Gå til innhold

2OOsx

Bruker
  • Innholdsteller

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 2OOsx

  • Bursdag 12/17/1994

Contact Methods

  • Bosted
    Jeg bor i norsk og snakker bra Norge

2OOsx's Achievements

  1. EJ2'n har et problem hvor det på høyt turtall under gasspådrag at den soter veldig eksosmessig. Man kan se sort røyk i bakspeilet når man da gir på eller f.eks drar ut et gir. Lest litt om at det kan være noe ventil pakninger / "stem valve gasket" elns. Etter det kan man sjekke stempelringene hvis ikke første løsning funket. Kjøpte ej2'n for under ei uke sida og er ny på merke, kun hatt bmw tidligere. Derfor lurer jeg på om noen har noe forslag som kanskje har vært henni dette før?:) Takk!
  2. Hallais, er en 19 år gammel bil fyr. Eid 2 bmw e36'er til nå, men er på utkikk etter noe annet. Honda har alltid interessert meg litt, tenkte på civic typen. Rekke sekseran bruker litt for mye av lønninga for en lærling gutt som skal ha planer om å en gang kunne flytte ut. Så da faller valget på en civic, og tror det er det jeg går for våren/sommeren 2014. Såeee... heelt ny på dette området. Aldri gått over en civic motor, aner ikke hvordan de er eller hvordan det er å skru på dem. V-Tec har jeg interesse for, men på de gamle 90's bilene er det vanskelig å finne noe som er å spare på føler jeg. Siden jeg er helt ny på området lurte jeg på om noen kunne gitt meg et lynkurs i disse modellene, da typer motorer, teknikker kanskje osv? Hva er dette EJ6 og EG6 osv ? Ikke interessert i hatchback typene, men de modellene i coupe/sedan. Hva kan man gjøre med disse bilene for å sprute dem opp litt osv? Takk! - Fra en fyr som aldri får tid til å sette seg ned å studere og søke rundt selv. Setter pris på et skikkelig lynkurs av disse gamle bilene. Tenker civic'ene før år 2000.
  3. Har prøvd alt jeg kan komme på de siste to ukene nå.. Har brukt gul sotfilm på grøftelysene fra biltema, men skulle hatt samme gul farge på parklysene på e36'n. ar prøvd alt ifra sotfilm direkte på pæra, til gjennomsiktig gul lakk og det å bestille gule led pærer fra andre sida av jordkloden... Det feteste av alt hadde vært å hatt gul film på innerste linsa i frontlyktene, men det krever litt tid og kunnskap, og jeg er på jobb mesteparten av tida .. Noen som har idèer? Setter virkelig pris på all hjelp jeg kan få! Er lei av å lakkere pærene så å si annenhver dag med gjennomsiktig gul lakk fra Torshov nå for at jeg skal kunne holde denne gulfargen.. den "smelter" bort med ei gang, og blir sånn lyse oransje. De foreslo gul neglelakk til å lakkere de med. Hjelp? :( Dreier seg om de generelle "5V 12W" pærene. Takk på forhånd!!
  4. Reima hoppa av på bmw'en. Merket at sporene på reimskiva som sitter sammen med vifta var godt slitt men det skumle er at hele denne skiva/vifta kan beveges fritt rundt med en klaring på ca 3cm (ikke innover og utover da..), så når jeg strammer fast reima går bladene hen i kjøleslangen. Hva er gåent her? Har prøvd å stramme den men til ingen nytte, er et lager i akselen gåent eller noe lignende? Takk for svar, trenger virkelig kjapt noe hjelp her!
  5. Har en e36 316i som reima bestemte seg å hoppe av på idag. Noen som har et helt fint bilde eller tegning til M40B16 motor? Eller idè om hvor jeg kan finne noe lignende:p? takk
  6. Sett denne typen endestykke på mange bmw 3-serier, men har og sett den på andre biler. Noen som vet om det er en egen spesiell type og/eller hvilket navn den har? [ATTACH]36417[/ATTACH]
  7. Bilen's temperatur måler lever sitt eget liv. Når den viser at bilen er kald blir det kald luft og hvis jeg har noen harde kjøreturer går den som regel middels varm og da kommer det varm luft, (har jeg funnet ut av). Virker som den må bli kjørt veldig godt for å bli varm. Altså ligge på sperra regelmessig under sladdeturene jeg har hatt til nå. Da blir den ca midt i mellom kald og varm målene. men de kan plutselig bli varm når den står på tomgang også, samme med å være kald under sladdeturene.
  8. Kjøpte meg nylig en billig e36 316. Det første jeg merket var at termostatet levde sitt eget liv, måleren viser fram og tilbake til tider, kan vises som varm når den er parkert osv... Det som suger er at varmeapparatet ikke funker, kommer bare kald luft UNTATT av 1 av de små uttakene... Henger dette på greip med termostatet eller?
  9. Jeg quoter; "Når bilen er over 10år gammel og har vært minst 10år i Norge, så er det ingen avgifter å betale for å øke effekten. Det er også samme bremser på 318is og 320. Så Skal forsåvidt være mulig å få det godkjent bare ved å søke og vise bilen på biltilsynet om man får ja til ombygging fra 318is til 320 på søknaden. Men da må evt også senkesettet godkjennes i vognkortet eller org fjærer monteres istedet for senkesett. Og de sota baklyktene + effektanlegget burde nok vært byttet ut med orginalt på visningen isåfall." Han sa også at på eu så sjekker de ikke motoren nøye, altså om den er 6 sylindret i stede for 4 så er det svært mulig de ikke legger merke til dette. Men veldig enig i hva du sier.
  10. Ja, var akkurat det med motoren jeg stussa litt på :/ Som min far sa, det kan jo hende han fikk den godkjent via en kompis eller noe sånt, da kan det jo bli et problem om jeg kjøper den ettersom jeg kanskje hadde blitt stoppet osv og måtte vist om igjen. Har 2 bilder av bilen så kan du se lakken for deg selv, akkurat det med lakkeringa og skadene dems bryr jeg meg fint lite om, er motor problemer jeg er redd for.
  11. Så jeg har drevet å mailet i det siste på en 318is (e36). Er veldig interessert i bilen, har en custom lakk som drar inn oppmerksomhet og som ser jævlig bra ut. Er en 318is, men grunnet rådebank byttet han til en 320 motor. Bilen har gått 250,000km mens den nye 320 motoren har gått 150,000km (dette kan han ikke bevise, men motoren virker frisk og bra). Litt info jeg har fått fram nå; (negativt) Litt tikking iblant ved kald start (et par sekunder), VANOS (kommer noe lyder fra den når den er driftsvarm, som stopper fort. Dette skulle forsåvidt være normalt), Venstre framskjerm og bagasjelokk har rust og bør byttes etterhvert, 320 motoren er ikke godkjent i vognkortet. Mer info; (positivt) Nylig eu-godkjent (aug 2014), Starter og går uten noen tegn til problemer (brukes hverdagslig), Rå lakk ❤ Så... trenger veldig noe kunnskap her. Er relativt ny til bil skruing, men er interessert i å lære. I annonsen står den for 25,000 (30 med felger). Hva syns dere basert på denne infoen til nå?
  12. Har allerede snakket med if, blir rundt 14-16k i året for ansvar + del kasko på mi mors navn. Har du bilder du vil sende over? :) Er den original? Ser bort i fra potte osv så lenge den ikke er trimmet med dyser, chip og diverse. Har planer om å ha handle til våren. Har allerede spart opp 50,000 på konto til en s13, så får nok råd ;) Takk! :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår