Gå til innhold

Turbo Uffe

Bruker
  • Innholdsteller

    48
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.turbouffe.com
  • Bosted
    Sweden-Västerås

Turbo Uffe's Achievements

  1. Hej! Anmäl er på AROS MOTOR SHOW och varmt välkomna! Showen är på Västerhallen med 3000 kvadratyta
  2. Månge tack! Bare pengar kommer in så skall vi nå kune ha en visit te Norway också!
  3. Wow! Clean machine! Minivikt BT/A 900kg med 6 cylindrar, för att köre CT/A minivikt 1430kg.
  4. Mener å mener... man vil så mye så... maybe 7.50 vore gött? Gearkasse må bli en TH400 till en begynnelse, later maybe Liberty. Penger styr, dette e low budget racing. Om penger icke vore nåe problem så skulle den nog kun gå 6.50
  5. Månge tack! 1000+++ hp å like mange nm upphöje te 2 En liten filmsnutt på en V6 GN brick med singelturbo http://www.turbouffe.com/movies/racecar_video_11-24-04.wmv Denne gutte heter Bill Andersson å flere med honom kommer å hjälpe oss.
  6. Hej! 8.25 index i BT/A men vad er "stever", hitter icke i lexikon, må de vare tävling? Inget köre 2007, må bli 2008
  7. Köre fort?:thumb Enbart drag racing, i klassen competion
  8. Tack alle! Kul att ni gillar 2 bilder:happyhappy:
  9. Hej alle! Ett crazy project med utgangsprojekt av en Pro Stock 25.1:e chassie som det skall monteras en Twin Turbo Buick Stage II V6 i. Samt en liten tur runt bilen med jobb med var turboaggregaten skall hamna.
  10. Bilen är fortfarande till salu! Tilltänkta köparen la handpenning men har nu ångrat sig och vill dessutom ha tillbaka handpenningen! doh Hör av er om ni är sugna, ev. byte+ kontanter kan även tänkas!
  11. Nej, men likadan var det. Den i Street&Strip hjälpte jag Daniel i Kiruna med att hitta i USA. Den som nu såldes har tidigare varit i min ägo.
  12. Hej! Lägger in denna annons för min kompis Andreas; Bilen säljes till förmån för rör-chassi! Prestanda med oöppnat originalblock och mindre modifieringar: 0-100 = ~3.5 sek 201m = 7.600s och 157.85km/h 402m = 11.74s och 194.45km/h Effekten är ej uppmätt, men uppskattad till ~500hk med tanke på sluthastighet och vikt. Bilen har sedan dess fått följande modifieringar: MOTOR (Buick 3.8L V6): - komplett balansering, toppdeckat, o-ringat samt .030 överborr (av SPM Motor) - koppar packning - 3/4" gördel samt stålöverfall, ARP-studs - kulpenade stakar med ARP-bult - JE .030 lättviktskolvar - Comp.Cams hyd.rull kam-kit med härligare lyft - Stage Poly motorfästen Toppar: - portade (av SPM Motor) och matchade mot insug - 115lbs ventilfjädrar - ARP-bultar Insug: - nedre insug matchad med packning mot topparna (av SPM Motor) - polerat 70mm spjällhus och plenum samt RJC Powerplate (original = 58mm) - 3.5" insugsrör samt 3.5" LS1 Maf - 3" up-pipe från IC´n - modifierad original-IC samt eventuellt en vattenkyld custom Avgas: - 2.5" ATR crossover - 3" ATR downpipe med cut-out - extern ATR wastegate - polerad Garrett 67mm, GT-kompressor och Q-trim avgashus Växellåda: 200-lådan är utbytt mot en kraftigt preppad och modifierad TH400: - fullt manuellt (reverserat) ventilhus - elektronisk trans-brake - Heavy Duty 34 element SPRAG - 11" Switch Pitch turbin, 1400 lågstall och 4000+ högstall Drivlina: - Spohn Heavy Duty kardan - renoverad 9-bult bakaxel med uppdaterad utväxling 3.73:1 Chassi: - Spohn justerbar panhard - Spohn justerbar torque-arm - Global West svetsad Sub Frame Connector - QA1 justerbara bakre dämpare - Svetsad skyddsbåge med extra stötta Bränsle: - 72lbs spridare (~760cc) - justerbar bränsletrycksregulator - Walbro 340 bränslepump med "hotwire-kit" - progressivt metanol-tillskott Diverse: - PLX Devices MX500, bredbandslambda med logg - Autometer Z-Series EGT - Autometer Z-Series Laddtryck - Autometer Z-Series Vxl.låds temp - B&M Console Megashifter - Shiftlight - Original ECM samt ECM modifierad för P&H (låg-ohmiga spridare) - MAF Translator+ samt Extender Extreme-chip (ökar MAF´ens avläsningsområde upp till 767gr/sec) Det medföljer MT ET Streets 28*11.5-16 på original fälg, samt ett par besiktningsfälgar (grå diamond-spoke) med godkända däck. Bilen har ingen AC inkopplad, men alla prylar medföljer på sidan om. Priset är 160.000kr och då är bilen självfallet fullt gatlegal, besiktigad samt reggad med skyddsbåge. Jämför detta med en original (eller smått modifierad originalare) som skall importeras, fraktas, skattas och därefter regbesiktigas, vilken hamnar på 130´-140.000kr Vid seriöst intresse, kontakta mig via PM eller mail för mer information. Många bilder finns. andreas@turbolunkan.com 070-248 80 85 http://www.turbouffe.com/images/011_8b.jpg http://www.performerz.nu/media/upload/resize_of_tta.jpg
  13. Ni skall alla vara varmt välkomna till årets största drag racing tävling i Västerås! För mera information: http://www.smf-vasteras.se/aros_aktuell.html
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår