Gå til innhold
Bilforumet.no

GoCARGo

Bruker
  • Innholdsteller

    67
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

GoCARGo vant dagen sist Mai 29 2017

GoCARGo hadde mest likt innhold!

Om GoCARGo

  • Rang
    Korporal

Nylige profilbesøk

270 profilvisninger
  1. Noen som trenger delenummer, eller annen informasjon for jobben med å skifte registerreim, så kan legge det ut her eller oversende pr epost.
  2. Ja, har skiftet registerreim, vannpumpe og multireim. Fikk også skiftet knappe 5 liter med kjølevæske. Kjølevæske er i alt 8 liter i bilen, men fikk ikke tid til å flushe radiator. Balanse aksel, eller balance shaft module har ikke Passat B6 2.0 TDI common rail motoren. Oljepumpa er ikke balance shaft drevet. Må jevnlig kontrollere og etterfylle kjølevæske som nå har stabilisert seg etter å ha kjørt ca 40 km.
  3. Fortsatt God Påske
  4. Hei Oppsummering: Fulgte utlagt video på bildeler.no. Ved låsing av kamaksel skulle merket stå til "kl 12", men på Passaten var det ca. "kl 11". Gjorde ingen endringer for registerinnstillingene, fordi låsekammen også sto riktig med disse innstillingene. Justerte derfor ikke for at reima har hoppet over tenner på kamaksel, som tidligere måling tydet på. Dessuten så reima helt fin ut: Ingen tegn til sprekker eller slitasje, eller at den var slakk. Derfor ingen behov for endring. Benyttet først 3 mm låsepinn for å finne hullet, deretter fininnstille med riktig 6 mm låsepinn. Burde være 2 personer til denne jobben med å låse registeret, fordi veivakselen må omdreies fra hjulbrønnen, mens det øvrige registeret er i motorrommet. Før omdreining av veivaksel 2x360 grader, satte eget merke på kamaksel. Det ble en del drivstoff søl fordi pumpe og filter måtte fjernes. Plugge slanger for å tette, jf Haynes manual pkt 2B.6 bilde 6.3b
  5. Hei Har begynt arbeidet med å skifte registerreim, men den gamle reima sitter fortsatt på. Når veivaksel er låst med låsekam, så står merket på kamaksel ca 45 grader feil. Hva gjør jeg videre? Bilen gikk helt fint før demonteringen i går.
  6. Skifte av registerreim, strammehjul for registerreim og vannpumpe Tiltrekningsmoment i Nm fra ETKA I. Multireim(Auxiliary drivebelt, Serpentine belt) 4 stk bolter for reimskiva på veivakselen: 10 Nm+90 grader(benytt nye bolter) II. Registerreim(Timing belt, Toothed belt drive) Camshaft(CA1) – kamaksel:20 Nm+45 grader High pressure pump(CA2) - dieselpumpe:20 Nm Tensioner Pulley(T) – strammehjul for registerreim:20 Nm+45 grader Guide Pulley(G1+G2),roller – øverste løpehjul:20 Nm, nedre lederull(G1):20 Nm og øvre lederull(G2):50 Nm+90 grader(benytt ny bolt) III. Vannpumpe 3 stk bolter for vannpumpe: 15 Nm Kommentarer?
  7. Hei Skal skifte registerreim og vannpumpe på Passat 2009 modell 2.0 TDI common rail. Trenger tiltrekningsmoment for nedre og øvre lederull(løpehjul) til registerreima. Øvre og nedre lederull er også kalt guide pulleys. Noen som kan bistå?
  8. GoCARGo

    Bremse som henger HJELP

    Hei Det beste er å lese av feilkoder i "53 - Parking Brake" for å komme videre.
  9. GoCARGo

    Bremse som henger HJELP

    Hei Hvor kjøpte du stempel og gummipakning til caliper'en? Har en passat 2009 modell. Har skiftet bremser foran og bak. Tror ikke du trenger VCDS for å justere bremseklosser til skiva, da dette gjøres automatisk. "Brake pad replacement is carried out with the electromechanical parking brake not applied. With the aid of vehicle diagnosis, testing and information system VAS 5051, the electro-mechanical parking brake is opened fully, whereby the thrust nut is moved back completely on the spindle. Resetting of the electromechanical parking brake is again carried out with vehicle diagnosis, testing and information system VAS 5051. The new position of the brake pads is matched automatically." http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_346.pdf side 31
  10. Tidligere i høst har jeg demontert fordelingskassa etter ulyd og oljelekkasje i kassa. Har kjøpt en brukt byttekasse(identisk delenr) som jeg holder på å montere. Hvordan bevege tennene på differentialen slik at de passer inn i tennene fra akslingen i fordelingskassa? Satte bil i gir og beveget venstre forhjul, men ingen bevegelse i differentialen. Er det flensen bak til mellomakselen som skal beveges?
  11. GoCARGo

    Passat 2009 mod - Oljelekkasje fra fordelingskassa

    Håper noen med kunnskap kan gi et svar på dette spørsmålet. Må subframe, den horisontale ramma/plata rett bak fordelingskassa og på undersiden av propshaft, fjernes for å få løs fordelingskassa på bilen? 2.0 TDI med orginalt partikkelfilter 6 trinns manuell girkasse 02Q Girkassa har kode: KNP Takk på forhånd.
  12. GoCARGo

    Passat 2009 mod - Oljelekkasje fra fordelingskassa

    Noen som kan avkrefte at bilen har en "breather pipe" tilkoplet fordelingskassa? Kan ikke se noe som ligner på "breather pipe".
  13. GoCARGo

    Passat 2009 mod - Oljelekkasje fra fordelingskassa

    Kan noen bistå med dokumentasjon for å åpne og demontere fordelingskassa?
  14. GoCARGo

    Passat 2009 mod - Oljelekkasje fra fordelingskassa

    Ut fra vedlagte oversiktsbeskrivelser over fordelingskassen 25. juli hvordan kommer man lettest til stub shaft i "10. Bevel gear with stub shaft" ?
  15. GoCARGo

    Passat 2009 mod - Oljelekkasje fra fordelingskassa

    Oppdatering Har trekt ut høyre flensaksel ca 1,75 cm, men nå sitter den fast. Skal jeg benytte verktøyet T10037 og trekke den ut, eller skal jeg begynne å forfølge andre steder i fordelingskassa hvor oljelekkasjen kan ligge, ut fra at det er påvist oljelekkasje fra fordelingskassa; oppe, midt-foran på fordelingskassa?
×