Gå til innhold

Josteint

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Josteint

  • Bursdag 11/15/1987

Contact Methods

  • Bosted
    Greipstad

Josteint's Achievements

  1. Nei det er klart det blir vanskelig å stille en diagnose ut i fra en annonse. Jeg tenkte bare å høre om det var noen "usual suspects" med disse bilenes girkasser. Jeg har uansett bestemt meg for ikke å handle nå og heller satse på ett bedre alternativ senere
  2. Heihei. Jeg har sett meg ut en A4 2.0 s-line bensin med automatgir. Bilen ser flott ut med unntak av ubetydelige kosmetiske feil. Det eneste som bekymrer meg er hva selger skriver om girkassen: "Skjønnhetsfeil på bilen som er vanlig på disse, vanntankboks (500) og en elektronisk feil på girkassen "sensor" men girkassen girer som den skal derav pris." Er det noen som har vært borti noe som kan høres ut som dette problemet? Er det en vanlig feil, er det alvorlig og er det dyrt å få reparert? Takk for svar
  3. Heisann! Jeg har to Suzuki balenoer som Jeg �nsker � vrake, men f�r den tid vil jeg se om det er noen interesse for deler fra disse bilene, s� g�r jeg kansje ikke fullt s� mye i underskudd som jeg gj�r om jeg bare hiver begge to. Jeg kan nevne noen av godsakene. P� 98 modellen st�r det splitter nye bremser rundt hele bilen, jeg betalte 4500,- bare i deler p� disse. det gjelder nye bremseskiver, caliptere og klosser begge sider forann. Nye bremsesko, bremsesylindere og generelt alt som er inni trommelen begge sider bak. av dette �nsker jeg helst � selge alt samlet, men kan ogs� g� med p� � selge begge sider av foran eller bak. Bilen har ogs� f�tt nyoverhalt toppen, dette kostet meg 7500,- hos sylinderservice i Kristiansand, de skiftet og justerte alle ventiler, planet og renset toppen samt at de trykktestet den. etter at toppen ble montert p� bilen har den g�tt omtrent en time til sammen ettersom at det tydeligvis var problemer i blokka ogs�, da ga jeg heller opp:P Bilen for �vrig er ok stand, frontfanger og panser er bulket, resten av karroseriet har ogs� litt skramler men ikke bulker. interi�ret fremst�r som helt og fint med unntak av ett svimerke fra en sigarett e.l. i f�rersete p� den ene bilen. 97 modellen har jeg smellt med, s� begge d�rene p� venstre side har f�tt kraftige bulker, kanalen kjente det ganske godt den ogs�, n�r det er sagt har det ikke v�rt noe problem � kj�re bilen etter dette, den er muligens blitt litt skjev p� rattet, men for min del s� har det v�rt helt uproblematisk � ha bilen i daglig bruk. men n� har jeg f�tt en lekkasje i radiatoren, og i og med at den er s�pass �delagt p� venstre side som den er gidder jeg ikke � koste p� den en ny radiator. utover dette s� sviver bilen helt fint og jeg har ikke hatt �vrige problemer med den. h�yreside p� 97modellen er helt fin s� den kan jo for s� vidt brukes til noe. de to bilene er henholdsvis lysebl� og m�rkegr�nn. N�r det gjelder den nyoverhalte toppen s� �nsker jeg 5000,- for den. Om det er noen andre deler du trenger eller kunne tenke deg � ha i reserve s� kan du gi meg ett bud og s� tar vi det derfra :) Mitt telefonnummer er 94873345, i og med at jeg ikke alltid har tilgang til internett vil det v�re betraktelig mye mer effektivt � kontakte meg via SMS eller om du bare ringer. Hilsen Jostein :) PS: Store tunge deler m� hentes, n�r det gjelder mindre deler som kan sendes med post betaler kj�per frakt. PS2: Har ikke noen bilder av bilene for �yeblikket, men kan komme tilbake med dette om det er veldig �nskelig. :)
  4. Da har jeg vært nede og sjekket reimen en gang til, tok den av, kopierte merkene fra den gamle reima og satt den på igjen. Så nå er jeg hundre prosent sikker på at det ikke er reima. Når bilen sto mens jeg holdt på med dette første ganga, så lada batteriet seg helt ut. Det var fullstendig tomt for syre. Så jeg kjøpte nytt batteri og byttet det. Når jeg var ute og prøvekjørte den i stad, så kom varsellampa til batteriet på. Jeg heller mot at det er en tenningsfeil forårsaket av noe i det elektriske systemet. En føler jeg har glemt kansje, får se litt mer på det i morra.
  5. Ja vi tok på E, men det var en liten e helt inne på hjulet, og en stor E helt ytterst på hjulet. Vi valgte og gå etter den store. Men retningspilene? Skal de peke bakover mot førerhuset? For vi satt de fremover, i kjøreretningen. Men fikk jo aldri testet hvilken vei den faktisk snurret siden batteriet var flatt.
  6. Hei igjen! Nå er alt på plass, og bilen starter, forsåvidt. Men ikke helt brra:P Den er veldig tungstartet, og starter ikke med mindre jeg pumper litt på pedalen. Når den først starter så må den ha litt turtall for å svive. Sviver ikke på tomgang i det hele tatt. Motoren rister veldig mye og høres ikke helt god ut. Jeg kunne tenkt meg at vi ikke traff på merkene på reima, men det var vi veldig nøye med. Er det noen som har noen innspill? Alle svar mottas med takk :)
  7. Takk for god hjelp dere, toppen er nå planslipt og montert. Nå er det tid for å feste registerreima, hvordan skal tannhjulene stå på merkene? Klarer ikke å finne noe om dette på nettet.
  8. Takk skal dere ha :) Noen som har momentet de skal draes til med i hodet forresten? Jeg fikk høre at det var 35 - 55 - 68 som gjaldt, men er ikke det litt lite?
  9. Den pipa på bildet ligner på selve bolten, dvs. At jeg måtte hatt noe som passer rundt den på bildet.
  10. Hei :) jeg er i gang med å skifte toppakning på min ikke fullt så kjære baleno. Jeg har tatt av topplokket og kommet ned til kammen, der ser jeg at boltene til toppen er en type jeg ikke har sett før, de er runde med taggete hode, det finnes sikkert ett navn for det, men det vet ikke jeg hva er :P Jeg lurte på hva slags verktøy jeg trenger til dem, og eventuelt hvor jeg får tak i det? Takker for svar :D
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår