Gå til innhold

celicaturbo

Bruker
  • Innholdsteller

    97
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://www-ts-ogn.no
  • Bosted
    Bergen

celicaturbo's Achievements

  1. for å koble sammen styringsenhet og fjernkontroll igjen: - skru på tenning og åpne en dør - hold inne nødbryteren (rød bryter trolig gjemt under dashen) til blinklysene lyser. - innen ti sekunder trykk knapp 1 på fjernkontrollen to ganger. Sirenen vil kvittere begge ganger. - Gjenta for eventuellt andre fjernkontroller innen videre ti sekunder.
  2. Trimming er nå det generelle: mer trykk, bytte eksos osv.. Orginalt er trykket også begrenset i 1. og 2. gir og det blir en del artigere om man ordner det :) Ellers er det ingen kjente eller typiske problemer med girkassen og den eneste girkassen jeg har hørt om som har blitt ødelagt er den som du nettopp fortalte om ;) Ellers angående turboen har ikke den heller noen spesielle svakheter som fører til at de ryker lett, men det er nå slik at når bilen er 10 år så vil mange av bilene ha turboer som nærmer seg tid for overhaling, avhengig av hvilket liv bilen har hatt tidligere og om tidligere eiere ikke har parkert bilen uten å la motoren gå rolig siste biten (rødglødende turbo og null oljesirkulasjon er ikke heldig)..
  3. Corolla ble jo også levert med 4AGE motoren fra midten av 80-tallet (kanskje før?) så det burde være en relativt grei sak å få en kompressormatet 4AGZE sak oppi der, det er jo faktisk en slik til salgs i Bergen nå.. Det du er avhengig av om du skal montere en slik i din bil med 1.3l er at du kan bruke motorfestene fra Corolla GT (med 1.6l 4AGE) og at det ikke er noen forskjeller i ramme eller karosseri som kan skape problemer.. Fensport i england har jo også montert 3S-GTE motorer (2.0 liter turbo) i flere Corollaer, men dette er helst nyere modeller Corolla fra tidlig 90, og det er nok en ganske omfattende jobb.
  4. hør med motorimport.dk, dem har nok en eller flere kompressormatede 4A-GZE inne :)
  5. Tviler på at denne vil passe siden den i utgangspunktet er plassert på en helt annen motor :) Der hvor det står "MR2 86-99" forstår jeg som er en del av kriteriet for søket eller kategorien hvor delen er plassert, og ikke en beskrivelse av hva delen passer for, det står som neste trinn: "Årsmod. 87" :) Celica fra 86 har en tidligere generasjon av samme motor, men jeg aner ikke om noe kan brukes herfra..
  6. Dem ligger vel på rundt 80.000 i pris tror jeg, har ikke helt sjekket markedet siste tiden. Du kan nok få en billigere bil enn dette også men da bør du gjerne se litt ekstra over den også.. kjenner ikke til andre sider spesifikt for denne bilen da jeg har en turbo og de sidene jeg kjenner til omhandler stort sett denne spesifikt, men det er jo klubbsidene som du ser i signaturen da. Er en del kunnskap i forumet der :)
  7. Motoralternativer 1.6 liter (STI heter vel den, 115hk omtrent), 2.0 liter på 156hk, eller den varianten som jeg har med firehjulstrekk og 2.0 liter turbo på 204hk. Motorene er sterke og solide og er like driftsikkert som det meste annet fra Toyota, men noen rapporterer et høyt oljeforbruk, jeg vil anta at det er motorer som er herjet en del siden de fleste har et ubetydelig oljeforbruk på sine motorer. Har inntrykk av at det stort sett er stempelringene som fører til dette forbruket på motorene, ofte er det ingen røyk eller andre synlige tegn til forbruk så du må nesten spørre ut selger om det og sjekke oljestand idet du får bilen slik at du har et referansepunkt. På turbomotoren bør du regne med et vist forbruk men ikke noe ekstremt: min bruker ca en halv liter per 5000km ser det ut til..
  8. Så langt jeg fant ut er den såpass spesiell for bilen at det omtrent kun er Toyota som er kilde for slike.. det er flere biler som har omtrent identisk dynamo rent fysisk men tilkoblingen er annerledes på MR2.. Du kan muligens få overhalt den som står i bilen hos et dynamoverksted? Jeg fikk Toyota til å bytte på min for noen år siden, dynamoen kostet da rundt 3000 pluss jobben.
  9. Det ved du nok ikke før du prøver dessverre, men jeg vil tro at det kan være vanskelig å få det godkjent om du treffer på noen kjipe kontrollører som bryr seg om slikt for kittet bygger jo ut bilen en del i lengden samt at det ikke akkurat ser fotgjengervennlig ut, og det er helst dem to tingene dem ser etter.. på den annen side er det nok ikke så vanskelig å finne et sted som vil godkjenne det, og om det virkelig blir et problem så plukk av stylingen og monter den igjen dagen etterpå..
  10. jeg kjenner til fire forskjellige, hvor minst to av de har høyreratt, men det er nok noen til i landet ja, trolig godt gjemt i garasjer :) Skal du ha en slik må du nok regne med å kjøpe fra utlandet..
  11. Går bra de der da :) Største fordelen med tidligere modell er at den er slanket en hel del så vekten er fornuftig, sammen med kraftigere motor blir det en vesentlig kjappere bil :) Bare synd at dem koster gode 100.000 mer enn tilsvarende årsmodell "vanlige" Celicaer og er ganske vanskelig å få fatt i med ratt på rett side.. Sveits er vel enkleste landet å få tak i dem for her ble det solgt en del.
  12. ok, da er vi enige da. Men når du skriver "nesten samme prinsipp på twincam" så høres det jo ut som du mener begrepet "twincam" og ikke din egen bil, ikke sant? :)
  13. stemmer at det er ACIS jeg tenkte på ja :) TG1: rimelig lav fremme den Celicaen der da :)
  14. hm, mulig jeg har misforstått hva du prøver å si her, men uansett: "twincam" betyr bare at det er en DOHC motor (to kamaksler), mens de 8 innsugsløpene hvor fire åpner ved høyere turtall/last kalles TVIS.. det er også et annet navn for de tidligere motorene som hadde dette systemet men jeg husker ikke hva det ble kalt da. For de som lurer, prinsippet er at ved lave turtall er det mer interessant at luften beveger seg i høy hastighet gjennom trangere rør enn at den beveger seg uhindret, blir mer dreiemoment av slikt (bedre blanding av bensin/luft, bedre fylling av sylinderen). :)
  15. åh, det ble vel tidligere diskutert ST185... en ST165 har ikke samme systemet, den har en manuell sperre for senter, vet ikke om den har flere sperrer. Muligheten er nok stor for at Audien på dette tidspunktet hadde et bedre utviklet system, de var trossalt tidlig i utviklingen og bruk av 4wd på produksjonsbiler :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår