Gå til innhold

WongDiesel

Bruker
  • Innholdsteller

    63
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

WongDiesel vant dagen sist Januar 14 2017

WongDiesel hadde mest likt innhold!

Profile Information

  • Gender
    Male

Nylige profilbesøk

1,129 profilvisninger

WongDiesel's Achievements

Korporal

Korporal (2/13)

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Jeg ville ha sjekket kræsj bryteren som sitter på v.side av hanskerommet. Ofte hvis en har kommet borti dekselet med kneet så kan det utløse bryteren. Har vært borti det problemet på en del av disse CR-V'ene.
  2. På Honda CR-V så er det samme prinsipp. Bremsesko står ikke i veien. Faktisk lettere å bytte bak enn foran.
  3. Hei. Noen tips om bytte av hjulbolt bak på honda cr v 2004 (ødelagte gjenger på en bolt)  se forøvrig spørsmål på honda Cr v tråden.  Mvh Tom

    1. WongDiesel

      WongDiesel

      Hei.

      er vel egentlig ikke kjempe mye tips å gi, men pleier å ha en ekstra mutter og en tykk skive(gjerne en cm) som "spesial verktøy" for å få hjulbolten ordentlig på plass. 

      Demonter trommelen, bank ut bolten som er defekt med hammer/slegge. Deretter sett inn nye bolten. Sett på den tykke skiva, entre ekstra mutteren og dra til slik at mutteren trekker inn bolten(skiva er for å bygge ut litt for at mutteren har mer å gå på). Så ta av mutter og skive. Hvis du har muttertrekker pleier dette å ha ca 15-20 min, litt avhengig hvor rask man er :)

       

  4. Har ikke vært borti at det skal ha noe å si for CR-V'en. Etter skift av bremserør, så har jeg pleid å bare utføre lufteprosedyren/rekkefølgen flere ganger til jeg ikke fåt ut luft mer.
  5. Dette skal fungere det. Tenkte du å bruke USB porten for å spille av DAB'en? Hvilken boks du trenger avhenger av programvare som sitter i DAB boksen.
  6. Hei Quattro73 Takk for svar. Tok isolasjonstest (megget) DEFA komponentene, fant ut at det var varmeelementet som hadde en liten kortslutning. Samt irr i den ene ledningen. Byttet disse og alt fungerte igjen :)
  7. Har du sjekket med forhandler om det leveres løse foringer? Hvis ikke kan du sjekke med Jacobs Auto Supply i Oslo. Har kjøpt en god del deler fra dem til mine biler.
  8. Har det fra da jeg jobbet som mekaniker på Honda merkeverksted Ja det stemmer at tradisjonelt så skal man starte på hjulet lengst unna hovedsylinderen, men på CR-V 2.gen er det egen rekkefølge. Hvorfor har jeg dessverre ikke eksakt svar på, men vil tro det er pga fordelingsventilen som sitter bak luftfilterboksen ved torpedoveggen. Vet at f.eks. Volvo 240 så er det egen lufteprosedyre, og ikke den tradisjonelle måten. Håper dette svarte spørsmålet ditt
  9. Kjent feil på civicen. Det er rett og slett pakning som periodisk kan knirke. Kan prøve å smøre opp med olje/fett, men hvis det ikke hjelper må mastersylinderen til clutchen skiftes (den ved pedalen) for at knirkingen skal vekk, med mulighet for at den kommer tilbake. Knirkingen er bare irriterende lyd, funksjon skal fortsatt være tilstede.
  10. Har du sjekket kræsjbryteren som sitter bak dekselet venstre for hanskerommet? Kan hende passasjer har dunket borti denne når vedkommende satt seg inn i bilen med kneet sitt. Da er det bare å trykke på bryteren hvis det er tilfellet.
  11. Vet ikke om det er litt sent med tips nå, men prøver :) På CR-V 2004 mod så må du lufte systemet først høyre forhjul, deretter høyre bakhjul, venstre bakhjul og avslutte med venstre forhjul. Jeg pleide da å første pumpe bremsevæske gjennom alle hjulene, ca 10 pump pr.hjul (i rekkefølgen nevnt over) med hjelp fra en sittende i bilen og pumpe mens jeg etterfylte væske og åpnet/stengte niplene. Han som satt i bilen holdt pedalen i bånn før jeg stengte niplen. Etter en slik runde pumpe vi bremsepedal hard, så åpnet niplen. Gjorde dette 2-3 ganger pr. hjul, med samme rekkefølge som tidligere. Håper dette kanskje hjelper :)
  12. Hvis du har instruksjonsbok til bilen så skal det stå der. Hvis ikke, kanskje google kan hjelpe :)
  13. Fullt mulig å skifte foring som er på bærebru. Vil nok tro det er presset inn, så du bør å presseverktøy for dette. Spørsmålet er vel om du får løs foring.
  14. Hei. Har utfording med at DEFA motorvarmer/kupevarmer kutter sikringen i huset etter at den har vært på i ca 2-3 minutter. Mistenkte i første omgang kortslutning eller noe lingende, men tenker at da burde sikringen har kuttet med en gang jeg kobler til, og ikke etter at både motorvarmer og kupevarmer har stått på i noen minutter. Har testet dette i flere kurser på flere steder, alle er like så tror ikke det er EL anlegget hjemme. Noen som har tips om hva jeg kan gjøre? :)
  15. Det at kjølevæske nivå varierer er ikke unormalt, men litt usikker på om å gå fra minimum til overfylt er normalt. Når motor er varm så stiger nivået, kaldt så synker den. Beholderen er bare en ekspansjonstank. Viktigste er at det er nok kjølevæske i radiator. Husk at kjølesystemet skal være tett og luftfri, så hvis det har vært luft i anlegget og man har fått ut luften, vil væskenivået synke for å "fylle" rommet der det har vært luft.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår