Gå til innhold

Glad Audi eier

Bruker
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Bosted
    Akerhus

Glad Audi eier's Achievements

  1. Ja men dette er jo gammelt nytt. Forslaget har jo blitt vurdert alt.
  2. Det var forslaget ja. Men det endte opp med at det ble vedtatt forbud for diesel biler på forurensede vinter dager Bensin bilene slapp unna mener jeg.
  3. Det var et godt regnestykke der.. Når jeg sa at diesel koster for mye så mente jeg selve bilene :P skal man ha 320 diesel så er jo det en helt anna pris igjen. Får ikke noe greit for 50-60k der. Skal tenke litt på saken. Kansje det kan lønne seg å ta lån ut ifra det regnestykket der. Men jeg er også red for å kjøpe diesel. Bor i Asker, ikke langt unna Oslo, og her blir det noe krøll med diesel bilene hørte jeg. Nye regler og greier.. :/
  4. Å? selv om det er manuelt gir og 3 motor alternativer? Hva er i så fall grunnen? Er alle bakhjulstrekkere tørste?
  5. Prøvde på det men det gikk ikke :P Nå begynner det å bli en stund siden jeg hadde audien også, hehe Å, hva er den gode grunnen til å ikke ha BMW? Diesel blir nok uaktuelt, da de koster for mye. Trenger ikke 0.4-0.5 forbruk men hadde vært greit å komme litt under literen og ikke minst få noe igjen for det i form av kjøreglede eller noe lignende
  6. Hei, Trenger hjelp.. kjøpte meg en MB c180 i vinter, var litt morro men gikk fort lei av automat og hele bilen da den bruker nesten en liter på mila og det er ikke mye man får igjen for det.. Tenker å gå for BMW denne gangen og ser mest på coupe og cab, muligens sedan. Har noe rundt 50-60 tusen å bruke. Så.. 316-318-320. Hvor mye drivstoff bruker de egentlig? Stor forskjell? Coupe, cab eller sedan... er det noen spessielle anbefallinger eller momenter jeg bør ta hensyn til? Bil skal kjøres på vinteren også :D
  7. Du greier å få ned "pinnen" på førerdøren hvis du lukker døren først. Lukke fører døren -> Presse ned pinnen -> klatre over til passasjer siden forran -> gå ut -> lås passasjer døren. Merkelig at nøkkel hullet er der... ELLER Fiks vakumpumpen, 1. Finn den (på min c180 1999 sitter den i bagasje rommet, på høyre siden under trekket, pakket i skumplast) 2. Finn ut hvilke rør som fører til dørene og prøv å sug/blåse i slangen, åpner/låser døren seg bytt pumpa. 3. Kan også sjekke at alle slangene sitter ordentlig og ikke er knekt eller bøyd for hardt, men er usikker på om det er nødvendig etter at du har sjekket (2.) Lag en post på hvordan det gikk/ om du lærte noe. Jeg holder for øyeblikket på med samme problem på min. Fikset løsen (på fører døren) så nå kan jeg låse bilen manuelt, men har også sentral-lås som ikke funker som jeg mistenker pumpen på. Skal prøve å suge/blåse imorgen.
  8. Fant ut at slarket skyldes endeledd idag. Små gruer meg til jobben da jeg aldri har gjort det før. Noen tips før jeg starter? :P Bortsett fra det åpenbare som å ikke knekke boltene, varme opp hvis det ikke løsner osv... Jobber med regnskap på et verksted så har tilgang til alt av nødvendig utstyr. Ikke det at jeg vet hva jeg faktisk kommer til å bruke enda.. Det er noe rart med begge hjullagrene foran også, men satser på at det skal være mulig å stramme de også
  9. Ok. Skal teste imorgen. Men de delene man får hos hoggeren, er det noe måte å velge en god pumpe på? Kjedelig å ta seg bryet med å dra til hoggeren, betale penger, bruke tid på å montere osv også gir den opp etter et par dager Det kan ikke være en slange i klem eller alt for hard bøy, slik at luften ikke greier å komme seg igjennom den? Eller hadde det påvirket kun ett dør og ikke alle 4/5?
  10. Det var ikke lett å finne den, den var godt gjemt i bagasjerommet. På høyre side, langt inn under "veggen" pakket inn i masse skumplast. Fant også ut at den lager lyd, både når jeg prøver å åpne/lukke/eller heve baksetenes hodestøtte.. Men skjønner ikke helt hvordan skal jeg få testet om den funker eller ikke. Har prøvd å dra ut rørene og se om den suger/blåser ut noe, men merket ikke noe særlig. Skal man kunne kjenne luft- suget/blås? Eller evnt. noen andre taktikker på å sjekke det?
  11. Ok Greide å fikse låsen på førerdøra i går. Gjorde ikke noe annet enn å skru den litt opp, spraye litt wd40 så funka den nesten 100%. Nå gjenstår bare sentrallåsen Nå har jeg ikke lett etter den, men hvor sitter den? I motor rommet eller ved hjulbuen på venstre side? Hjulbueplasten på venstre side er borte, mot fronten av bilen. (trolig kjørt på noe av tidligere eier og dermed slark i hjulet på samme side) Bak der hvor hjulbue plasten skulle være, sitter det en boks med flere nokså tykke ledninger til. Vet du hva det er for noe? Kom til å tenke på at det kan umulig være bra at det spruter vann/møkk og salt på den boksen... Hvis den i det hele tatt virker per dags dato.
  12. Du tror ikke at det er noe sammenheng mellom sentrallåsen og det at jeg ikke får åpnet fører døren med nøkkelen?
  13. Hei og ho! Idag har jeg kjøpt en C180. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=54635027&searchclickthrough=true Bilen er ikke feilfri men det er det vel bare å forvente til den prisen. Jeg lurer på: Sentrallås: Når man trykker på åpne/låse knappene på nøkkelen så blinker bilen med lysene men dørene låses ikke. Noen som vet hvor jeg skal starte feil søkingen? Kan nevnes at jeg får ikke låst bilen med nøkkel heller, nøkkelen passer ;) hehe, men får ikke vridd den om.. Crusecontroll: FIkk den ikke til å funke. Ser ut til at bilen registrerer når jeg leker med spaken (begynner å lyse på en lampe, og kan se i dashbordet angitt hastighet for fart) men bilen fortsetter ikke å gå når jeg slipper gassen. Armlene: Er det mulig å få tak i armlene til denne modellen? Hvor er det beste (billigste) stedet å lete? Jeg bor i Asker (like ved Oslo) Litt slark på venstre hjulet fremme. Påvirker dette EU kontrollen? Dyrt å fikse (hvis det er mulig å svare på det på strak arm) Storgleder meg til å lese deres svar :)
  14. Vil ikke ha Audi 4wd fordi de har reg.reim. Blir fort dyrt å eie. Dessuten synes jeg det er litt for mye feil med Audi. BMW gir jo mere kjøreopplevelse enn Impreza, bedre seter, langt bedre lyd isolering og generelt mer komfort følelse i BMW. Subaru er dog 4wd og litt tøffere utseende. Valget blir egentlig avgjort av feil og byggekvalitet på bilene, samt service kostnadene. Det er det området der jeg ønsker tips om :)
  15. De bilene du nevner har register reim. Det er dyrt. På min A4 2006 2.0TDI må man ut med opp mot 20k for reg.reim/vannpumpe skift på merke verksted. Tilsvarende på VW. Går du utenom de merkeverkstedene kan det være vanskeligere å selge bilen i ettertid. Velg bil med register reim istedet, så slipper du å tenke på det. Bør velge diesel motor, da de bruker mindre drivstoff og manuell girkasse. Vet at alle Subaru og BMW Diesel motorer er med reg.kjede.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår