Gå til innhold

Roghag

Bruker
  • Innholdsteller

    2
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Roghag's Achievements

  1. Magefølelsen sa at det kunne bli problemer etter tankskifte, som bestilt så fikk kona etter et par uker stopp i en tunnel med motorlampe som lyste. Hun fikk etterhvert start på bilen og kjørt hjem, diagnose sa "fuel pump system". Bilen går nå som normalt men frykter at det kan komme igjen. Tankmåleren hadde hengt seg opp slik at tanken var nesten tom, mulig at dette kan være problemet kombinert med varme sommerdager. Noen som har en ide om hva dette kan være? Rusk fra tank, tett dieselfilet, tett filter i tanken, overoppvarmet dieselpumpe?
  2. Jeg har nå skiftet denso dynamo 2 ganger på min corolla 1,4d-4d model 2007, gått 150000km. Er skuffet over kvaliteten og har nå kjøpt en brukt til 1200kr, dette er en Lucas dynamo, håper at den holder bedre. Har også kjøpt en brukt dieselvarmer for 1230 kr siden den gamle ikke ville starte opp, kan vel ikke forvente at disse skal holde bilens levetid. Toyota ville ha 12000 kr for å skifte den. Oppdaget at et lufterør i toppen hadde hoppet av, mulig at det har kommet skitt i varmeren. Tips til skifte av dieselvarmer er å fjerne luftfilterboks, dieselfilter og slange til turbo, varmeren er montert i en brakett. Først prøvde jeg å løsne braketten, men denne var ikke mulig å få ut, varmeren skrues løs fra braketten, men skruene (4 stk) på undersiden var vanskelig å komme til. Jeg fjernet deksel under motoren, men tror at alt kan gjøres fra toppen. Må innrømme at det var veldig trangt og godt mot trengs før start. Oppdatering: Har åpnet den gamle varmeren og det ser ut som at hullen i brennkammer hvor diesel kommer ut har tettet seg. Ser at det er mulig å kjøpe ny brennkammer på nett, mulig at den også kan renses.Resten så bra ut, glødeplugg var grei. Eberspacher hydronic D5Z-H er typen på denne bilen. Håper at dette er informasjon som andre kan få bruk for. Vil anbefale alle til å vurdere å kjøpe brukte deler, finnes mye deler når bilen begynner å bli noen år, jeg tjent ihvertfall 16000 kr på 3 ettermiddager på å gjøre det selv + kjøpe brukte deler.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår