Gå til innhold

StigBjerke

Bruker
  • Innholdsteller

    29
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om StigBjerke

  • Bursdag 02/19/1994

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Paintball, Foto, Gaming osv.
  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Motor (eks 1.6)
    2.6

Contact Methods

  • Bosted
    Larvik

StigBjerke's Achievements

  1. Hei godtfolk. Jeg har nettopp skaffet meg en '93 Honda Prelude. Dette er min første japaner og første bil med tverr-montert motor. Under akselerasjon "hopper" den bortover, vanskelig å forklare uten å bruke ordet "jokking" eller "lugging" dette kjenner man veldig godt i alle gir opp til 2500rpm. Jeg lurer da på hva dette kan være. Forrige eier mener dette er timing. Og da er spørsmålet, er det noe justering på fordeleren jeg kan gjøre? Eller må jeg rett og slett få av regreim og sjekke at denne står riktig. Mine teorier utenom det ovenfor er vakuum lekkasje, tett bensinfilter, dårlig bensinpumpe, en eller annen posisjons føler for camaksler eller gasspjeld eventuelt noe faktisk galt med gasspjeldet. Alle teorier etter mange år med tysk bil. Noen som kan hjelpe meg?
  2. Fikk en Passat 1.8t i innbytte i forrige måned. Bra bil, men stasjonsvogn er langt utenfor det jeg ønsker å kjøre. Så da byttes den bort i noe annet. Absolutt ikke interessert i stasjonsvogn eller automat. Og vil helst ha bensin, men riktig dieselbil kan vurderes. Sedan, coupe eller hatchback er type bil jeg ønsker. Verdien på passaten er 30.000,- Byttes kun javnt eller i noe billigere med mellomlegg min vei. Eneste tilfelle hvor jeg legger med mellomlegg er i Porsche 944(Kun '82-8'5) Utdrag fra min finn annonse: "Meget påkostet før nyttår. 1.8T APU motoren går veldig godt, denne har elektronisk gassspjeld og større kanaler for olje og kjøling enn de andre 1.8T motorene. Teknisk i veldig godt stand. Tight og fin å kjøre .Litt småfeil gjennstår: Trenger nytt rør plastikkrør til peilepinne. Justering for ryggstøtte og varme i førersetet funker ikke. Ganske hel og fin, noe overflaterust etter flass, samt litt bobling på de vanlige stedene. Men slikt må forventes på en bil i denne alderen. Nettopp fått en runde utvendig med detailing så den er ganskes blank og ser helt ok ut. Div som er byttet i månedene før nyttår: Ny Borg Wagner Turbo. ABS Sensorer hele veien. Regreim, vannpumpe samt noen strammehjul. Byttet på 266702km den 07.10.2014. Calipere bak Skiver og klosser hele veien. Motor og girkassefester Nye S4 Coiler Følger med hjul med helt nye Falken piggfrie vinterdekk. Mot tillegg i prisen kan et sett helt nye 8x18" Polar Wheels Bullet felger også medfølge."
  3. Ønsker en fin Porsche 944 i kjørbar stand. Kun interessert i 1982-1985 modeller, altså veteranbil. Skal jeg kjøpe noe som er nyere har jeg en så og si perfekt 1986-mod for hånden allerede. Maks budskjett på 55.000,-
  4. Jeg vurderer å prøve meg på litt diverse motorsport til neste år i tillegg til autoslalom og trackdays. Da står bakkeløp høyest på listen. Lurer da på om det er noe nettside eller oversikt over bakkeløp i 2015? Helst på østlandet og for gate-registrerte biler.
  5. Fikk filma litt i sommer av en tur med MGB'en til en kamerat. Enjoy! http://www.youtube.com/watch?v=VDfgYB4886g&feature=youtu.be
  6. Aller først starter jeg ved å linke til min Finn annonse: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44859504&editAd=true TAR INNBYTTE! Jeg vil ha en liten sportscoupe eller sedan med manuell gir. Absolut ikke interessert i bil med masse styling og body kit med en svær loffegriller. Lite interessert i biler som er trimma uten å få det godkjent også. Tüv-godkjent senkesett som ikke er registert enda går helt greit. Eksempler på noe jeg vil ha er: Porsche 944, Mazda Rx-7, Toyota MR-2, Nissan 200SX, BMW E30 325, VW Corrado, Alfa Romeo GTV osv.
  7. Ja, for andre gang i mitt liv har jeg blitt hekta på 944. Så den ypperlige vinterquattroen jeg kjører skal bli byttet ut i form av forhåpentligvis en 944. Jeg lurer litt på diverse ting. Hvilket år ble dashbordet byttet ut på disse? 1983 modellene har et dash med en form for høyttaler på dashbordet mens de fra 86 har et mye, mye penere dashbord. Hvilket år ble dette byttet ut? Og så ser jeg på en Targa modell, er disse like myke og "fine" som en cab eller er det en mellomting mellom coupe og cab? Vinterkjøring, disse ruster vel ikke så alt for mye om man passer på å vakse understellet i blandt? Og er det noe poeng å kjøre piggfritt på den eller burde jeg bare gå rett til piggdekk, husk at jeg er vandt til Quattro som har grep de fleste steder. ;) Og har 2.5 N/A motorene noe proble mmed å starte i -20? Hvis det skulel oppstå eventuell rust på karosseri under vinteren, tenker mest på det lille utsatte stedet foran bakdekket, er det bare å drite i å fikse dette eller kan ting ordnes slik man gjør på de fleste andre biler? Har du fler tips til disse bilene så si gjerne ifra! Og ja, jeg er obs på at Targa kan ha lekkasje ;)
  8. Innsats gjør vel egentlig ikke noe særlig forskjell uten at det kan filtrere bedre? Er vel åpent som er tingen på lyd og på noen biler kan jo effekten eller kraftbåndet endre seg. Min har fått litt bedre bånndrag etter jeg satt på filteret, ikke no drastisk og jeg vill gjetta at det maksimalt ga meg en halv hest mer.
  9. Er jo bare å prøve det ut det. ;) Vet ihvertfall at den lyden jeg fikk gjorde at jeg kjørte med noe forferdelig billigere-enn-biltema filter i rundt en måned før det ble K&N. Greide rett og slett ikke å ta det av igjen.
  10. Sports eksos og diesel burde bli ganske rått, ville også trudd at et powerfilter hadde hjulpet en del. :D
  11. Tok en liten sound check på bilen her om dagen. Er ikke dårlig lyd med tanke på at det bare er 150hk det der nei. http://www.youtube.com/watch?v=JYfK5LNYxGI
  12. Har et luftfilter kit til min 2.6 V6. Eneste jeg mangler for å montere dette er en slags adapter til luft måleren. Hvordan er det å bruke en fra en 2.8 V6 eller eventuelt hva må moddes på denne for at riktig måler funker? Eller er det beste å lage et rør hvor måleren settes på?
  13. Skrev dette på et engelsk Audi forum først men prøver her og, derav er dette på engelsk. Det er jeg som har skrevet dette og er det noe som ikke kommer fre mpå engelsk bare si ifra. :)
  14. Har da en ganske så fin Audi A4 Quattro som jeg kjører rundt i daglig. Ønsker egentlig å bytte den i en coupe av noe slag. Setter salgspris på 40000kr ettersom det er bytte jeg er ute etter. Ser veldig etter Volkswagen Corrado, Toyota MR2 eller Porsche 944. Må være manuell gir. Går som den skal og ser fin ut utvendig on innvendig. Litt slitasje her og der ettersom den er dagligkjørt, en liten bulk på pasarsjerdøra. Litt rust på eksosanlegget og ett av festen må sveises, men ingen hull på eksos. Bilen har masse service historikk og alle kviteringer fra forrige eier er spart på. Sommerdekk er ganske så nye også.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår