Gå til innhold

124

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

124's Achievements

  1. Hei, har en volvo 740 tic 1985 mod med b230ft motor, ikke original turbo men garett m24 ar60 turbo. Dagen før så fann vi ut det lekker olje en plass frå motoren nærme torpedoveggen, det er en del som leker.. dagen etter så ryker det noe ekstremt med hvit eksos, i tillegg til olje lekkasje... hva kan dette være? Jeg mistenker enten turbo eller toppakning. Det er bensin bil til dere som lurer
  2. Stor sjangs at det er kun gammel olje ja. Flush hele girkassen med filter bytte og alt.
  3. Så på en fin mercedes s124 300tdt, men problemet med den er at dyse nr 3 gir for mye diesel, som gjør at bilen går dårligere enn normalt og ryker noe ekstremt med svart eksos... Jeg lurte på om det er trygt å kjøre den KUN hjem? Kjøretid er ca 8 timer (med ferge og pause osv)
  4. Har alle biler med turbo en intercooler?
  5. Da skjønner jeg, takk! Men når folk tar bilder av hvor langt bilen har kjørt også har den kjørt 200000, er de liksomt ironisk ment at bilen er så god eller at den har kjørt så lite liksom?
  6. Ja nå skjønner jeg, takk! Men hvorfor skifte oljen etter innkjøringen? Den er jo helt ny
  7. Takk, har lest denne før også da, forstår fortsatt ikke egt.. Betyr det når en bil er helt ny, så må den kjøres pent og forsiktig (innkjøring?)
  8. Hei, når folk sender bilder av hvir langt bilen har kjørt, også bruker de å skrive: "snart innkjørt", hva mener de egt da?
  9. Åja, skjønner! Men hva gjør man? Hva deler trenger du?
  10. Hei, Føler meg litt dum nå
  11. Takk for svar, håpte på dette, men kan virkelig EN dyse som gir for mye diesel skape så jævlig eksos? Og gå dårligere?
  12. Spør for en venn, så vanskelig å svare på... Men hørte fra mange at toppakninga kan vere gåen, og derfor blir trykket annerledes og dyse gir meir diesel, tror ikke dette men kan det være? Er du sikker på dysen er gåen? Bilen går litt dårlige og det ryker svart eksos som faen, kan en dyse som gir for mye diesel gjøre så mye?
  13. Hei, min s124 300tdt ryker som et lokomotiv med svarr røyk, viser seg at dyse nr 3 gir for mye diesel... Har sjekket dieselpumpa og dysene... Hva kan det være? Og det viktigeste, er det skadelig å kjøre med?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår