Gå til innhold
Bilforumet.no

Sveinung Kristiansen

Bruker
  • Innholdsteller

    36
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Sveinung Kristiansen

  • Rang
    Registrert bruker
  • Bursdag 04/18/1973

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Harstad
  1. Jeg hjelper ei eldre polsk dame med hennes lille Matiz. Bilen har 1 år gammalt batteri. Ekstremt lite kjørt. Lader med 14.4 v. CHEVROLET MATIZ Reg.nr: YZ95349, Combi-coupé 0.8, 52 Hk, [M200, M250], Modellår: 2005, Motorkode: F8CV Hun plages med at batteriet er utladet veldig ofte. Har hjulpet henne med strøm mange ganger de siste to ukene. Hun bruker å kjøre en 45 min tur for å lade batteriet. Hun har ikke plagdes slik med bilen før. Noen som har noen tips?
  2. Clutch bytte på en 2005 9-3

    Ja. Det er det vi også tror. Men selger mente det ikke skulle være noe problem. Er det noe vi kan gjøre for å få det til å fungere? Er det noe ekstra som burde vært montert?
  3. Clutch bytte på en 2005 9-3

    Har byttet clutch på denne 9-3en. Er en 2005 modell, motorkode: Z19DT Reg nr: YE79513 Vi byttet med dette clutch settet: https://m.ebay.co.uk/itm/NATIONAL-SOLID-MASS-FLYWHEEL-AND-CLUTCH-FOR-OPEL-SIGNUM-CK10076F/132311005012?epid=2085105477 I følge selger av dette settet I Norge var vi så klart de første med problemer. Det virker som om clutch ikke fungerer. Clutch hydraulikken er luftet og fri for luft og den kjennes normal ut. Men med clutchen inne, får vi ikke bilen i gir. Om vi stopper bilen, får vi inn giret uten å bruke clutch. Noen sier settet vi har montert ikke passer. At noe blir for kort slik at vi ikke går løst ut clutchen. Noen som har litt erfaring med clutch bytte på denne bilen?
  4. Caddy Maxi vil ikke starte

    Flytte katta. Høres dyrt ut :(
  5. Bytte motor

    Flott. Så de som sier at det kan by på problemer pga "hjernen" tar feil? Har ikke turt å gå videre kun på grunn av de "ekspertene"s hjelp ;)
  6. Bytte motor

    AUDI A6 (4B) Prod.måned: - Førstegangsreg: 20060526 Understellsnummer: WAUZZZ4B52N151822 Sylindervolum: 1781 Motorkode: AWT Effekt (kW): 110 Karosseritype: Stasjonsvogn Drivstoff: Bensin Fremdrivning: framhjulsdrift Girkasse: Triptronic Automat Dekk: 205/55R16 Karosseri: PB Produksjonsår: 2002 Importert: Ja Egenvekt kg: 1525 Totalvekt kg: 2075 Lengde mm: 4800 Sånn. Det var teknisk info.. :-D Jeg skal bytte motor på denne bilen. Før jeg leter etter passende motor. Hva må jeg passe på? Jeg hører noen sier den må inn og omprogrameres og at det er vanskelig å få ting til å passe pga hjernen...
  7. Caddy Maxi vil ikke starte

    Jeg har en VW Caddy Maxi 2009 modell. 1.9 TDI med DSG automatkasse. Jeg har byttet begge dempere fremme og venstre jul-aksling. Før jeg gjorde dette gikk den som ei klokke. Da jeg oppdaget at jeg måtte bytte aksling kjørte jeg meg en kort tur. Ulyder fikk meg til å bytte til ny aksling. Hadde ny aksling montert 5 dager etter. Så da jeg skal starte bilen starter den ikke med en gang.. Da den starter lar jeg den gå mens jeg rydder inn i lasterommet. Jeg hører turtallet gå litt opp, så stopper den. Den har aldri stoppet slik før. Jeg prøver å starte den igjen. Etter mye filing starter den igjen. Motoren går helt normalt. Ingen feillamper. Etter ca ett minutt stopper den igjen. Da jeg prøver å starte den igjen kommer oljetrykk lampa på. Jeg sjekker olje og tar samtidig ett oljeskift med flush og nytt filter. Det samme skjer igjen. Mye filing, lampa kommer på og så starter bilen. Og stopper.... Har banket på tanken for å se om drivstoffpumpen kan ha problemer... Ingenting hjelper.. Jeg KAN skru på biler. Men dette har jeg ikke hvert borti. Så om dere har noen idé. Vil jeg gjerne prøve dem ut før jeg får denne til verkstedet.
  8. OBD II. VAG. DIAGNOSE PROGRAMMER.

    Jeg er ute etter en OBD II app til pad som er VAG orientert. Bruker ett som heter torqe. Fungerer greit med en OBD II blåtann dangel. Appen er ikke direkte for VAG. Jeg har en 2009 VW CADDY.
  9. Bytte regreim og vannpumpe.

    Tusen takk for flotte svar :-D Nå blir det skruing ;-)
  10. Bytte regreim og vannpumpe.

    Er også nysgjerrig på hvilke spesialverktøy jeg trenger. :-)
  11. Bytte regreim og vannpumpe.

    Jøss.. Trodde det var mange eksperter her..
  12. Bytte turbo 1.9 TDI 2009

    Jeg fikk en VAG mekaniker til å utføre jobben. Det var en hel del som måtte skrus ned. Er glad han reddet meg fra katastrofe ;-)
  13. Bytte regreim og vannpumpe.

    AUDI A3 8L 1997 mod Sylindervolum: 1595 Motorkode: AEH Effekt (kW): 74 Skal bytte regreim på denne for en fattig student. Han skal selge bilen og vil prøve å få mest mulig for den. Bilen er bare kjørt 150000 km. men det er ikke blitt byttet regreim på den. Så. Er det noen som kan være litt behjelpelig med noen instrukser? Hva trenger jeg bortsett fra regreimsettet og vannpumpa? Hvilket verktøy må jeg bruke for å låse av kammen? Noen som har verkstedhåndboka på PDF?
  14. Bytte turbo 1.9 TDI 2009

    Takk takk :-). Den tegningen kommer godt med :-) Nå er det bare for meg å finne ut av hvordan jeg kan får demontert og montert turboen. Ligger ett insug med et spjeld over turboen og noe eksos potte greier bak turboen sperrer for at jeg skal komme til skruene.
  15. Kjøp av en Caddy med flere skjulte feil..

    Takk for svar :-) Bilen har nå vært inne til diagnose og feilsøk. Konklusjonene er: Treghet i turbo. Bør byttes. Svinghjul bør byttes. Clutch (dobbel) er slitt. Bør byttes. Bilen bærer preg på å ha blitt kjørt hardt. Alt i alt en regning på ca 60000,- for reparasjoner og deler. Servicen er fulgt. Men symptomer på feil er ikke blitt undersøkt. Mitt problem er at jeg er 100 % avhengig av bilen. Og jeg har ikke råd til å kjøpe noe nytt nå. Jeg vil gjerne beholde bilen om selger går med på å betale noe for reparasjonene. Jeg har ett håp om å få byttet turbo selv. Kjøper en brukt testet turbo.
×