Har funnet ut at jeg ikke har jord i relesokkelen for AC kompressoren (Clutch). Både vifte og clutch slår inn når det koblet strøm direkte i relesokkelen på rett pinne, men hører ikke turtallsøkning på motoren når dette tjuvkobles.
Regner med der er noe kontrollenheter som styrer at jeg ikke har jord i relesokkelen, men hvilke, og kan disse feilsøkes med enkle hjelpemidler?
Bilen har vært på verksted for AC rep flere ganger, og siste for ca 6 måneder siden da de byttet kondenseren. Det var da ingen tegn på lekkasje da de ved tidligere anledning har tilsatt spormiddel. AC-en virket den gang, men har sluttet en gang iløpet av vinteren. Den har noen ganger blinket på strømlampen på AC-kontrollen, men nå er det en stund siden. Det skjedde som oftest tidlig etter oppstart av bilen, eller etter at AC ble slått på.
Forslag til videre feilsøking som jeg kan gjøre selv?
Edit: har vært og kikket litt til, og fant et rør som kommer ut fra bunnen av kondenseren. På dette sitter der en føler. Når denne kortsluttes startet både vifte og clutch. Antar da enten det er noe feil med trykket i systemet, eller føleren er defekt?
Mvh
Narve