Gå til innhold

Schlasken

Bruker
  • Innholdsteller

    1,324
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Schlasken

  • Bursdag 10/31/1985

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bil
  • Modell (eks S4)
    240z
  • Biltype (eks Audi)
    Datsun
  • Årsmodell (eks 1995)
    1972
  • Yrke eller sivil status
    skoleelev
  • Motor (eks 1.6)
    2.4l

Contact Methods

  • Website URL
    www.home.no/schlasken
  • Bosted
    Sandefjord

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Schlasken's Achievements

Oberstløyntnant

Oberstløyntnant (8/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=853&iItemId=80502 vinkelsliper er for grovt selv med 1mm skive synes jeg. men denne stikksaga fra biltema er helt perfekt til å kappe bil med.
  2. bare å regne i vognkortet og bruke veglisten det, så er det ikke noe stress. ikke for å være spydig eller noe, men hvis du strøk på klc teorien er det mer en vektutregninger du må jobbe med. er bare på CE at man stryker hvis man har feil bare på lastutregning...
  3. jeg bruker .6 på karosseri og er veldig fornøyd med det. .8 bruker jeg på litt tykkere saker.
  4. det er dirtyracing på skarnes du tenker på. han sveisa buret mitt også og det ble dritbra. Kim er veldig hyggelig og serviceinnstillt. har ikke nr lenger men...
  5. faen så mange sutrende folk det egentlig er her. dere skjønner vel at folk ikke liker burning rett utafor stuedøra selv om det ikke er til fare for noen. jeg hadde blitt forbanna selv jeg. men jeg er ingen moralens vokter og jeg synes det er gøy å leke meg med bilen selv, men vi må da skjønne at andre ikke synes noe om det. det er som Bjørn Vidar Pedersen sier, vi må begynne å gjøre noe selv før vi klager over at ingen lager en bane vi kan leke på. det koster å lage en bane, og derfor må vi som bilinteresserte ta i et tak å få til noe på egenhånd. det er som politikk, hvis man ikke stemmer kan man holde kjeft om de høye skattene og avgiftene vi har her norge. det værste som finnes er folk som bare klager og klager uten å gjøre en innsats selv, og de har vi en god porsjon av i bilmiljøet. vi må samle oss og virkelig stå på for å få til tingene vi vil ha!
  6. ser fett ut det, lykke til! jeg hadde det for meg at man i locost kjøpte en ferdig ramme og bygde på den jeg, eller er det jeg som surrer?
  7. hvorfor eldre en 96? du er klar over at alle importerte biler må betale engangsavgift for faktisk effekt selv om bilen er eldre en 96? regelen om "gratis" økning av effekt gjelder bare biler som er førstegangsregistrert i norge før 01.01.96
  8. hva slags ramme? vipperamme til bilen noe tilsvarende den rakriste har? jeg hadde også noe liknende på z`n, og jeg brukte vel 30x30x2mm firkantrør hvis jeg ikke husker helt feil. og det holdt som faen det. det er ikke nødvendigvis str på røra det kommer ann på, men hvordan du designer den ;) husk at du risikerer at bilen går i bakken å blir totalvrak hvis du driter deg ut på ramma :boxing
  9. det kommer helt ann på hvor tykt gods du sveiser, hvis det er feks eksosrør klarer du fint å få god nok gjennomsveis selv om de er helt inntil hverandre, prøv deg frem med forskjellige innstillinger på sveiseapparatet og forskjellige avstander så ser du fort hva som funker best. men på tynnplate som sveises kant i kant må du ha 1mm mellom. det er ikke for gjennomsveising men for at det ikke skal slå seg når du sveiser.
  10. bullshit, klart overlapping med noen punkter her og der holder en liten stund, men hvis du bryr deg om bilen helsveiser du kant i kant. det er da overhodet ikke så mye styr som du skal ha det til. grunnen til at folk som sveiser rust for andre gjør det lettvint er for å tjene penger og spare tid. skjønner du ikke det? jeg hadde ALDRI kjøpt en bil der tidligere rustreparasjoner var gjort på den måten du beskriver, vi bor tross alt i norge med salt og vinter. men hvis du vil at bilen din skal ruste igjen om kort tid kan du gjøre akkurat hva du vil for min del. alle med en viss forståelse for stål, sveising og rust vet at helsveising kant i kant er det eneste som duger i lengden.
  11. rustsveising med overlapp er utrolig jalla og blir aldri like godt beskyttet mot rust som kant i kant sveising. du må rustbeskytte etter det også men da har du ikke de doble platene som garrantert kommer til å ruste etterhvert. fatter ikke hvorfor folk ikke bare gjør ting ordentlig når man først skal gjøre det. tar ikke så mye lenger tid og er ikke noe særlig vanskelig heller.
  12. det blir for raskt avkjølt og da slår det seg lett... la det kjøle seg sakte
  13. nei seff ikke, har jeg da aldri sagt heller. men det å kontrollere en bil i sladd er det samme. bilkontroll er bilkontroll uansett om det er på jordet eller på banen. og man må begynne et sted. det er mye lettere å lære når man har lite grep, som feks på et jorde eller på snø. også er det billigere, mindre farlig og man slipper å vente på de få gangene det faktisk er banetreff man kan drifte på. så sånn jeg ser det så er jordet nesten det perfekte stedet å begynne...
  14. finn deg en jordebil, et jorde, mange kjegler eller tilsvarende, lag en bane og øv øv øv øv og øv. deretter finner du deg en litt mer ålreit bil og prøver litt på bane. etter mye øv øv øv øv og enda litt øving så er du en habil sladder. personlig er jeg på det første stadiet og på snødekkte veier så jeg kan ikke garantere noe ;) se driftbible også, der får du mange tips. det er i bunn og grunn "bare" bilkontroll. når du har det så mestrer du drifting greit.
  15. hva skal han med borrmaskin? håper ikke det er ovelapping du sikter til her, for det er jo faen meg bare tull, gjør det skikkelig når du først skal gjøre det sier nå jeg! så slipper du at det ruster igjen om noen år
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår