Hei, er ny her på forumet. Så dere får ta det med ro hvis jeg har postet i feil underforum :)
Litt om hva som har skjedd: Var ute og kjørte på is-bane da motoren plutselig stoppet. Da hadde jeg kjørt den 4 km med stram vaier. :race
Tidligere på dagen så knakk katalysatoren i festet til turbo, men jeg fortsatte bare og kjøre.
Fikk taua den hjem etter mye styr, og begynte på feilsøkingen. (15cm snø er ikke perfekt taue vær)
Har ikke gnist. Sjekket sikringene, og 3 av de hadde gått. Byttet de ut og prøvde og starte. Da røyk sikring nr 32. Byttet igjen da den første var 15a istedenfor 20a. Den røyk igjen, med en gang jeg "kinner".
Nå bestemte jeg meg for og koble ut alt av kontakter i motoren, og koble til en og en frem til sikringen gikk på nytt. Når alle kontaktene var ute(tror jeg), bortsett fra svinghjul-sensor og lambda. Prøvde jeg på nytt, da røyk sikring nr. 29. Begge sikringene 32 og 29 heter forresten "Engiene Timing" Da så jeg også at det lakk bensin i fra filteret(?). Ble ganske oppgitt og gikk inn. :helpme:
Noen som har noen ideer på hva det kan være, eller på hva jeg i det hele tatt kan finne på? Verksted er ganske uaktuelt, da lønner det seg nok og bare kvitte seg med bilen. Jeg er nesten elektriker, så kan bruke et multimeter og klarer og lese tegninger. Men vet ikke helt hvilken ende jeg skal begynne i, tegninger har jeg heller ikke. Har gitt litt opp nå, og trenger et spark i baken :)
Er forresten en AEB