Gå til innhold

gvxl7

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

gvxl7's Achievements

  1. Takker og bukker for info og koblingsskjema! Merket meg også at kald motor gir forsinket respons på gasspedal hver gang jeg starter bilen (respons etter ca 10 sek på litt stygg tomgang), mens ved varm motor får jeg gasspådrag såsnart jeg starter bilen. Kan jo ellers nevne at bilen har vært veldig god og helt feilfri de årene jeg har hatt den, og at det på sett og vis er bra at problemene dukker opp nå før jeg tenker å selge den. Ikke noe særlig for en evt ny eier å overta slike feil. Håper å få tid til å feilsøke mer grundig i morra, kan gjerne melde tilbake hvis jeg finner ut noe.
  2. Takk for lynraskt og godt svar! Flott, da veit jeg hvilken kategori feilen ligger i. Var ute for å kikke litt på det du nevner. Tok av intercooler og ekspansjonstank for å komme til plastskinna med ledninger, men helsike hvor trangt det fortsatt er... Må nok av med mer for å få splitta opp og sjekka ledningene skikkeli (kunne ikke se noe smelting/brudd utvendig). Tok også en titt under bilen og dosa på med 5-56 her og der på kontaktene. Tok så en kort kjøretur, stoppet bilen og startet igjen. Nå hadde jeg gassrespons med en gang bilen startet og jeg trøkka på pedalen - ingen dautid på 10 sek. slik jeg hadde før. Skal prøve litt til seinere i dag, men det blir vel til at jeg må på verksted med det. Har begrenset med ferdigheter og utstyr, så er gjerne best å overlate til de som kan det. Men takk igjen for raskt svar, mulig jeg kommer på igjen med nytt spørsmål viss jeg dykker ned under panseret igjen for å prøve
  3. Hallo, har en litt kinkig utfordring med XL7-en min (2006-mod 2.0 tdi) og håper noen med mer innsikt enn meg kan gi noen råd (Nightking - supert om du melder deg på - har lest en del av dine gode råd tidligere!) Det har seg sånn at jeg nylig fikk opp varsellampa. Merket ingen forandring på bilen sånn med det første. Diagnosen sa P0089. Jeg nullet ut, renset innsug og EGR, men det gikk ikke mer enn en dag før lampen lyste igjen. Nå også med symptomer: Mistet trøkket i motor ved ca 2000 omdreininger. Såsnart jeg stoppet bilen for så å starte den igjen etter et par minutter, var den "normal" igjen med vanlig motorkraft. I dag stanset bilen av seg sjøl på da jeg skulle ut en snartur, rulla på lavt turtall i nedoverbakke. Da jeg startet igjen gikk det ca 10 sekunder før jeg fikk respons på gassen og kunne kjøre. Har testa i garasjen flere ganger og dette skjer nå hver gang jeg starter bilen - må vente ca 10 sek før jeg får gassrespons og kan ruse den litt. Kan det være dieselpumpa som er gåen? Kan nevne at jeg også har hatt ujevn tomgang en stund, som er blitt litt verre nå de siste par dagene. Jeg tenkte først at dette skyldes feilkode nummer to - p1352 - som jeg regner med er en gåen glødeplugg. Dette kan vel gi litt ruskete tomgang etter det jeg har lest? Etter at p0089 kom har tomgangen derimot blitt tydelig verre, med et par tilfeller der motoren såvidt holder seg igang når jeg vrir om tenningen, før turtallet øker til vanlig nivå etter et par sekunder. Noen tanker, anyone?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår