Gå til innhold

Quadman

Bruker
  • Innholdsteller

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Særp

Quadman's Achievements

  1. Hei! Jeg har en Vivaro 08 som tåkebaklyset ikke virker på. Det er strøm på sikringen, og indikatorlampa i instrumentpanelet lyser, men det er ikke strøm bak til selve lampa. får så vidt utslag på 0,1 volt der. Har målt i kontakta til lampa. Ryggelyset som deler jordledning med tåkelyset virker som det skal. Så da tenker jeg at det kan være reléet som tuller. Noen som vet hvor det sitter på denne bilen?
  2. Dama mi har en E30 hvor clutchen begynner å ta litt etter litt selv om man sitter med pedalen i bunn. Jeg har tenkt at det er en av pumpene som er problemet, men det er ingen synlige lekkasjer fra de. Første gang jeg så på dette var det lavt nivå på bremsevesken - altså under uttaket til clutchen i beholderen. Kan problemet være at det har kommet luft i systemet? Jeg etterfylte med bremsevæske, og etter det har nivået ikke sunket, så det kan ikke være lekkasje ut av systemet.
  3. Bilstein Clubsport + Lesjøfors koster litt over 8000,- hos Pedersen, så du behøver vel ikke spare så veldig lenge for å få råd til forskjellen...
  4. Her er det en ganske bra beskrivelse med mange bilder: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=93364 Riktignok ikke en 240, men prinsippet blir jo det samme.
  5. http://www.pedersens-racing.no/bil/lykter/
  6. Sport og Rally er normal lengde. Clubsport og Racing er kortere. Litt fakta: Foran: Racing (350/150), Rally (300/200), Clubsport (250/125), Bak: Racing (270/125), Rally (275/200), Clubsport (270/125) Bak er Clubsport og Racing samme demper.
  7. http://www.pedersens-racing.no/
  8. 4-punkt kan være noe dritt hvis du lander på taket med en bil uten bur, for med vanlig 3-punkts har du da sjansen til å bøye kroppen inn mot midten av bilen. Det skjedde faktisk meg for noen år siden, og nakkestøtta på stolen min stod opp gjennom taket, så hvis jeg hadde hatt 4-punkt da hadde jeg sansynligvis ikke sittet her og skrevet innlegg nå... Men i front-mot-front er selvfølgelig 4-punkt gull i forhold til en 3-punkt.
  9. Quadman

    Stivere 240

    Men i følge Tüv-papir 1598 senker det 35 mm.... B+G og Lesjöfors var sikkert forskjellige før B+G ble kjøpt opp, men nå skal det være de samme fjærene. Men hvis man kjøper B+G fra Eiker bør man sjekke nummerne på fjærene. Hvis det er 75362 (foran) og 75361 (bak), er det Lesjöfors 35 mm.
  10. Quadman

    Stivere 240

    B+G = Lesjöfors. Det er samme Tüv-papirer til disse, så da bør det være samme fjærene også. :) (Lesjöfors eier B+G)
  11. Joda, står på side 3 i papirene det. 6 foran og 12 bak.
  12. Hvis han hadde papiret som det står 740/940 på, så hadde han riktig papir, for hvis han leser litt lenger enn til side 1, så står det 945-965, 745-765 og 744-764. Det står også at handelsbetegnelse på disse er 740/940. På Tüv-papiret til sedan står det 740/760 på side 1. på side 2 står det 744-764 og 745-765 (disse er med andre ord også godkjent for 740 stasjonsvogn...) Settene til sedan og stasjonsvogn har samme fremfjærer, men forskjellig tykkelse på stålet og antall vindinger i bakfjærene. Men de passer om hverandre. Nummeret på framfjærene er 70784 Bakfjærene til sedan er 70007 Bakfjærene til stasjonsvogn er 71245
  13. På siden til Eiker står det at det er "Tüv papir: 1598", og det er det samme som følger med alle Lesjöfors senkesett til 240, og der står det at det senker 35mm. Så ikke la dere lure av at det står 40 mm i prislistene... Er det Lesjöfors (eller B+G som eies av Lesjöfors) så senker det 35 i følge papiret.
  14. Quadman

    bur i bil.

    Når det er en rallybil blir alt så mye enklere med en gang... Da er det til og med greit med kappa fjærer :) For i reglementet som Volvo selv har utarbeidet for Volvo Original står det at fjærene kan kuttes. BT liker det selvfølgelig ikke, men har Volvo sagt det selv så... :) http://www.volvooriginal.com/volvooriginal/bas_2004.pdf
  15. Quadman

    bur i bil.

    De eneste burene man får papirer på er de som er bygd ferdig inn i bilen av firmaer som er godkjent av FIA som burbyggere, og ferdige skrubur med homologering fra FIA. Eneste måten å få papirer på et selvbyggerbur er å bygge det etter reglementet til bilsportforbundet/FIA og ta årskontroll på bilen som rallybil. Da får man lisens på bilen som sier at den har godkjent bur. (Da må selvfølgelig resten av bilen følge rallyreglementet også...) MEN, dette skal være helt unødvendig i en gatebil. Som nevnt ovenfor her har FIA ingen ting med godkjenning for gatebiler å gjøre. FIA-godkjent polstring har ingenting i en gatebil å gjøre, for den er ganske hard, og absolutt ikke å anbefale å slå hodet i uten hjelm...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår