Gå til innhold

Spangen

Bruker
  • Innholdsteller

    472
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Spangen

  • Bursdag 06/10/1981

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Masse rart
  • Biltype (eks Audi)
    Masse rart
  • Yrke eller sivil status
    Yrkesmilitær/student
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Helt originalt.

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.spangen.no
  • ICQ
    2787720
  • Bosted
    Hedmark, Norge

Spangen's Achievements

  1. Statsborgerskap har INGEN betydning i denne sammenheng. Det som er avgjørende er hvor man har FAST bosted. Er det i utlandet - slik at man ikke står med norsk adresse i norsk folkeregister, evt. ikke i norsk folkeregister i det hele tatt - da kan man kjøre utenlandsk bil i Norge en begrenset periode. Står man som bosatt på norsk adresse i folkeregisteret har man IKKE lov å kjøre utenlandsregistrert bil i Norge. Nok en gang, om man er statsborger i et hvilket som helst land har INGEN betydning, det er hvor en har fast bopel som er det avgjørende.
  2. Har et slikt batteri i bilen min nå. Det kan lades og det tar mot strøm, men ikke nok, og det holder til å kjøre bilen på starteren kanskje to sekunder, så er det ikke nok til å kjøre starteren i det hele tatt. Det er rett og slett kaputt, trolig fordi forrige eier klarte å reise på sydentur med døren på gløtt så kupelyset sto på og tømte batteriet..
  3. Da er det forsøkt å lufte enda mer, både fra hovedsylinder til slave og baklengs, og det er prøvd å skifte begge to enda en gang også. Ingenting hjelper og den oppfører seg helt likt hver eneste gang, så da tror jeg det bare er å konstatere at det trolig er noe i selve clutchen som er kaputt. Jaja, da gjelder det bare å finne noen som kan ta den jobben rimelig, jeg ligger IKKE ute i snøen på en gårdsplass og skifter clutch! :P
  4. Begge deler helt nytt, koster ikke stort, så lite vits i å fikle med overhaling eller bruke tid på å montere noe som er potensielt defekt.. ;)
  5. Jeg har gjort dette to ganger, en gang i 2003 og en gang i 2006. Ingen renter, ingen gebyrer.
  6. Når han og du har signert vognkort del 2 kan du si opp forsikringen, da bilen er registrert som solgt til ny eier. Det som skjer videre er at ny eier får regning på omregistreringsavgiften, og om han lar være å betale denne for å vente til over nyttår blir bilen ettervært begjært avskiltet. Alt dette er ny eiers problem, så bare lever vognkort del 2 og si opp forsikringen, så har du gjort ditt. Om ny eier velger å vente med å betale den avgiften (forståelig nok) er det han som får begjæring og risikerer å miste skiltene om han havner i kontroll. Du er ferdig med bilen når del 2 er levert.
  7. "Pasient": '90 Toyota Camry 2.0 GLi Problem: Clutch løser ikke ut. Feilsøking: Fant lekkasje/svetting på både clutchhovedsylinder og slavesylinder. Byttet begge disse og luftet (etterhvert som det ikke virket allikevel) både med trykk, vakuum og pumping. Resultat: Clutchen løser stort sett bare delvis ut, ikke helt. Ca. 1 av 30 ganger jeg tråkker på clutchen løser den ut som den skal, det kan vare alt fra kun et girskift til noen minutter før den er tilbake til å bare løse delvis ut igjen. Det *kan* jo være noe med selve clutchen, eller det *kan* være luft et eller annet sted ennå. Noen gode tips? Det er jo aldri noe feil med bilen ellers, så helt typisk at den skal streike når det er -20..
  8. Enden på visa var at det kom et par SMS'er til fra kjøper av denne bilen, den siste med "det er mye galt med denne bilen, håper du er fornøyd", så har han ikke hørt noe mer. Det er vel bare sånn at man kan risikere å treffe på en skikkelig idiot/kranglefant iblant, som forventer at en gammel bil gått dobbelt så langt som normalt for alderen i tillegg skal være omtrent så strøken som da den forlot fabrikken.. Case closed, ihvertfall.. :)
  9. Da har du ikke kjøpt en Saab 900 Turbo, men en Saab 900 som er ombygd til turbomotor, og da er det i praksis *veldig* vanskelig å få det godkjent.. Søknad, dokumentasjon, papirmølle, så *kanskje* etter mye slit, klaging, skriving og skaffing av dokumentasjon ingen har eller som ikke finnes..
  10. Sporvidden på den bilen er endret 7 mm pr. side med de nye felgene, altså 14 mm totalt. Sporvidde er fra senter av hjulet til senter på det andre hjulet og bestemmes kun av felgens innpress. Bredde på felg og dekk har *null* betydning for sporvidden, for det er ikke fra ytterkant til ytterkant. Jeg hadde satt på hjulene og bare kjørt, ingen hadde tenkt noe over det uansett når det er en såpass moderat dimensjon på felg og dekk.
  11. Da har det blitt telefonert med både Forbrukerrådet og NAF-advokat i dag, og begge var enig i at dette faller innunder ting man må regne med på en såpass gammel og velbrukt bil i den prisklassen, og at kjøper ikke har noen rett til å kreve noe som helst. At det ble informert om svettingen, at bilen ble besiktiget av kjøper og at den "selges som den er" var nok til at det ikke var noen sak. Man har ikke noe mer å forvente når man handler i denne prisklassen, og at det plutselig dukker opp en lekkasje betyr ikke at det er noe som var mulig å forutse.
  12. Ja, det mener jeg også, man må regne med at noe dukker opp. Selger er jo heller ingen fagperson som kan forutse problemer i den grad det i det hele tatt går an, så at svettingen muligens kan ha utviklet seg er ikke noe han hadde noen forutsetninger for å si noe om heller..
  13. En klassekamerat av meg solgte en bil (gammel taxi gått snart 600000 km) for noen dager siden. Han informerte om at det var oljesvetting både fra motor og fra differensial bak, men at han aldri hadde sett det lekke så mye at det hadde vært dråper på bakken der bilen står parkert. Bilen ble solgt, og to dager etter sender kjøper en MMS med bilde av et par oljedråper på et hvitt (!!) garasjegulv og klager over at det lekker olje. Min mening er at når man kjøper en 15 år gammel bil gått snart 600000 km for 20k må man regne med at ting kan dukke opp, og kameraten min snakket helt sant da han sa at han aldri hadde sett dråper der bilen sto parkert. Har tilogmed sett parkeringsplassen hans selv, og det er ingen oljeflekker der.. ;) Så da mener jeg at kjøper ikke har noe han kan kreve. Han fikk prutet bilen ned fra 25k til 20k da han kjøpte den og fikk bilen under det tilsvarende biler pleier å koste. Kan godt hende at kjøpers tur hjem på 60 mil var det utløsende for oljelekkasjen, da bilen aldri har vært på noen så lang sammehengende tur hos forrige eier engang.. Kan han i det hele tatt nå frem med noe, eller er det bare å formulere så diplomatisk som mulig at det er ingenting å hente hos selger?
  14. Selger et lys grått velourinteriør med midtarmlene på førersetet og el.justering til Audi 100/A6 sedan, 91-97-modell. Setene er hele, pene og fine. Passer ikke i biler med manuelle seter uten å bygge om festet til forsetene. Pris: 1500,- ved avhenting. Befinner seg i Stjørdal (30 minutter fra Trondheim) og må hentes der. Ta kontakt på telefon 90638719.
  15. Selger 2 stk. (selges helst samlet) Cadence Triplex TX12-4 basselementer til bil. De er, som modellbetegnelsen antyder, utgaven på 4 Ohm. Begge elementene er hele og fine, og med unntak av at det blanke i midten på selve elementet har blitt litt matt og flekkete er de helt strøkne. Kom fra en bil jeg kjøpte som det var mye stereo i, hvor jeg tok ut det aller meste. Spesifikasjoner: Size: 12” Voice Coil: 2.5” Four-Layer Impedance: 4 Ohm Single Coil Power Handling: 600 Watts RMS Frequency Resp: 15Hz - 300Hz SPL @ 1W/1M: 93dB Mounting Depth: 7.75" Nyprisen jeg har funnet på disse i Norge er 2295,-/stk. Min pris for begge to: 2000,- Kan hentes på Lillehammer eller Elverum, evt. sendes med post, hvor da kjøper betaler frakt. Ta kontakt pr. PM eller telefon 90638719.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår