Gå til innhold

D2`

Bruker
  • Innholdsteller

    43
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om D2`

  • Bursdag 01/29/1983

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Yrke eller sivil status
    el.
  • Motor (eks 1.6)
    2.3
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • AIM
    N/A
  • Bosted
    Stavanger

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

D2`'s Achievements

  1. Dieselpumpen MÅ vel ikke ut av bilen nei, men kan bekfrete at dette blir meget trangt. Magnetventilen kan du tilslutte spenning manuellt etter "boksen" er fjernet, da vil denne fungere. bilder kan du sjekke her http://www.bilforumet.no/hiace/246407-fjerne-startsperre-toyota.html
  2. egenvekt på en g30 er på rundt 2,5 tonn, skal du kunne kjøre denne med et klasse B førerkort må den være registrert med maksimal tillat totaltvekt på 3499kg.
  3. Jeg skulle til å fjerne startsperren på min nye dieselpumpe til hiace 2L-T men lite tråder på dette, men mange tråder på personer som har samme spørsmål. Bestemte meg for å ta noen bilder, å legge ut til hjelp for andre som kommer i en sperret situasjon. Her har vi dieselpumpen (denne er fra 99mod hiace) startsperren er den svarte boksen som sitter til høyre Her har vi et nærmere bilde av selve startsperren. Her sees festene til enheten. Festene bores lett ut med vanlig metallbor og drill. Kan være ide å starte med et lite bor for å lage senterhull for større bor. Sperren kommer av, her sees en magnetventil under ( med 1 ledning som henger fast i "boksen" denne klippes. Her er pumpen fri for sperre! Men magnetventilen ligger ute. Denne må ha spenning for å slå inn. (positiv (+) inn på den) pumpen er allerede jordet iform av motoren.
  4. startsperren sitter på dieselpumpen å hindrer via en magnetventil dieselen flow. denne må du sabotere for å få gang på bilen. under forutsetning at du ikke får kodet en nøkkel da. Så er dette siste utvei :)
  5. D2`

    Dårlig lys?

    tror faktisk jeg skal legge inn en bestilling her. har du/noen andre forslag til parklys? så dem hadde endel w5w pærer i LED som jeg fant av interesse. greit å ha lys som ikke "går" med det første..
  6. Høres interessant ut. Sjekket i full fart på 3 litere som ligger for salg å her må man vel leite litt mer. D4D 102hk ligger værtfall hos den lokale opphuggeren. Ser også at noen har inne nyeste motor med 117hk fra hiace. Men mulig at hvis man kjøper motorer fra opphuggere at man blir å mangle elnett/styrebokser som trengs ved en evt. ombygg. manuell er et must for mg. kassen min hadde heller ikke hatt vondt av å bli replassert. flott som prosjekt denne hiacen som gsi-power linker til, men synn denne har automat.
  7. Hei hiacekjennere jeg har en forholdsvis defekt motor i en 2000 modell hiace. Jeg vurderer å bytte motor til d4d da disse ofte ligger rundt samme pris som 2L-T brukt, og lurer på om noen kjenner til hva som må ombygges? passer girkasse fks? er ledningsnettet til d4d motoren omfattende? noen som vet hvor jeg kan skaffe slike tegninger?
  8. D2`

    S80 2.0t

    du får også kjøpt vinge til bilen, fks realcar.se en annen idè kan jo være å lakkere listverk på bilen. om det er en modell under2002, er det flott å bytte til den "nye" grillen. bilder finner du kanskje på garaget.org?
  9. hei jeg lurer på om dieselmotoren som står i v70 fra 2000-2002 med 2,5TDI er samme som fra 1 generasjon v70 med diesel fra VAG? om ikke er dette volvo sin egen diesel, noe motor som har godt rykte? Effekten på den jeg tenker på er 140HK takker for svar
  10. på en b230e som får startvansker på varm motor er det mulig at enten bensintrykket forsvinn, kaldstartdysa lekker, eller at impulsreleet er defekt. Dysa kan du sjekke ved å skru den av, holde den over en kopp e.l. Også starte bensinpumpen får å se om den lekker. (bensinpumpen starter du via et diagnoseuttak som du kobler til strøm, henger å dingler på kabelsamme ved torpedoveggen)
  11. Selv har jeg denne motoren stående i min 760 GLE (B28E) har også hørt mye rart om denne motoren, og kjøpte denne bilen med intensjon i å bytte motor til en 230 el lignende. Men jeg hittil har jeg et veldig godt intrykk av denne motoren, starter på sekundet når den er kald. og ytelses-messig syns jeg den dreger veldig god på hastigheter over 100km/t. men ellers er den ikke noe kjapp i nevneverdig verdi. Selfølgelig er der vanskelig å si at denne motoren er dårlig! eller bra! for det kommer jo selfølgelig helt ann på, hvor mange klilometer den har rullet, hva som er blitt byttet, om den har blitt godt behandlet med oljesjift osv... men jeg vil ikke påstå at det er et dårlig kjøp om man kommer over en rimelig 760 med denne motoren..
  12. Hei Jeg har bygd om min forrige 740 fra forgasser motor til å sette i en -96 B230FK. Det jeg gjorde før jeg monterte motoren i bilen var å fikk tak i koblingskjema til det elektriske, å koblet opp motoren på garasjegulvet (for å se at jeg fikk start på den å alt fungerte) Dette brukte jeg litt tid på, i å med at jeg hadde kabel-stammer tullet rundt motoren som hørte til sikkert alt mulig som hadde vært i den 940 av elektronikk. Men til slutt fikk jeg frem de rette kabelstammene som trengtes, å de lederne som skulle ha spenning, jeg måtte tilogmed lodde på noen kabler mellom Boks for Tending og for Insprut. (Ikke vet jeg hvorfor, siden kabelstammene var hele) men det manglet forbindelse. Og motoren startet nå etter litt om og men. Når jeg skulle montere motoren i bilen fant jeg frem lederen som hørte til tenningen, å koblet via noen rele`er for å regulere strøm til bensinpumpe, strøm til styreenhetene osv. Her måtte jeg åsså inn med en diode. uten den gikk strømmen i "retur" å fikk dermed ikke stoppa motoren. Det jeg anbefaler deg å gjøre er å enten å ta frem alt av kabler å styrbokser å greie ut i kablene for å se over å måle. Eller om det nå er litt system på det så fungerer det vel å ha det slik det ligger. Ta for deg koblingsskjemaet for tending å sprut. sett deg inn i det å ta for deg et papir hvor du skriver ned direkte forbindelser mellom boksene + farver på kabler, nummer dem har på boksen. Mål mellom boksene etter forbindelsene. Du noterer deg også hvilke kabler som skal være tilsluttet spenning, å måler disse ved tenning slådd på. Og forhåpentligvis vil du finne noe som ikke stemmer helt overens med koblingsskjemaet ditt. Det høres ut som der va en fin koblingsfeil med de lydene du fikk i rele\ene rundt i bilen, å jeg tror at noe kan ha brent seg i den forbindelse, fks. sikring/rele etc. fks. til bensinpumpe, og at du dermed ikke får start nå.. jeg vet ikke hvor mye hjelp dette er til.. men lykke til!
  13. Regner med du har tatt lappen nå ? hvor henne hadde du oppkjøring ? hvordan gikk det / vilke feil ?
  14. Noen som vet hvilke straffer som gjelder om du med norsk bil å førerkort blir stoppet i sverige ? går der på norske eller svenske relger da ? å evt. hvordan er de svenske reglene om fartsovertredelse ?
  15. D2`

    K kam

    Utslippet på bilen din kan jo være ganske høyt før det blir en 2 er feil på godkjenninga... siden du ikke har kat!? Og på de fleste verkstedene som jeg har forstått, så måler dem utslipp uten pulsair-systemet blindet. Og da skal det mye til for at det blir 2 er av det... og jeg tror ikke det blir store forskjellen med en slik kam..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår