Gå til innhold

Henrik_s

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Bosted
    Kongsberg

Henrik_s's Achievements

  1. Hm, får prøve å lade. Sist jeg var tom var det bare batterilampa som lyste, det som er rart er at de to lampene blinker i takt, samtidig som alt kutter når jeg vrir om tenninga for å starte, men ingen respons fra startmotor. Men takk for tips, skal forsøke å lade skikkelig. (selvom det ikke utgjorde noen forskjell når jeg kobla på jumpstartern som var halvfull)
  2. Kan jo ikke fly rundt å stikke i en bil jeg ikke vet om jeg skal ha!? Området det nå viser seg å være rusta i stykker var umulig å se der og da. Jeg synes selv at folk som har reparert bil med skum og andre metoder skal få svi for det, for det er ikke greit. At han i tillegg har eu-godkjent bilen på sitt eget verksted gjør ikke saken noe bedre, og jeg regner med vegvesenet er interessert i å høre om det.
  3. Jeg forventer at sånt informeres om, ikke at det er feilfritt.
  4. Så jeg skulle begynt å hakke i kanalen med kniv under besiktigelse mener du eller? Det var ikke mulig å se dette før tectylen på undersiden av kanalen begynte å løsne og jeg begynte å pirke bort for å utbedre, da dukket det etterhvert opp sparkel under rusta, og videre byggskum under sparkelen igjen.
  5. Hei! Kjøpte i fjor en 2004 Opel Combo. Bilen har fungert greit, men for litt siden oppdaga jeg at et stort rusthull bak på kanalen var "reparert" med byggskum, sparkel og tectyl. Plukka ut dette og bak hadde det selvsagt ligget vann. Bakre del av kanalen og en del oppover innvendig i hjulbua er mao knekkebrød og flere store hull (10x10cm 2 steder pluss en stripe oppover hjulbua som er rusta bort.) Kjøpte bilen i sept/okt 2012 og bilen hadde akkurat blitt eu-godkjent. Typen jeg kjøpte bilen av hadde eget verksted på tomta si, og ser i serviceboka at eu-ok ble gjort på hans verksted (trolig av han selv). Dermed kunne jo hva som helst vært godkjent. Hva mener dere om dette? Er det i det hele tatt noe poeng å prøve å få heva brukt-kjøp? Jeg ble ikke opplyst om noe rust. Betalte 30000 for bilen.
  6. Hei! Har en 2004 Opel Combo 1.7 DTI som forsåvidt har fungert greit frem til i dag. Skulle starte den, men da jeg vrei om tenninga (til det punkt der den glødes/lamper lyser) sto servicelampa (den med skiftenøkkel) og oljelampa og blinka, om jeg forsøkte å starte skjedde det ingen ting, ikke noe lyd eller respons annet enn at alle lamper slukker, men tenner igjen når jeg slipper nøkkelen. Radio fungerer ikke, får heller ikke låst bilen med sentrallås. Har forsøkt å koble av minuspol og sette den på igjen uten hell. Noen som har vært borti noe lignende? Bilen har fungert greit frem til nå, har stått 1 uke uten bruk og nå dette. Takk på forhånd for svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår