å shine opp noen felger som du allikevel ikke skal bruke? Med enkle grep blir bilen KONGE, stilige felger senk og en front som ikke henger på skakke er alt som skal til. Do it right the first time!
  10. Uansett hvilket valg som evt skal taes, så vil det koste masse penger. AEX motoren plukker f.eks Rothe motorsport ca 127hk ut av, denne er 60hk originalt. http://www.rothe-motorsport.de/marken/vw/vw_polo_6n1_1-4l_2V.html Alternativt er å ta en G40 motor som er klar for overlading og har den rette blokken til å passe nedi bilen, dog trenger man seff da elektrisk fra g40, og endel av delene i turbokittet over... Kjøp heller gode dekk, understell og foringer, litt bremser og annet snacks så henger det greit i svingene. Har en 96 modell 1,6l Polo med litt snacks på, som du kan få kjøpt for en billig penge ( mye deler byttet )
  11. Delenummer på Cupra foring: 6LL407183
  12. Hvilken årsmodell snakker vi om? Og hvor mye er budsjettet? Om det er 6n, så se under: Hva vil motivet for å montere webergassere være? En svært synlig modifikasjon som aldri blir godkjent. For prisen av montere ytstyret du nevner så kan du nesten kjøpe deg en annen bil med 1,4/1,6L for så å bytte motor osv over.
  13. Bakre bærearmsforing er en vits på disse bilene, er svært mye bevegelse i disse originalt. Når de blir slitt blir det mer bevegelse som også gir mer slitasje på styrestag/endeledd. Risting/skjelving vil oppleves. Å bytte foringen er meget enkelt, å bytte til F.eks foringen fra enl Seat Ibiza Cupra 160hk tdi vil få en solid foring bakerst og vil være betydelig mer stabil uten at det går nevneverdig på bekostning av komfort/lyd. Byttet til Powerflex på en 9n3 1,4Tdi i vår, og den blien ble HELT annerledes, styringen føles mer responsiv og bilen kjører mer direkte, dog med litt mer lyd i kupe.
  14. Å bygge om bilen til 1,9tdi er ikke stress, det er en aldri så liten utfordring som tar litt tid. Men over til 1,4l som du allerede har, så vil du merke god forskjell med luftfilter, komplett eksos og kamaksling. Å ta en god service på motoren vil være med å gi en bedre kjøreopplevelse. Neste steget er å få på hjul med "liten" rulleomkrets. 13" blir litt lite om bilen skal være brukenes samtidig så det skal se litt ut. 14" er nok et greit valg med f.eks 195/40 el 45 -14. Med noen få lette oppgraderinger blir bilen helt annerledes å kjøre og en kan ha mye gøy :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår