Gå til innhold

nilsian

Bruker
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om nilsian

  • Bursdag 04/08/1995

Contact Methods

  • Bosted
    sarpsborg

nilsian's Achievements

  1. Jeg har planer om å montere en FK motor i min 92 modell 940 med lh 2.4 ledningsnett. noen som har gjort dette før med en lik bil? Noe på el nett som må byttes eller lignende? Har og en m47 girkasse. Hvor mye hest vil denne tåle? Har tenkt å kjøre rundt 0,8-1,0 i ladetrykk. Skal selvfølgelig ha forsterket clutch men lurer på hva kassa tåler. Snakk om bare pådrag i gir. Ikke herjing og burning. Bare sladdr på snø is osv hehe. takker for alle svar!
  2. fant ut hva problemet var som jeg fikk etter jeg tukla med regulatoren... en liten gulaktig vakuumslange hadde falt ut av en type føler elr noe med en gang jeg satt inn den gikk bilen fint på tomgang. men det gamle problemet er her enda
  3. testet nå det med ledninger på regulatoren... leste innlegget ditt litt sent så jeg holdt mest sannsynelig ledningene på for lenge eller om det var mens bilen var på. etter det så ble tomgangen helt på tryne og går bare opp og ned heletiden så regner vell med at jeg har herpa den? nå så fusker den bittelitt når jeg drar på og med en gang jeg slipper gassen er det som om noe kuter og når jeg gasser litt pent igjen så er det 0 respons litt og så kommer den brått. når jeg lot den stå på tomgang etter jeg hadde kjørt så ga jeg litt gass å da bare kutta den ut som om den brått ble tom for bensin. har prøvd å holde rundt coilen og se om jeg fikk støt fra overslaget noe sted men kunne ikke merke noe.
  4. problemet er like ille om ikke verre nå! nå har bilen stoppet under kjøring 2 ganger på rad. er ikke mulig å starte den rett etter den har stoppet men venter jeg ca 3 min så starter den igjen som regel. når den stoppet så var det bare som om noen skrudde av tenninga. brått så hadde jeg ikke noe mer gass å bilen ville ikke starte om jeg prøvde av og på med tenninga og trillet den igang med den farten jeg hadde. stoppet også på E6 her om dagen. da lå jeg helt stabilt på 2000rpm hadde akuratt dratt på veldig på utkjørselen ut på E6 og bilen stoppet ca 1km etter det. har også funnet ut at problemet er der enten den er kald eller varm. men er hyppigere og værre når den er blitt varm. ting som er byttet er: bensinpumpereleet, kamakselføler, tennplugger, luftfilter, oljefilter, temp føler, olje og helt nytt optima startbatteri på 75 ah. ting som er renset: spjeldhus og alle sammhørende slanger, tomgangsregulator, svinghjulsføler og fjernet det lille støvet som var inne i rotor. tomgangsregulatoren min sitter med en kontakt bak med to ledninger og to slanger. den ene kommer fra luftfilterboksen og går til regulatoren og så går det en slange fra regulatoren og inn rett ovenfor på baksiden av spjeldhuset. er også en tikkende lyd fra coilen. nøyaktig samme lyden som du hører om du sjekker gnisten på en plugg mot en jorda flate. er dette vanlig å høre fra coilen eller skal den være helt stille? begynner å bli lite alternativer å prøve her nå så setter pris på mere ideer og hjelp :)
  5. Nei er ikke mulig å holde den i gang med gasspedalen. Om dem tenner og du gir gass så soer den bare bludedurp å så stopper den
  6. er nøyaktig det problemet jeg har... den starter og går litt. alt ifra 1-3 sekunder å så dør den ut rett etter at jeg har skrudd av bilen. mest når den er varm. har hørt at denne skal starte opp på en måte og at når man setter på tenningen skal man kjenne at den starter opp?
  7. hei, noen som vet hvordan jeg kan sjekke om tomgangs regulatoren min er gåen lurer på om det kan være denne som gjør at bilen ikke vil starte men vet ikke hvordan denne skal funke eller hvordan jeg skal feilsøke den! takker for svar :)
  8. oppdatering: fant temp giveren som satt på kjøleslangen. kjørte bilen varm til der problemet oppstår. stoppet bilen og den var som den pleier. koblet ut føleren så startet den med en gang et par ganger å så begynte den å slutte å starte og startet bittelitt men på en annen måte denne gangen. satt inn giveren igjen da startet den med en gang et par ganger og tilbake til samme problem. er denne føleren gåen???
  9. hvor sitter denne temp sensoren da? noen som har peil? :P
  10. noen som vet hvor choken sitter på volvo 850 2.5 10v? evt hvilke ledninger/slanger som må vekk for at choken ikke skal funke? :)
  11. har nå renset gasspjeld og alt sammhørende.. bilen gikk helt perfekt i 1 dag så kom samme problemet. gikk over alle ledninger med elektrospray og blåste de rene for sprayrester før jeg satt de på, altså alle følere osv jeg kunne finne. men har fått nytt tips. bilen er bare kødden å starte når den er varm. kan det være en choke av en type som henger igjen eller noen slags føler som tror bilen er kald hele tiden? takker for svar :)
  12. da skal jeg prøve å få gjort dette å se om det hjelper.. takker!
  13. ja de på bilia leste feilkodene. men det var ingenting som hadde noe med at bilen ikke ville starte sa de. plugger, olje og oljefilter ble byttet for 1 mnd siden og problemet var der rette etter byttet og. har hatt bilen i 2 mnd og den har alltid hvert sånn
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår