Gå til innhold

Narve

Bruker
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Narve's Achievements

  1. Har funnet ut at jeg ikke har jord i relesokkelen for AC kompressoren (Clutch). Både vifte og clutch slår inn når det koblet strøm direkte i relesokkelen på rett pinne, men hører ikke turtallsøkning på motoren når dette tjuvkobles. Regner med der er noe kontrollenheter som styrer at jeg ikke har jord i relesokkelen, men hvilke, og kan disse feilsøkes med enkle hjelpemidler? Bilen har vært på verksted for AC rep flere ganger, og siste for ca 6 måneder siden da de byttet kondenseren. Det var da ingen tegn på lekkasje da de ved tidligere anledning har tilsatt spormiddel. AC-en virket den gang, men har sluttet en gang iløpet av vinteren. Den har noen ganger blinket på strømlampen på AC-kontrollen, men nå er det en stund siden. Det skjedde som oftest tidlig etter oppstart av bilen, eller etter at AC ble slått på. Forslag til videre feilsøking som jeg kan gjøre selv? Edit: har vært og kikket litt til, og fant et rør som kommer ut fra bunnen av kondenseren. På dette sitter der en føler. Når denne kortsluttes startet både vifte og clutch. Antar da enten det er noe feil med trykket i systemet, eller føleren er defekt? Mvh Narve
  2. Flott. Takk NightKing. Ny pumpe er bestilt.
  3. Hei, og takk for raskt svar. Håper kanskje noen vet mer eksakt, eller med større sikkerhet :)
  4. Hei, Veldig glad jeg har funnet dette forumet. Masse god informasjon, og forstått her er guruer på XL-7-en i tillegg :-) Har prøvd å finne informasjon om matetrykket fra fødepumpen uten hell. Min lekker, og verkstedet vegret seg litt for å skifte den da der var mye rust og fare for følgeskader på rør som ville gjøre ting mye dyrere. Hatt den på bukk i dag, og skjønner ikke hva de mener. Fant bare gummislanger i tilknytning til pumpen. Uansett, planen er nå å bytte pumpen selv, men finner flere ulike varianter som oppgis å passe denne bilen....med trykk fra 1,5 til 4 bar. Burde kjøpe originalt, men må innrømme at bilen nå ikke får så mye mer penger :-) Noen som vet hva trykk som er på den originale pumpen? Mvh Narve
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår