Gå til innhold

Mortenalex

Bruker
  • Innholdsteller

    35
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Mortenalex's Achievements

Korporal

Korporal (2/13)

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. "kamklavene" er det di som man setter skruene i? som holder kammene på plass? hvis jeg har fått dem feil finnes det noe liste om hvor dem skal stå? ser at det står ett tall på dem. Vil det si at det er sylinder 1,2,3 osv ?
  2. Hei det jeg er litt usikker på. Jeg tok ett bilde av kammene når jeg tok dem av å satt dem likt som bilde. Men jeg ser ikke noe merker på kammene. Kun 2 piler som går til kjedet på kjedestrammeren. Veiv står i riktig posisjon. Pila mot det lille hakket på hjulet. Så evt hvor på kammene er disse merkene? Er det på tannhjulet på kammene?
  3. Hei, jeg trenger sårt noen råd/tips/DIY. Kjedestrammeren til kamakslingene mine har gått at dundass. Har kjøpt ny har også tatt av kammene og byttet denne. Men når jeg skulle montere på kammene igjen får jeg ikke dem til å gå rundt. Di står bomfast. Da står sylinder 1 på topp og veivaksling i riktig posisjon. Vil heller ikke dra i fort hardt for å sjekke om dette går rundt pga vil ikke ødelegge stemplene.
  4. Har bestilt nytt toppdeksel og kjedestrammer. Skal ut å kjøpe multireim å registerreim idag. Har rett og slett ikke råd til å sette bort denne jobben her :/
  5. Så det beste er da å skru av hele fronten og radiator og alt så jeg har helt innsyn. Jeg kan skaffe verktøy for å gjøre det men har ikke funnet den stangen man setter på disse hjula register reima står på. Vet du hvor man får tak i den?
  6. Såpass ja... Trudde jeg bare kunne løsne kammene å ta dem ut å sette dem tilbake sånn dem sto jeg Faen dette ble jo en mye større jobb en jeg tenkte
  7. Hei, må bytte kamakselregulering på en Audi A6 2,8 V6 98. Dette er noe jeg aldri har gjort før. Noen som har noen tips? Tenker for å få riktig timing når man monterer.. og må man av med registerreim? Håper på hjelp
  8. Dem sa ikke feil koden, men at di hadde fjernet dem.. Turboen ligge vel mot torpedoveggen ?
  9. Hei har en passat 2007 som startet med å gå i nødmodus ved pådrag, da startet glødelampa å lyse og "Work Enigen Fault" blinker i dashbordet. Da har det hjulpet å starte bilen på nytt å er problemet borte, har også hvert på verksted å slettet feil koder. Men idag starta det helt anderledes. Bilen har ingen drag i det hele tatt og ingen ting lyser i dashbordet. Men den lager en utrolig høy "ule" lyd <-- sånn lyd. Noen tips her? må jeg bytte turbo
  10. Har en 406 sedan 96-01 Mod. bremserøret bak lekker veldig mye når bilen står stille og spurter når jeg bremser. Må bytte dette.. dette er høyre bak litt usikker på om det er ytre rør. Noen tips om hvordan man burde gå frem her? Evt vet om det er noen tegninger som kan være til hjelp. Er stuck i tr.heim fram til dette blir fikkset så håper på raskt svar.
  11. Probem løst :D Fikk tatt av hele fronten på bilen å byttet termostaten, svisj så var den i orden :) Tusen takk for all hjelp :D
  12. Er ikke plastimpeller på den, har kjøpt ny idag så bytter vannpumpe og termostat. Det er ganske stor temp forskjell på øvre og nedre radiatorslangene. Har aldri byttet dette får eller tatt av regreim så detta kan bli spennende
  13. Takk for svar, hvordan kan jeg tvangskjøre den? Har sjekket sikringer men er usikker hvilken sikring som går til den? Så hvertfall ikke noe i manualen ved navn radiatorvifte. Det med vannpumpen vet jeg ikke og heller ikke om den lukker ved rett temperatur dette er hvertfall ikke noe jeg har no erfaring med, så en liten beskrivelse hadde hvert konge :)
  14. Da har jeg byttet termobryter, og radiator vifta starter fortsatt ikke... Eneste forskjell er at jeg ikke må ha varmeapparatet High kan ha litt lavere tempratur. Men varmeapparatet må blåse på fult. Verkstedet jeg pratet med trudde det ikke var vannpumpen pga den er "mekanisk" så noen annen tips her? Skal forresten kjølevesken du fyller i tanken renne rett igjennom selvom bilen er kald? vil det si at termostaten er åpen hele tiden?
  15. Da er ny vannpumpe å termobryter bestilt, så får håpe dette funker... Verkstede ringte ista å sa dem hadde hatt samme bil med samme problem... å da hadde radiator rustet nederst som skapte samme problem...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår