Gå til innhold

snadre

Bruker
  • Innholdsteller

    38
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

snadre's Achievements

Korporal

Korporal (2/13)

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Det kan godt hende, men i beskrivelsen jeg fikk av de står det camberstag
  2. Hei, fikk beskjed fra verksted om at camberstag v. bak burde byttes. Er camberstag det samme som bærebru?
  3. Hei, noen som har erfaring med oppgradering av sub, høytalere og forsterker? Ønsker å sette inn nytt lydsystem
  4. Hei vurderer chiptuning på min bil. Original hk: 140 hk Original moment: 320 Nm Hos tuningselskapet som tilbyr dette har jeg to alternaviver: Steg 1 hk: 180 hk (+40 hk) Steg 1 moment: 410 Nm (+90 Nm) Steg 2 hk: 200 hk (+60 hk) Steg 2 moment: 430 Nm (+110 Nm) Hvilke erfaringer har dere med dette? Lurer på hvordan dette vil påvirke bilen med tanke på slitasje osv.
  5. Hei, Har problemer med visker på bakrute. Spylervæske strømmer igjennom, men visker går ikke rundt. Hvis jeg vrikker på selve visker kommer den litt etter litt, akkurat som noe har kilt seg fast. Er det noen som har erfaring med dette? Tips mottas med takk.
  6. Det kan vel også være varmutveksler/coupevarmer som er defekt? Hvordan er det å bytte noe sånt?
  7. Hei, Har fortsatt problemer med dette. Nå som det begynner å bli ganske kaldt igjen merkes det godt :) I og med at termostat er byttet, vannpumpe byttet og luftet ut systemet, så tenker jeg å sjekke spjeld. Har dere kjennskap til noen gode manualer på nett for å demontere deler for å komme til der?
  8. Hei, finnes det en enkel måte å skru av ABS systemet? Det bråker veldig når jeg kjører i lav hastighet og har fått problemer med at lampa plutselig lyser. Tannhjulene eller hva jeg skal kalle det, begynner vel å bli slitt ut...
  9. På korte turer veksler den veldig på temp. På langtur ligger den nokså stabilt på 75 grader. Jeg kjøpte den nest dyreste de hadde på skruvat. Har ikke sjekket tempen enda, når radiatorvifta starter. Ja, luftet mens bilen var skikkelig varm. Slange inn til varmeregister er veldig varm, returslange er noe kaldere ja :)
  10. Hei, godt nyttår! Har fortsatt litt problemer her jeg :) Sjekket systemet for luft, det var ok. Har skiftet termostat og vannpumpe nå, men fortsatt er det lunken luft fra klimaanlegg og motortemperaturen ligger som regel på 75°c noen andre tips? :)
  11. Akkurat :) Jeg må etterfylle kjølevæske, men jeg er veldig i tvil om hva jeg skal bruke. Jeg forhørte meg hos forhandler, men jeg får veldig forskjellige svar. Væsken som er på nå er lysegul, kan minne litt om fargen til urin. Jeg vet de selger gul kjølevæske hos Mekonomen, men kan det være enten blå eller rød som har blitt misfarget? Jeg skulle gjerne ha tømt ut alt og helt på nytt, men jeg har ingen sted å holde på med slikt akkurat nå.
  12. Aha, takk! Jeg har forresten sett feil på nivå for frostvæske. Den er under minimumsgrense. Kan det være årsaken?
  13. Takk for svar! Det er sjeldent at motortemperaturen er 90 grader, ligger som regel mellom 50 og 90. Vet ikke om det har noen betydning, kommer ihvertfall ikke varme uansett temp. Nivå på frostvæske er ok. Hvordan kan man lufte systemet? Kjenner lite til hvordan dette fungerer
  14. Kan legge til at rett etter jeg starter bilen og tar en brå sving, dukker varsellampe for kjølevæske opp i ett sekund før den forsvinner.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår