Gå til innhold

Sydvest

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Sydvest's Achievements

  1. Tja, jo, men siden det sikkert har tettet seg fra beholder og i retning tromler, blir det ikkje da lettere og sunnere for rør og ventiler og blåse skiten/smusset tilbake hvor det kommer ifra? Vet ikkje helt. Men vis det er samme hvor eg blåser ifra så opner eg sikkert bare ene ventil openingen og blåser den retningen og til tromler bak,
  2. Ja, begge nipler samt røret som går over til slangedelen har vert helt open, det er nokk tett. Men i morgen opner eg nokk skruen til t-ventilen rett ved hovedsilynder, blåse trykk gjennom fra nipler bak, det skal vel ordne seg da, siden begge rørene er tett, som må tilsi at det er tett i overgangen til Rørene bak, som antagelig er en t-venti, som er tett. Men dette vil da bli blåst opp og ut, eller så vil det vel løse seg opp og skape nye problemer i en senere anledning.
  3. Tja, eg fylte opp i kammer og lot det stå i vel 4 timer med godt fall, men det var ingen forskjell, det er garantert tett et sted, men det er rart at begge baktrommler er tett, da må det vell være leiring i en overgang? Er det i det heletatt sannsynlig? Har jo prøvd alt som er mulig å prøve. Det er kun trykkluft bakfra og frem som ikke er prøvd, håper bare ikke jeg flytter problemet.
  4. Nå er bilen på 2 bukker (høye) med begge nipler bak open med dekkene på og belastning på bak aksling, fylt opp litt med bremsevæske og lar bilen stå i noen timer
  5. Nei det er siste utvei tenkte eg, men det blir antagelig det som blir utveien for nå er alt utenom å løse alle overganger mellom rør hele veien bak prøvd ut. Så håper bare ikke eg blåser problemet lenger opp, håper det fjerner det som er av skitt...
  6. Jeg har hatt trykk på beholderen med vesken helt til lokket. Med begge nipler bak open, ikke en dråpe. Etter hele en uke. Selv med pumping ingenting, verken luft eller veske.
  7. Oppdatering : jeg har nå mye mere trykk på hoved silynder og bra bremser på begge calipperstempler fremme. Det er merkbar forskjell på styrken på de fremme antagelig på grunn av dårlig luftig, siden skruer og stor har blitt opnet her og der, men en lengre periode med Lufting av hoved silynder har vertfall gjort en endring, men fortsatt ikke eit fnugg av verken veske eller luft som går til bakbremser, noe som må være på grunn av tett rør bak. Har faktisk ikke peiling på hvordan og hvor men har tatt been bilder. Det kommer veske ut alle rør fra t-ventilen rett etter hoved silynder, begge bremser fremme er brukbar slik som det står nå.
  8. Skjønner. Får se hvor langt eg kommer med pumping før det stopper, men røra fra den 3 vegs forgrener går til venstre på skrå nedover, til en enda større stjerne formet forgrener, med flere rør som går inn i den, eller u. Den er utrolig vanskelig å komme til. Så, men det ser ut som eg bare blir nødt å skru løs for å komme til
  9. Foresten så er det ingen belastningsventil på tromlene bak. Så det kan vi utelukke
  10. Tja, har brukt koppergris på calipperstempler før uten problem. Men får vell bare ta det ut igjen og tørke det vekk og smøre med bremseselynder olje, det er fremme eg snakker om at eg brykte koppefet, det kommer veske ut første skrue fra hovedsilynder. Og høyre calipper, og venstre er det veldig lite. Bak er det totalt tett eller noe galt. Det er en 3 faset forbrenning etter det røret som går ifra hovedsilynder, der kommer det veske ut alle sammen, den ene går til venstre calipper. De 2 Andre går ned til en 5-6 rør forgrener. Den er plassert på en utrolig vanskelig plass. Det er antagelig den som skiller de 2 kretsene. Så viss det er disse du tenker på med dingser så er vell svaret ja. Men nesten umulig å vite hvor disse går. Jada, eg har hatt luftenipler helt ute, de bak er helt nye så det skal ikkje være noe med det. Bare for oppklaring så er det trommler bak og klipper fremme. Derfor eg skiller calipperstempler og bremseselynder. Kanskje eg har lagd forvirring :-\ og på venstre side av hovedsilynder får eg ikke opp skruen, veldig onsvak plassering
  11. Hmm, dette var nytt for meg. Beinet er ikke abs på denne, glemte alder 93 mod diesel. Men hvordan skal eg lufte med last på bak aksling? Da må jeg eventuelt slippe ned bilen på bokser som kviler på trommene eller under demperene? Kan dette one for luft og veske? Isåfall blir ting vesentlig enklere
  12. Hmm, skulle bruke cobbergris,var tom. men ble utålmodig, stod i vegen for noe greier. Så eg smurte noe nanotec lubricant, skal ikke ha noe med problemet å gjøre, siden det ikke en gang kommer luft eller veske ut slangen en gang. Men ja, mens eg pumpet opp alt har veske beholderen så og si vært helt til lokk høyden. Grisen var uansett smurt på caliper stempel fremme, Det kommer trykk på betaler, men det er BARE når eg opner skruen fremme, foran beholderen (hovedselynderen) at trykket på betaler går bort. Bak skjer det ingen verdens ting.
  13. Det var fremme alt startet, hadde av begge calipperstempler også, men de. Med gris SÅ de gikk in og ut pent. Men så snart de var koblet til og eg skulle presse stempel in, etter å fått trykk på ( bil av selvsagt), men ingen håp. Satt bomb, bare med open nippel gikk stempel inn, (fremme til venstre) som skulle vært enkleste plass å lufte med tanke på avstand fra beholder.
  14. Heisann alle her. Trenger virkelig hjelp med hvordan eg skal få ut luften fra bremsene, har vært luft i bremsene over lengre tid, har skiftet bremser og slange både fremme og bak, mot opp begge klippere. Bak skiftet eg first stempel i selyderene og dermed kjøpte helt nye selyderene og trykke På . grunnen til alt var jo en eller annen stopp en plass, bare fremme på høyre side kom det veske ut, stort sett eneste plassen eg klarte og lufte. Høyre fremme kom det så og si ingenting. Bare smått med veske. Begge bremser bak kommer det ikke verken veske eller luft. Har trykk på veske boksen som er plassert fremme på høyre side. Og har prøvd og lurte hovedsiden. Men det er selv der begrenset hvor god trykket får pumpet seg. Opp, har luftet den en god stund og, og tror det kommer litt luft men mest veske fra ovedskruen fremme. Men så snart eg går videre skjer det absolutt ingenting. Med trykk og begge nippler bak open kommer det absolutt ingenting ut. Forsøkt: Trykk fremme på tanken, stått over en uke med trykk. Hjemmelaget trykk greier. Lurer på om noe fra biltema hadde vært av større virkning? Har luftet hoved silynder Skiftet bremser og slanger fremme og bak Sugd opp veske fra tanken og tømt nytt nedi i frykt om ( det var i fra min mening veldig grumsete og gammelt) Har lest og gjort det som kan gjøres av hjemmelufting. Men trenger virkelig noen gode triks og metoder, eventuelle problem under med bremserør. Har stått på bukk, og ingen lekkasje av bremsevæske. Får ikke pumpet up trykket heller, bare minimalt, det trykket eg kjenner bygge seg opp får eg bare ut om nippet fremme til høyre eller hovedsilynder, extremt lite venstre fremme, men bar er det ikke liv i det heletatt. Folkens. Trenger hjelp her. Må eg skru opp alt some er av bremserør og blåse igjennom med trykkluft. Altså pistol. For å se om det har leiret seg av det grumset som var i beholderen? Jeg har kommet til eit punkt der problemet kan være enkelt men eg tør ikkje alerede skru alt fra hverandre for ein veit jo aldri kva som som går på igjen etterpå, Det er en Toyota carina diesel 2liter xl. Sån engelsk produsert type.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår