Gå til innhold

Bggedde

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Bggedde's Achievements

  1. oppdatering: fikk ny MAP (ny på bil x-tra til 699) og skiftet denne. Da fikk jeg EPC varsellampe inne i dashbordet og bilen ble tullet HELT fra start. etter ca. 1 uke 2 uker fikset bilen seg selv med den nye sensoren og gikk i vanlig modus. men noen dager sener gikk den tilbake i gamle vaner (funger bra ved start, blir tullete etter kjøring, spesielt hard kjøring). har nå de siste ukene, rengjort rett bak EGR-ventilen (MYE gørr hær!) fikk stemplet som er inne i EGR-ventilen til å bevege på seg, og rengjorde gangen som er støpt I manifoinl til luften som går inn i motoren, altså gangen til B28 sensoren. (det var igjen kokset/ gjenn dritet og gjorden den ren med en list spiker/ dykkert.) men nå er det den gamle sensoren som står på. og enda funger ikke bilen, skal gjøre noen få ting før jeg gir opp: siden jeg nå har rengjort EGR ventil, gang fra manifolt til B28 sensor +++ skal jeg skifte over til den nye sensoren, SCanne vakumsystemet helt, og se om det er rift i turbo slangene, hvis det er ingen av feilene eller ingen av delene løser dette, selger jeg bilen....
  2. tusn takk, tror jeg har funnet jeg har funnet sensoren! :D
  3. Hallo har et jæv** irriterende problem med min Mercedes fra 1998. Det er en 200 CDI. Diesel motoren har en bitter liten turbo og motorvolumet er på ca 2 liter. er hvist ''Common rail'' system på CDI versjonene(?) bilen har gådd 389.XXX (se nederste i artikkelen for å se det jeg spør ettet, resten er bare info) problemet er at veldig ofte så går motoren i nødmodus(?) (det vil si at den ikke går over 3000 rpm, og har mistet en del effekt?) I tilfelle er det problemet; at motoren nekter å gå over 3000 rpm og blir enda ''latere''. dette skjer aldri under oppstart! det skjer som regel etter en tid med kjøring, og det kan også hende at den ikke går i nødmodus i det hele tatt! men blir motoren belastet hardt i oppoverbakke, da er det garantert at den vil gå i nødmodus, skjer som regel i 3-giret. (dvs. kan dra motoren ut til 4500 rpm i oppover bakke i 1,2 og 4 giret uten problemer, (5giret klarer ikke motoren i seg selv å dra i oppoverbakke), men i 3-giret er det garantert at den vil gå i nødmodus :S) men blir motoren belastet på flat mark i 3 giret er det mindre sansynlig for at den vil gå i nødmodus. derfor har jeg hatt bilen inne på feilkode lesing i håp om å få svar, og det er 4 ting som kan være galt: -en sensor ved nav ''B28'' i feilsøkings resultatene (obs har søkt litt på google å må ikke forveksles med B28/8) -turboen mater for lite på -lekasje i vakumslange-systemet -motoren drar falskluft så det jeg lurer på vet noen hvor i svarte f*n er sensoren ''B28'' i motorrommet??? (eller bakom dashbordet???) siden jeg tror (og håper) på at det er denne som er ødelakt. jeg tror at det er den som gjør at motoren blir ''tullete'' siden motoren ellers fungerer normalt. på forhåd takk for all hjelp
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår