Gå til innhold
Bilforumet.no

Runar K

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Da har jeg fått lest ut feilkoder og det visste seg at bilen får fuel kutt pga for høyt turbo trykk. Lada 1,9 bar absolutt trykk(0,9). Map sensor går til 1,85 dermed kutta den. Fjøra på wastegaten var skrudd i bunn+ en liten vakum lekasje inn gjennom skruen på toppen da plastproppa var fjerna. So far so god
  2. Satte på en 90 amp på min. Funker fint det. Var usikker på orginal. 200 amp blir vel tøft for kablene,men sjekk med et dynamo verksted hva som går. Husk å ta av batt klemmer før du skrur:)
  3. Jeg satte på en 90 amp dynamo for jeg var ikke sikker på orinalen. Funker fint det. 200 amp blir for mye til kablene tror jeg,men det går sikker og sjekke med et dynamo verksted. Ta for all del av batteri klemmene før du skrur:)
  4. Hadde samme problem på min.Måtte bytte dynamo. Mest sannsynlig ei diodebru som er brent inne i dynamo. Kom etter skifte av børster. Den gammle var sikkert mye slitt med spor i aksling til anker. Måtte opp i 2-3000 rpm før den "tok". Ladet då som normalt,men svakt lys i lade lampa.
  5. Nei har ikke prøvd det med LMM. Bare målt den.Skal se på det når jeg kommer meg heim. Sjå om det er mulig og få lånt seg en coil og. Bor i Ålesunds omr.Litt mysterium dette her siden det kom så brått og. Ellers oppfører bilen seg heilt normalt. En anna ting- jeg har et manometer som jeg brukte til og måle bensintrykket med. Kan jeg bruke det til og måle turbo trykk med?Kjøpt på Hydroscan.Og hvor skal jeg koble meg til. 3b motor
  6. Ok, skal prøve og få målt der. Er vekke på jobb ser du. Bilen går ikke nød. Kjenner at det smånapper litt rett før max boost. Då kommer rykka.rar Slipper gassen,og då kommer det igjen på ca 3000 rpm. Ca 1,3-1,4 i boost..Dette er då i 3-4 gir. Etter det har begynnt,så må jeg dra den forsiktig opp i turtall ja. Ca halv gass og trakker på,så rykker det. Stopper og starter bilen,så kan jeg dra den til ca 4,5-5000 rpm før det rykker. Kommer ikke noe frem på diagnose.Derfor jeg lurer på coil og slike ting. I følge Audi,så viser ikke slike ting på diagnose. Jeg har tømt ene katalysator for stein da den skranglet.Er 2 stk på disse. Tror du det kan ha noe og si?
  7. 10 bars pumpe,er det å få kjøpt.Orginalt sitter det en 6,5 bars pumpe på disse bilene. 3b motor ja. Mener du da resudance regulator som sitter under fuelrail? Er bare den på linja etter bensinfilter. Trodde den stod på returlinja,men skal prøve og få målt der. Ellers så vet jeg ikke hvor jeg skal leite. Allle slanger virker tette og fine. Med det samme jeg får 1,8 bar er det kutt. Kommer ikke frem noe på diagnose
  8. Llm er ok.Viser 1,45v på pinn 1 og 3. Har ikke fått tatt diagnose enda. I følge service manual,så er det ut av bensinfilter bensintrykket skal måles,men skal sette på et punkt før fuelrail. Er ikke det 6,5 bar disse bilene skal ha?.Dette begynte etter at bilen hadde stått noen uker med nesten tom tank. Jeg var vekke på jobb.Men det kan jo bare være tilfeldig.På meg virker det som bensinkutt. Bilen protesterer rett før det begynner og rykke. Stusser litt på coil og. Får ikke målt skikkelig ohm på den.
  9. Har en 91 mod 200 quattro 20v som kutter når den når max turbotrykk. 1.8 bar absolutt trykk. 4500-5000 rpm.Rykker som f.... Må slippe gassen,og da begynner det igjen på ca 3000 rpm. Må "lure" den opp i turtall. Får gitt ca halv gass før det begynner. Stopper og starter bilen,så går den til 1,8 bar igjen før det rykker. Har målt bensintrykk ut av filter. 5,3 bar med 10 volt på pumpa.Motor ikke igang. Hatt ute pumpa og gjort rein sil.Skiftet plugger og pluggledninger.Gamle plugger var ganske svarte. Satte i org plugger. Tips any one!
×