Gå til innhold

Einar

Æres Super Moderator
  • Innholdsteller

    10,447
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    5

Einar vant dagen sist April 18 2014

Einar hadde mest likt innhold!

Om Einar

  • Bursdag 03/23/1985

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, damer, elektro, Ford etc.
  • Modell (eks S4)
    Granada Turnier
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    1984
  • Yrke eller sivil status
    Yrkessjåfør og tidligere bilmekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Orginal
  • Fylke
    Telemark

Contact Methods

  • MSN
    granada_einar@hotmail.com
  • Bosted
    Kilen, Telemark

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Einar's Achievements

  1. Du har vel slura litt vel på clutchen, rygging med tilhenger og brems tar på det, iallefall i motbakke da du skyver på pådragsbremsen.
  2. Her trur eg at eg ville tatt ein tur på høggern og prøvd å finne ett nytt stikk i bra stand, klipt det med så lang ledning eg greidde, for så å lodde det sammen med bilens ledningsnett. Rett og slett pga mye irr der kabelskoa er klemt på kabelen, min erfaring er at da kan en forvente svartirr ett godt stkke innover kabelen. Forøvrig så er nye kabelsko av denne typen å få tak i, men vær evt. forsiktig med selve plaststikket.
  3. Eg og syns detta hørast ut som viftereim, prøv å skift reima og juster den korrekt.
  4. Litt ekstra luft er ikkje dumt om man veit konsekvensene, som vil være litt stivere dekk, og litt mere slitasje på midten av dekka, fordelene er lavere forbruk, bedre styrefølelse. Det kan ha litt å si på veggrep, både positivt og negativt, mindre luft i dekk vil gi en større flate som har kontakt med bakken, men også mere deformasjon av dekket. Eg pleier å fylle 32-35 Psi i biler av denne størrelsen. Risting i 80-90 og litt oppover er typisk for ubalanse i hjula, og da er det balansering som hjelper. Balansering kan gå i null om plassering ikkje er optimal, men fremdeles gi risting, er det brukt mye lodd, noen hjul som skillte seg ut. Ved avbalansering skal man tilstrebe seg kun lodd en plass på hver side av felg, og så nærme kanten på felgbanen som mulig, er det fleger som vanskeliggjør dette, så bør man bruke statisk balansering i stedet, og kun lodd på midten. Ved stor ubalanse, skal man løsne dekk, og vri det 180* for å prøve å få ubalanse i dekk og felg til å havne forskjellige steder og kanskje utligne hverandre. Dekk kan ha både ubalanse, og urundheter, og skader i konstruksjonen, gamle dekk kan fort riste om de blir gjenbrukt. Noen ganger må man passe på å benytte korrekte senterringer. Regner med at hjula har rein og rustfri anleggsflate mot skivene, og er montert med kryssdraing og korrekt moment?
  5. Har prøvd ett par A32, 2.0 V6 er jo bare lat syns eg, har og fått prøvd 3.0 med både manuell og automat, og syns automaten gikk bedre, men om en kjørte bilene side om side hadde den ikke sjans
  6. Defekte dioder i dynamo høres dette ut som. ta av stikket inn på dynamo, iallefal den tynne blå ledningen, slukker lampa da? Tenner den om du tar den til jord, tenner den om du tar ledningen til pluss?
  7. Slutt å bekymre deg, fyll heller full tank med diesel og anse problemet som løst. Bensin i diesel er det eneste som funker i skikkelig polare strøk, og MB har beskrevet en ganske hard innblanding av bensin i dieselen på så nye biler som har CR.
  8. Nevnte det tidligere, men kan nevne det igjen, bremseslanger kan svulle opp innvendig og tette seg, sjekk ut dette. Sjekk også for flate bremserør.
  9. Regner med det finnes en form for tomgangsregulator på disse, kan det være så enkelt at den trenger en rens? Hvordan ser tennpluggene ut? Du kan koble ett voltmeter mellom signalledning og gods(evt minus signal ved 4-leders sonde), signale er svart på orginal sonde. VEd varm motor på tomgang skal spenningen variere mellom 0,2 og 0,8 V, lurer på om det helst skal være ca 1 syklus i sekundet, men noe usikker? Hvis den står fast ved en høg verdi er det for mager blanding(eller el-feil i motornett), hvis den står fast ved en lav verdi eller ingen spenning er det defekt lambdasonde eller for feit blanding, hvis avgassmåling gir mager blanding og sonde sier feit blanding er lambdasonde defekt.
  10. Prøv en hvilken som helst annen spiller med linjeutganger, gjerne pioneer også, men hos pioneer er det en "sikring" som ryker, linjeutgangen mister jordforbindelsen sin ved feil. kan ettersom jeg har forstått loddes opp igjen.
  11. Litt usikker på løsning Audi har valgt, men ofte så får lyshornet strøm utenom lysbryteren, altså kan det mangle en pluss inn til hendelen også.
  12. De er levert med 15" som standard. Er nok heller feil ET eller noen rare felger. Bend skjoldet innover for hand.
  13. Prøv å fyll opp beholderen, og åpne luftenipler bak, jekk bilen opp foran for å øke fallet. La det stå noen timer.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår