Gå til innhold

Eddie123

Bruker
  • Innholdsteller

    30
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Eddie123 vant dagen sist November 6 2015

Eddie123 hadde mest likt innhold!

Nylige profilbesøk

378 profilvisninger

Eddie123's Achievements

Korporal

Korporal (2/13)

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hmmm, ok, leste den du linket til der. Men nå ble jeg i tvil. Har lest på andre forum, at bensinmåleren sitter under baksetet. Men på bilder i den linken du sendte, så viser bildet at den sitter i bagasjerommet ? Noen som vet sikkert ? Vegard
  2. Heisann. Er det noen som har tips til hvordan jeg skal bytte nivåmåleren i bensintanken ? Det er litt sparsommelig med informasjon på nettet, men har funnet ut at den sitter under baksetet, og at på noen biler så er det 2 stk, mens andre bare en ? Min bil er en 2000 A6 fremhjulstrekk. Takk for alle tips. Vegard
  3. Når jeg skiftet speilene, så tok jeg bare et stort skrujern, og forsiktig "jekket" de gamle speilene ut. Fra yttersiden av speilet er best. Hadde null problemer med dette, bare ta det pent og forsiktig. På nettet anbefaler de at du bruker et plastverktøy, så har du noe i plast som du kan stikke imellom og jekke med, så bruk gjerne det.
  4. Kan du si litt om hvordan det er å skifte injektor / dyser på denne motoren ? Vurderer det samme selv, men har ikke peil på hvordan det gjøres ... Vegard
  5. På min, som er en 2001MY A6, så er varmen alltid på, uavhengig av andre brytere, posisjon på speilbryter etc.
  6. Hei. Takk for tipset. Det er vel kanskje en mulighet for at det er noe slikt, en eller annen komponent i instrumentpanelet som fjusker. Jeg har ikke klart å finne noe koblingskjema for instrumentpanelet, hadde jeg hatt det så hadde det vært enklere å finne ut hva som kan være feil. Vegard
  7. Hei. Det er ingen feilkoder på bilen i det hele tatt, ihvertfall ikke som leses med vanlig OBDII utstyr, har ikke prøvd med noe mer avansert. Bilen ble kjøpt i Juni i fjor, og i januar i år så begynte den å vise over 18V på instrumentpanelet, men når jeg måler med multimeter så er det korrekte 14.5. I mars så begynte den plutselig å vise 10 grader mere enn den skal på kjølevannet. Har verifisert at kjølevannet er feks 90 grader med OBDII, men den viser da 100 grader på instrument panelet. Når bilen er kald, og jeg starter den, så viser den at det er 70 grader .... Vegard
  8. Heisann. Er det noen elektronikk eksperter her ? Har fått et rart problem på instrumentpanelet i min bil. Først så var det batterispennings instrumentet som ble feil, det viser 18V lading, selv om det bare er 14.5 når bilen går ( Har verifisert ved måling). Og nå for noen dager siden så har kjølevannstemperatur visningen og vært feil, den viser konstant 10 grader mer enn det faktisk er, verifisert med OBD avlesning. Hva kan dette skyldes ? Og er det noe jeg kan gjøre for å fikse det ? 2000 Audi A6 2.4. Mange takk for alle svar. Vegard
  9. Kan nevne at jeg målte verdiene på min idag. Idle, AC av : 4g/s 2200 RPM, ingen last : ca 13g/s Full gass / akselerasjon : ca 120 g/s Virker det ikke som om det er lave verdier ved full gass ? HAr forstått det slik at det er g/s x 0.8 = hp, ca ? Så burde da ha ca 200g/s ved full pupp (165HK). Vegard
  10. Hei. Er det noen som har verdiene jeg skal kunne lese ut med en OBDII leser på MAF sensoren ? Har søkt på google, men finner ingenting på min bil. Audi A6, 2002, 2.4 bensin, motorkode AML. Mange takk Vegard
  11. Heisann. En liten oppdatering... Bank i bordet, kryss i taket, etc, men nå har fjuskingen forsvunnet .... Og det eneste jeg gjorde, var å kjøre igjennom en flaske med Omega Injectorrens. Alle feilsymptomer jeg hadde,som fjusking, feilkoder fra Lambda, etc, er alle borte. Og bilen går faktisk bedre, og så langt jeg kan se, også mere effektivt ... Nå har jeg og fått tak i Cataclean, så skal kjøre en halv tank med det, og så kjøre en ny runde med injector rens senere, for å renske opp skikkelig.
  12. Heisann. Hadde nesten glemt denne tråden jeg ! ;) Jada, fant ut av det, men det var ikke enkelt å få tak i riktig informasjon .... Snakket med tilsammen 3 forskjellige Audi verksteder, og selv om de prøvde å være hjelpsomme, så var det mye feilinformasjon å få der og. Jeg forklarte hva jeg hadde gjort, og 2 av dem mente da at denne listen i tillegg til å være skrudd fast i underkant, også var limt fast. Jeg kunne ikke skjønne dette, og prøvde så en tredje, Dahles Auto i Sarpsborg, snakket med en på karosseri avdelingen der. Han tok seg skikkelig tid med meg, slo opp i datan sin, og kunne så fortelle meg at det sitter en rekke skruer under lista på dørstokken, der Audi logoen i aluminium er. Denne listen var det bare å vippe opp, så fikk man tilgang til disse. Var i utgangspunktet ikke enkelt å se at det faktisk var en separat list dette, når man jobber om kvelden med arbeidslys ;) Så allt i allt, en lærerik prosess, og nye skjermer er på, bilen ser 1000 ganger bedre ut enn med de gamle, rustne framskjermene ! Mange takk til alle som har hjulpet til ! Vegard
  13. For å illustrere litt bedre, her er et par bilder: Jeg har fjernet alle skruvene under lista, og i forkant, men den rikker seg ikke. I tillegg, de bildene som Opel Astra lastet opp tidligere, lurer på om det er av en annen modell enn min ? Når jeg ser på de bildene, så viser de blant annet at det er en bolt bakerst / nederst på skjermen, som settes inn ovenifra og nedover. Men på min bil, så er dert 2 bolter, som går horisontalt, ikke vertikalt .
  14. Hei. Har begynt med dette, men får ikke av den svarte lista som sitter under, langs siden av bilen. Dermed får jeg ikke av de nederste/bakerste skruvene på skjermen. Hvordan i alle dager skal man ta av den svarte listen som går nedover langs bilen ? Jeg har fjernet en haug med skruver under på listen, og noen i fremkant. Men den sitter dønn fast. Ser ut som om den går sammen med Audi merket inne i dørene etc, og disse klarer jeg ikke se hvordan skal tas av. Trenger hjelp fort, bilen står delvis demontert.... Vegard
  15. Vel, det er RATS ( Ringstad Automatic Transmission Service, RATS.NO ) som har kjørt en diagnose på den, og de mener det er mest sannsynlig motorfusk, siden det ligger feilkoder inne på Lambda sonder. De mente ihvertfall at jeg måtte fikse det først, siden det var langt rimeligere enn å overhale kassa.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår