Gå til innhold

lozn

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Bosted
    Tønsberg

Nylige profilbesøk

357 profilvisninger

lozn's Achievements

  1. I utgangspunktet, men på cabrio er enden i gulvet festet i en skinne og ikke skrudd fast. Snella er sikkert den samme.
  2. Takk for svar folkens :)
  3. Hei. Har en 92 Cab 2.3 der sikkerhetsbeltene foran sliter med å trekke beltene helt tilbake. Dette er visst såpass alvorlig for øvrigheita at jeg må bytte disse. Men å få tak i de er verre, har forsøkt å gjøre de ren, smøre opp fjæra, og har til og med justert litt på fjæra men til ingen nytte. Den er og blir doven, og den går ikke helt tilbake når man slipper det. Spørsmålet er jo da om noen vet om noen løsninger? Å få tak i disse på Møller er vel fånyttes, Ebay finnes ikke riktig type, og brukte finnes i Norge men jeg tipper de er like dovne. Litt sjansespill å handle av privatfolk som ikke gidder å sjekke om de fungerer slik de skal. Skal legge til at dette er vel av typen Procon ten eller noe i den dur, waier system som strammer beltene. Takk for hjelp :)
  4. Takk for svar. Har forsøkt den tankegangen, men her på østlandet er det ikke så lett å finne slike steder der det er farbart for en cab. Imidlertid mistenker jeg at varmeregisteret er kaputt da jeg oppdaget at kjølevæsken ikke hadde tilstrekkelig frostegenskaper for vinteren. Kjøpte bilen i sommer og tenkte ikke på å sjekke, tydeligvis har noen etterfylt bare vann for det frøs. Da skiftet jeg væske og da oppdaget jeg at det ble dårlig sirkulasjon i varmeregisteret. Og slik jeg skjønner det så er det stor sjanse for at registeret sprekker innvendig hvis det fryser. Registeret koster ikke store greiene, men ser for meg at det er litt av en jobb å få byttet :-)
  5. Begge blir forøvrig varme, så det spørs da... Uansett, takk for svar :)
  6. Kommer ut kjølevæske, men jeg begynner å mistenke at registeret er skadet. Kan liksom ikke være så j***** vanskelig å lufte dette, men like fullt er det dårlig varme...
  7. Er det jeg har gjort, men det blir ikke bra likevel... Må jo være noe jeg ikke vet om eller overser?
  8. Hei Har søkt etter tidligere tråder da jeg antar at det må være noen som har hatt samme problemet som meg. Men jeg har ikke funnet noe konkret. Problemet mitt er at jeg har byttet kjølevæske og termostat på bilen og jeg klarer ikke å få ut luften i varmeapparatet. Motoren kommer opp i 90 grader og kjøleviften starter ved noe høyere temperatur slik den skal. Men i kupeen er det stort sett bare sorgen, luften blir kjølig når den står på tomgang. Jeg er kjent med luftepluggen på en av slangene til varmeapparatet (tror det er retur) men samme hvor mye jeg styrer med denne så blir det liksom ikke skikkelig drag over varmeapparatet. Jeg har og lufting oppå radiatoren, men det er de eneste jeg finner å lufte med. Jeg tror at jeg gjør det hele feil og at det er en prosedyre jeg ikke skjønner meg på, håper noen av dere her inne kan belyse meg litt med dette Mvh Geir
  9. Hei Vil sette inn en motorvarmer med sirkulasjonspumpe på min 2000 Passat TDI og tenkte jeg skulle montere batterilader i tillegg. Tenkte derfor på å koble strøm til climatronic`en slik at den booter opp når jeg setter på motorvarmeren, og dermed kjører f.eks 22 grader i kupeèn når motorvarmeren er tilkoblet. Strøm tar jeg fra et rele som er tilkoblet 12V og som deretter gir strøm til Climatronic. Jeg har aldri sett koblingsskjema til denne og vet egentlig ikke om det er mulig, men jeg tenker at alt er mulig om man bare prøver nok. Jeg forstår det slik at climatronic forsyner vifta med strøm, men det er mulig dette er feil. Er det noen som skjønner seg på prosjektet mitt og kan hjelpe meg med litt input her? Hvis det eneste climatronic trenger er en 12VDC for å kunne kjøre opp varmen i kupeen så er dette jo egentlig en smal sak:)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår