Gå til innhold

fravnaas

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

fravnaas's Achievements

  1. Har hatt litt problemer med at motoren fusker, på en måte kveles når turboen kikker inn. Dog etter chipping og høyt ladetrykk 1,3-1,4bar. AUQ motor 180hk. Så bestemte meg for og sette i gang med dette i dag for og se om det kunne hjelpe. Hadde på forhånd bestilt basic sai delete kit fra urotuning.com med alle tileggsdelene http://www.urotuning.com/Basic-Parts-Kit-for-SAI-N249-PCV-EVAP-Delete-p/sai_delete_parts.htm , og fulgte denne DIY steg for steg: https://youtu.be/iJluMz-FjVw Jobben var ganske enkel (er ingen mekaniker på noe som helst måte). Nå etter litt testing så har det hjulpet en del, motoren starter lett og ingen motorlampe lyser overraskende nok:p men den har fortsatt litt di samme problemene, men ikke like ille som før, den går mye bedre. Men har en mistanke på at det kan være den originale bensin pumpa som ikke klarer og henge med, så det neste blir og bytte ut den. Veldig ålreit og vite at det meste av vakuum systemet er borte, så vis noen her sliter med vakuum problemer så vil jeg anbefale dette. Bilen min er Skoda octavia RS, med samme motor som i golf 4 gti
  2. Nei merker at den går ujevnt, drar godt i starten og så mister litt effekt.. er derfor jeg satt inn trykkmåler for og se om det var det. det er bare akkurat i starten da turbon spooler opp.
  3. Et klipp av måleren, 50kmt 3.gir. http://youtu.be/c0IKR6JWTHA
  4. Ny original resirk, skiftet den for en mnd siden.
  5. Hei, har søkt litt og finner ingen tråd så slenger ut en ny, noen som har svar på hva som kan være problemet? Dette er dog en Skoda octavia rs 2001 mod, men motoren er den samme som sitter i Audi tt. 180hk 1,8t. problemet er nær jeg gir gass så flyr turbotrykket opp til 0,7 i starten i mindre enn et halv sekund, for så og stabilisere seg på 0,5 og holder seg der ut registeret. N75 er byttet, bilen har godt 220000km og så vidt hva jeg vet så er ikke turbo byttet. Bilen er heller ikke chippet.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår