Gå til innhold

Freddy75

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Freddy75's Achievements

  1. Da har jeg kjøpt meg styreenhet. Den hadde nesten samme nummer som den jeg hadde, men fungerer helt fint. Så nå er jeg tilbake til der jeg var for et par måneder siden, bilen går som en drøm, men plutselig kutter den helt ut. Da er den bare å smøre seg med tålmodighet, og prøve igjen etter ei stund. Og vipps, så starter den igjen. Lurer på hva i all verden det kan være? Kan det være veivføler eller noe sånt kanskje? Tørr hvertfall ikke bruke den før jeg har funnet denne feilen, i tilfelle det er den feilen som tok livet av styreenheten til motoren.
  2. Heisann! Jaggu var det starter releet som forårsaket problemene med starteren, drar og kjøper nytt nå. Også skal jeg ta en real ringerundr, for å prøve å finne en motorstyreenhet med eksakt samme nummer som den jeg har. Kanskje det snart blir vind i håret igjen :-)
  3. Joda, det å begynne på innslaget på starteren var smart. Har nå satt inn anna starter, men nå virker det som om innslaget ikke får nok strøm. Testet starteren før jeg satte den inn, og den funket fint. nå klikker det bare når jeg prøver å starte. Kanskje jeg skal sette på et rele og en litt grov kabel med direktestrøm til inslaget? Tror jeg tar et par pils og grubler på dette til i morra :-)
  4. Den første styreenheten jeg prøvde har nok laget en ny feil. Grunnen til at ingenting skjer, er at sikringa til starter, bensin og tenning går så fort jeg vrir nøkkelen over i start-possisjon. Nå har jeg satt inn igjen den opprinnelige styreenheten, da skulle den jo egentlig gått på sylinder 2 og 3. Men sikringen blåser med en gang nå også. Noen ærfaringer med hvor det er smart og begynne å lete? Er det greit å begynne på innslaget på starteren tro?
  5. Nå har jeg prøvd to andre styreenheter. Og motoren reagerer ikke i det hele tatt, starteren slår ikke inn en gang. Eneste som skjer er at håndbrekkslampa kommer på!?! Og når jeg setter inn igjen enheten som var inne i utgangspunktet, som bare gikk på to sylindere, så er fanken meg bilen helt lik med den også... Nå tror jeg snart at jeg gir opp altså. Pliis hjelp meg noen!!
  6. Hei! Kjøpte for noen uker siden en stratus 2,0 cab. Den har stått i 2 år, men startet og gikk med en gang vi fikk strøm på den. Så stoppet den plutselig. Fikk start på den igjen, men stoppet oftere og oftere. Jeg byttet plugger, coil og pluggledninger. Sjekket ledningene fra styreenheten opp til coilen. Det går såvidt an å få liv i den, men den går bare på sylinder 2 og 3. Regner da med at det er giveren til coilen i styreenheten som er gåen. Jeg har skaffet meg en brukt styreenhet. Denne har nesten samme nummer som den jeg har. Begge enhetene har 4651711-2 64490. Den som satt i min har et totall nederst, mens den jeg kjøpte på høggern har et åttetall nederst. Har dette tallet noe å si? Og så kom problem nr to: Den brukte enheten jeg kjøpte har jo da selvfølgelig aktiv startsperre. Så da får jeg ikke testet om den fungerer. Finnes det noen enkel måte å fjerne startsperre på? Om jeg ikke klarer det selv, kan jeg da bare ta med enheten på et verksted og få de til å gjøre det? Jeg har også begynt å ta fra hverandre den gamle styreenheten, for å se om jeg klarer å fikse dette selv. Er det noen som har ærfaringer med en sånn jobb her?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår