Gå til innhold

Torben A

Bruker
  • Innholdsteller

    30
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Bosted
    Ballangen

Nylige profilbesøk

647 profilvisninger

Torben A's Achievements

Korporal

Korporal (2/13)

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. 2007 pasat b6 2.0 tdi PD 4motion. Tungstartet og ryker mye. Ryker grått og lukter diesel. Værst når den er kald, men ryker mere enn normalt hele tiden. ingen feilkoder, ny turbo, register er rett og kontrollert syncro angel med vcds, nye glødeplugger, nytt dieselfilter, ny olje og filter, ny toppakning, dyse åpning justert, nye oringer på dyser, ny pakning på tandempumpe. Egr fjernet og kodet bort samt chippet. Ble litt bedre med ånding ut i fri luft. Ikke mere enn normalt trykk på ånding, men er mye oljedamp. Mistenker selv lite kompresjon eller dyser som ikke stenger og fyller en eller flere sylindere med diesel. IMG_7066.MOV IMG_7082.MOV
  2. har sjekket den tidligere og var hel. sprayet også stargass rundt flens. plugger skal være byttet for ikke så lenge siden. hvordan plugger er bra på disse motorene?
  3. okei da skal vakumslangen til fordeler være på?
  4. hei. hvordan er rett måte å justere tenning på en golf 2 1.8cl syncro?? får knitring/tenningsbank så snart biln begynner å dra litt tungt eller drar på... har justert tenning med tenningslampe. når den er på merket på svinghjul så knitrer det fortsatt.. justerer opp tenning blir det enda mere. justerte tenning godt ned nå men har fortsatt litt knitring... rart at man må justere tenning så mye ned.... syns bilen går litt dårligere nå med så lav tenning.. kan den være feil på register?? mye sot på topp av stempler??
  5. husk å trø gasspedal en gang i bunn før start for å aktivere chock
  6. ingen? kan kjøpe hel bil så lenge den kan kjøres på prøveskilt
  7. har samme problem på min.. veldig periodisk... kan funke fint lenge å så plutselig begynner den å gå veldig lavt på tomgang og går dårlig, samt ikke får så mye turtall. mistenker at chocken går på og drukner den i bensin. mulig vokselement på forgasser må byttes.
  8. Ønsker å kjøpe en 1.9 TDK motor i god stand. treng ikke girkasse. men ellers så bør alt være med for å starte... skal i en golf 2. helst i Nordland, så fremst du ikke kan sende.
  9. Akselen på trepunktdåsa står inne når jeg starter bil. Plutselig smetter aksling litt ut slik at den ligger mot gassen.. Turtall øker ikke.. Normalt? Går inn igjen når jeg gir litt gass, så smetter den plutselig ut igjen å ligger akkurat mot gassen. Turtall øker ikke.
  10. bensinfilter? har de tempsensorene noe med forgasse å gjøre? hvor mye motstand skal de ha?
  11. takker nok en gang for gode svar! :)
  12. takker for gode svar! skal sjekke ut alt dette.. har byttet en del vakumslanger som var dårlig.. går på ca 1200rpm, syns det er litt mye. justerte litt på co skruv. gikk ned til ca 900-1000rpm. men skal skru den tilbake der den var å sjekke ut det du skrev om tidligere.
  13. høy tomgang på varm og kaldt motor... hvor får man kjøpt vokselement?? det lille luftspjeldet på topp av forgasser to helt fast i nesten lukket stilling slik at den fikk for lite luft..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår