Gå til innhold

Baron von Dirtbike

Bruker
  • Innholdsteller

    34
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    5

Baron von Dirtbike vant dagen sist November 1 2019

Baron von Dirtbike hadde mest likt innhold!

Om Baron von Dirtbike

  • Bursdag 01/01/1980

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Baron von Dirtbike's Achievements

  1. Hei. Min 2013 Touran 2 liter Tdi jukser på kald motor. Den drar dårlig og høres nesten ut som den går på tre sylindre. Det skal sies at det ikke finnes en feilkode på noe som helst (vcds). Den begynte med dette dagen etter jeg fylte diesel, men om det er drivstoffrelatert burde den vel jukset hele tiden. Men når tempmåler begynner å røre på seg, begynner juksing å forsvinne. Den går helt fin på varm motor. Egr-problemer burde vel kaste noen feilkoder? Noen som kjenner igjen problemet, eller har opplevd lignende?
  2. De som har Touran T2 kan hente styrestrøm fra ledning nr 11 på kontakten til lykta som går til xenon shutter. På T3 er dette klin umulig om du ikke vil åpne lykta, der må du ha can-boks. Edit: På kontakten til Touran T2 er det partall og oddetall på hver sin side. Enkelte tror det er ledning nummer 13, men det er ingen ledning på #13. Når du tar kontakten av lykta og studerer den nøye, vil du se #11 er siste oddetall-ledning og at #13 er tom. Jeg har VW el-tegninger og ser på dem om det er noe jeg lurer på.
  3. Om ikke du så noe feil når du tok diagnose, så antar jeg at V55 vannpumpe er bra.
  4. Hei. Jeg kan hjelpe deg med å skaffe sensorer via min webasto-kontakt i Danmark. Han er hyggelig på pris. Men når du først har webasto av bilen, så gi den en rens i samme slengen. Funker vannpumpe? Sensor kan gå pga overoppheting hvis vannpumpe stopper. Edit: hvordan den byttes fikser vi når du har delen. Mener overoppheting sensor sitter på samme ledningsnett som tempratursensor, uten å være helt sikker i farta, så kan hende du må bytte begge.
  5. Skal du kjøpe 1t2 med 170 Bmn motor, så sjekk at den har vært inne til 23H9 tilbakekalling for bytte av piezo dyser hos VW. Noe den mest sannsynlig har om den starter og går i 2019. Sett deg inn i pumpedyse og commonrail-motorer, gjør din research, så blir det helt sikker bra. Innen 2008 var de værste motorfeila luka ut som 1t1 sleit med. Men husk at blandt 300 dårlige meldinger på nett, så ruller det millioner av andre fornøyde vw biler og eiere. Lykke til!
  6. Den tynne "sølvpapir" pakningen som er rett under "porselenstoppen" tror jeg ikke du får tak i separat. Gå for en delewebasto på hoggern, så klarer du deg bra (kjøp en så ny som mulig) . Jeg pleier å varme de tre lange skruene også, ca der hvor gjengene er, har heldigvis ikke knekt dem ennå. Jeg vet ikke hvem to små skruer under plastdekslet du mener i farta, men om det er dem som holder temperaturfølere på plass, så er ikke dem nødvendig å skru ut. Helst ikke ta ut følerene, da du kan få vannlekkasje ved at dem ikke er tette etter påmontering. Jeg liker at du hiver deg ut i det og gir webastoen din en rens. Skal poste bilder av min siste webastorens forrige helg nå en av dagene, så flere kan gjøre dette selv til en billig penge.
  7. Da jeg parkerte Touranen min i fart, inn i et stillestående objekt i våres, og ikke hadde tid eller ork til å fikse bilen, kjøpte jeg en 2010 2.0 TDI R-line, med ødelagt svinghjul og webasto parkeringsvarmer som ikke virket. Svinghjul byttet jeg i sommer, pluss at dsg clutchen fikk seg et rep-kit. Nå på søndag var det på tide å rense webastoen da det snart er vinter. Begynte i 10 tiden og var ferdig i 16 - 17 tiden. Alt var bare velstand da jeg leste av måleblokkene i vcds, og den fungerer nå fint som bare det. Denne gang tok jeg bilder av prosessen med å skru, samt noen bilder av webastorensen. Om noen trenger bilder til hjelp for å skru ut webasto og rense den, så bare si ifra.
  8. Ja gjerne det :-) sett meg på lista, har Ross Tech-kabel og VCP-kabel. Vcds er best på diagnose og de basic tinga, men med VCP kan man gå dypere ned i materien, som å skrive til eeprom i kontrollmodulene på Hexadecimalnivå og forandre binærtall / bit / byte. Jeg skal ikke påstå at jeg er den eneste i Norge , men jeg kan si at jeg er en av få som kjører VW PQ35 plattform som klapper inn speilene ved å trykke på nøkkel. Så om det er noen som feks, kjører Tiguan 5N, Scirocco, Golf 5 / 6, Touran 1T til og med 3, som har elektrisk innklapp på speil, og ønsker å klappe inn speil når bilen låses fra nøkkel, og ikke kun innenfra med speilbryter, så kan jeg hjelpe. Dem som kjører Skoda eller Seat PQ35 kan ha dette originalt fra fabrikk. Usikker med Audi TT mk2 8J eller A3 mk2 8P har det, men jeg kan hjelpe om ikke.
  9. Jeg har sett den samme meldingen når en av autolevel armene har tatt kvelden
  10. Jeg har vcds jeg også, og kan hjelpe folk i Oslo (bor på Majorstua) og omegn med diagnose, selv om jeg ikke står på denne lista. Har fritidsbolig ved svenskegrensa så kjører mye Oslo, Lillestrøm, Bjørkelangen, Rømskog. Jeg er nerd når det kommer til Touran, og vw generelt.
  11. Eller det kan være andre ting enn selve hornet. Som feks tenningslåsbryter som begynner å bli dårlig. Begge horna mine slutta å virke, og det var ikke sikringen. Og ingen klar feil ved å lese av diagnose Når jeg byttet tenningbryteren, begynte det ene hornet og virke, men ser ut til at jeg må bytte klokkefjæra bak rattet også, da jeg har feilkode på mf-bryterne, samt at f1 giringen noen ganger virker, og andre ganger ikke. På Highline er det to horn, det tror jeg det ikke er på Trendline for å svare på spørsmålet til trådstarter. Horna sitter rett bak tåkelysa på hver side, man kommer til dem ved å nappe av dekslet rundt lyset.
  12. Man trenger ikke security access code for å få US-parklys. De parameterne setter du i 07 Coding.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår