Gå til innhold

JAK89

Bruker
  • Innholdsteller

    63
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om JAK89

  • Bursdag 06/10/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Stavanger

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

JAK89's Achievements

  1. Ok, takk for svar. Mulig at jeg ikke var presis nok, for intensjonen min var å ta ut passasjersetet foran permanent. Har tatt det ut nå, og får en del feilmeldinger. Har forsøkt å deaktivere diverse airbag moduler under adaptation i obdeleven, men den er like sint. Så mulig at dette ikke går an uten å kjøre med varsellamper og feilmeldinger.
  2. Hei Vurderer å ta ut passasjersetet foran i min Tiguan fra 2012. Er det noen som vet om dette kan by på problemer/feilkoder elektrisk eller mtp. airbag? Så i en video på youtube at det var en ledning fra airbag systemet som gikk til setet, og en til setevarmer. Tenker å koble fra batteri før jeg begynner å koble fra kontakter, men er det noen som vet om dette vil gi meg feilkoder etterpå? Og er dette noe som jeg kan deaktivere med obdeleven? På forhånd takk!
  3. LØST! Da har jeg lært en ting og to, og det er jo gull verdt. Så jeg vil gjerne dele det jeg har lært, i tilfelle noen skulle komme over denne tråden i fremtiden. Siden dette er en diesel motor, så skal ikke "gasspjeldet" kalibreres/nullstilles. I motsetning til en bensinmotor så er ikke dette spjeldet et gasspjeld, men en Anti Shudder Valve (ASV). Funksjonen denne har er å lukke for luft idee man skrur av motoren, for å unngå at motoren rister når man slår den av. Mitt problem etter bytte av ASV var at motoren gikk ujevnt ved akselerasjon, mistet motorkraft og svart røyk. Dette skulle rett og slett vise seg å være turboslangen som hadde hoppet av pga. utilstrekkelig/dårlig montering. Jeg monterte turboslangen skikkelig, og bilen ble som "ny" :) Håper at det kan være til hjelp til noen andre som kommer over tråden:)
  4. Ingen ting skjer når jeg har koblet fra batteri og lar den stå med kun tenningen på etterpå nei. Hører ikke denne høyfrekvente lyden som jeg hører på videoer på youtube. Koblet ledningsplugg fra spjeldhus, og da fikk jeg feilmelding om at den manglet signal. Så det er vertfall bra at den registrerer det. Prøvde å kjøre en output test av Intake Flap motor og da får jeg opp følgende verdier: Value 1 0/min, Value 2 106Nm, Value 3 0 mg/H, Value 4 11,9V. Men får liksom ikke opp den grønne pilen til å starte testen... La merke til at spenningen var litt lav, så satte på lader, men det gjorde ikke noe annet enn å høyne spenningen. Men hva kan 106Nm bety??
  5. Takk for forslag, med det er denne og andre lignende videoer jeg har fulgt. Ingen lykke med obdeleven eller vcds. Leste om en som sa at man kunne koble fra kablene til batteriet og la det stå av en halvtimes tid før man koblet på igjen og lot bilen stå med kun tenningen på i 2min. Dette skulle visstnok få den til å kalibrere seg, men har min sterke tvil...
  6. Nå har jeg fått lånt vcds men får bare opp error melding i group 60 når jeg prøver å kalibrere gasspjeldet. Noen forslag??
  7. Hei Har satt inn nytt gasspjeldhus i bilen min (VW Touran 2004 2.0tdi) da det gamle var defekt. Bruker OBDeleven men får ikke nullstilt det nye gasspjeldet, Får bare opp "Cant allign the throttle body" når jeg er i gruppe 060 under Basic settings. Er det en annen måte å gjøre dette på? Har dessverre ikke VCDS. Har koblet fra batteriet over natten i håp om at dette ville tvinge den til å nullstille seg, men det virket ikke. Tomgang er jevn men litt høy kanskje. Merkes best i oppoverbakke, da blir bilen helt dau, og sliter med å holde farten (tenker at den ikke får den mengden luft den vil ha pga. gasspjeldet)
  8. Takk for svar. Ja, har lest at siden det er en elektrisk motor så blir den mindre effektiv når den blir varm. Pakket den inn i varmefolie for å redusere strålingsvarmen fra motoren, men dette ga liten/ingen effekt.
  9. Hei Har en gammel Touran 04 som er litt tungstarter når motoren er varm. Starter veldig lett når den er kald, og sviver stort sett fint. Leser at dette ofte skyldes svak startmotor, og at denne anbefales å byttes. Men vet ikke om jeg vil koste det på den. Hadde det gått an å satt en bryter på temp sensor (litt som en choke) slik at jeg kunne koblet ut temp sensor i startøyeblikket, evt, at jeg kobler den via en nivåbryter hvor det ene nivået går gjennom en motstand/resistor. Legger merke til at motoren starter fint når den har fått kjølt seg ned litt. Har lest litt om dette med at ECU ikke sprøyter inn diesel når den ikke leser x antall rpm fra startmotor...
  10. Ok. Tusen takk for svar! Så det er ikke mulig å bruke OBDeleven til å kjøre den igang?
  11. Hei Jeg har en VW Touran 2004 2.0TDI hvor webasto/kjørevarmer ikke har fungert på en god stund. Har lest ut følgende feilkoder og håper at det er noen som kan komme med noen innspill på hva dette kan være. Selv så mistenker jeg gåen glødeplugg. På forhånd takk! 18 Parking Heater System description: Zuheizer 030 Software number: 1K0815071N Software version: 1312 Serial number: 09010046 Coding: 0000011 Trouble codes: 01412 - Glow plug with flame monitoring Implausible signal Intermittent 01409 - repeated loss of flame Intermittent 02251 - Heater unit locked Intermittent 01444 - Low voltage cut-out (automatic) Intermittent
  12. Hei igjen og takk for sist! Har en litt morsom nyhet... Etter et par år har plutselig AC begynt å blåse kald luft igjen! OBDeleven sier at fordamper på det kaldeste er 4 grader, og det kommer herlig kald luft ut av viftene, utenom viftene til fotbrønn, Der er luften rundt 22 grader. Mistenker et dårlig spjeld eller noe. Det eneste som er problemet er at AC bare virker av og til. Leser av at current load på kompressor ligger rundt 0,820A, som stemmer overens med specified current. Denne endrer seg i takt med temperatur instilling på bryterpanelet. Kan vi med dette konstatere at det er solenoid på kompressor som er dårlig og som ikke klarer å åpne og lukke skikkelig. Compressor load ligger stort sett på 1-2NM når det ikke blåser kaldt. Tror dere at en AC service kan ha noe for seg, eller må solenoid byttes? Antar at dette ikke er noe de gjør på verksted, de vil sikkert bytte hele kompressoren. Kan også nevne at jeg ikke har noen shutoff code på kompressoren.
  13. Ok. Takk for hurtig svar! Er en ting som jeg kom på, og det er at ingen av viftene starter når jeg slår på AC. Hvis det er en mekanisk feil på kompressoren som dataen ikke skriver feilkode på, hvordan vet den da at den skal holde viftene inaktive? Og vet du forresten hvor mye det er å få fikset det på verksted? Regner med de bytter kompressor og evt. kondensator, og renser anlegget for evt. partikler/metallbiter? Så snakker vel fort i nærheten av 10k?
  14. Hei Har en Touran 2004 2.0L, hvor jeg mistenker at AC kompressoren er defekt. Og håper at noen kan hjelpe meg å utelukke om det kan være noe annet. Litt info: -Trykk på anlegget skal være bra, målt med slanger og digitalt ved feilsøking. Målt 8 bar digitalt. -Ingen feilkoder på AC, eller shutoff code -Kompressor strøm ved maks belastning: 0,830A (og varierer når jeg stiller på temperaturhjulet) -Kompressor belastning: 3 Nm (virker veldig lavt, og endrer seg ikke når jeg justerer på temperaturhjulet) Jeg har tidligere byttet høytrykks sensor da denne var defekt. Etter bytte fungerte AC optimalt i et par uker før det plutselig tok kvelden en dag det var skikkelig varmt. -Akkurat som om noen slo av en bryter. Jeg mistenker brudd på aksling i kompressor med tanke på at belastningen på kompressor bare er 3 Nm, og er statisk. Eller at det kan være noe med elektroventilen. Noen som har noen andre tanker for hva det kan være? Må være ærlig å si at det sitter litt langt inne å bytte kompressor på en forholdsvis gammel bil, (med tanke på at det er kostbart), så jeg har et lite håp om at det kan være noe annet, men tviler hehe PS: Dette er kompressor uten elektromagnetisk clutch, så alt sviver rundt uavhengig av om AC er aktivert eller ikke. Den har såkalt wobble plate. Hjelp/tips og råd mottas med stor takknemlighet!
  15. Takk for forslag! Interessant at du nevner fjærbeinslager, fordi jeg hørte noen ulyder der for et par mnd ved ratting ved gangfart. En slags gummi mot metall knirkelyd. Det som er litt rart er at ulyden plutselig har opphørt, og da blir man jo fristet til å tro at alt er i orden hehe Mulig jeg skal ta sjansen på å bytte fjærbeinslager, tror jeg tar fjær og i samme slengen, da de ikke ser så spreke ut. Takk
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår